"Daph, I really desperately need your help! datang ke rumah aku sekarang!" arah Mr Farel dengan tegas dari telefon. Pelik la ni lelaki ni, tadi dia ok, sekarang tiba-tiba call macam marah-marah. Sekejap dengar macam panik pun ada. Bingung sy.
Sy yg masih terpinga-pinga dengan arahan dia tengok ke arah jam yg tergantung di dinding.
"Sir, sekarang ni jam 9 malam sudah sir, buat apa pergi sana?"
"Aku gak kira, pokoknya aku mau kamu ke rumahku sekarang! cepat! kalau gak kamu aku pecat! Arghhh!" terkejut sy tiba-tiba dia teriak.
"ok ok Mr Farel, I'm on my way" sy sarung ja sweater tanpa fikir panjang,grab kunci kereta di tempat gantung kunci,keluar rumah dan terus drive ke rumah Mr Farel. Nanti nda pasal-pasal kena pecat. Tapi kalau ikut betul bukan juga risau kena pecat, tapi lebih kepada risau kenapa dengan Mr Farel.
Sampai ja rumah dia, sy park kereta di luar pagar dan terus kelam kabut berlari masuk dari pagar kecil yg tidak berkunci. Sy buka ja pintu masuk sy terus nampak Mr Farel dengan towel terlilit rendah di pinggang, rambut masih basah. Dia baru lepas mandi ka ni? Wow! his abs, dia workout ka ni ah, ada peralatan gym di rumah dia tapi sy nda pernah nampak dia workout. View yg menarik. Eh! sy geleng-geleng kepala supaya nda lari fokus gara-gara view yg agak..erm..rare sikit bagi sy..hehe..
"kamu lambat banget sih! what took you so long?!" suara keras Mr Farel buat fikiran sy lurus balik.
"sorry sir, rumah sy bukan sebelah rumah sir, tu yg ambil masa lama sikit tu untuk sampai" geram pula sy sampai-sampai ja terus kena marah-marah, padahal tadi pagi dia ok ja, sekarang balik lagi macam naga.
"are you kidding me?" terkejut Mr Farel sy jawab dia begitu.
"sorry sorry sir" nanti nda pasal-pasal tidur di bustop sy ni malam gara-gara kena buang kerja terus tiada duit bayar sewa rumah..haha
"ada apa yg urgent betul ni sir sampai sy kena datang malam-malam macam ni?"
Mr Farel tolak sy supaya sy jalan di depan, dia tolak sy supaya sy berjalan pergi di tangga rumah dia.
"itu! itu!" Mr Farel tunjuk sesuatu di tangga. Sy tundukkan badan sikit supaya sy boleh nampak apa yg Mr Farel tunjuk. Choi! lipas rupanya. Tu lipas macam tau tau ja apa nasib dia lepas ni, tiba-tiba ja dia terbang "Aarrrgghhh!" boleh-boleh dia teriak tiba-tiba. Nasib suara jantan yg keluar, kalau suara ah moi, jatuh point.
"Aarrggghhhh!" sy pun terikut teriak gara-gara terkejut dia teriak "ihh sir, jangan macam tu lah, terkejut sy" sy gosok-gosok dada sy.
"tu..itu..kecoak tu..kill it!" Mr Farel cakap.
"ha? cowok?" sy bilang sambil pusing kiri kanan mencari.
"masa cowok sih? kecoak lah..itu! di sana tu!"
"kecoak? apa tu?" sy bilang.
"ihhh! itu..di sana tu!" sambil Mr Farel tunjuk-tunjuk di anak tangga rumah dia.
Aduh ni lelaki ni, sy ingat apa lah tadi. Sy drive malam-malam dari rumah untuk ini ja ka? Aduhai Pak Parel..
"Ooo..kecoak, maksud sir lipas?"
"ya iya lah, masa cowok sih" masih lagi dia berdiri di belakang sy.
"yalah, bunyi pun dekat-dekat sama kan.. cowok, kecoak..lebih kurang kan?" sy cakap sambil tengok Mr Farel.
Kelucuan sy tengok dia. Muka handsome punya main, badan bukan main fit lagi, sekali nampak lipas hilang handsome dia..hahaha!
"jadi sir mau sy buat apa ni? kita piara lah ni lipas kan, macam comel juga ni, kita kasi nama dia kokro, sebab cockroach kan, jadi panggil kokro la" saja ja usik, saja mau tengok reaksi dia macam mana, padahal sy pun geli juga sama lipas ni..hahaha!
YOU ARE READING
You drive me crazy (complete)
RomanceWarning‼️Mature content, Romance, Funny (Not suitable for 21 & below) Kalau suka tengok sinetron, boleh lah baca. Kalau suka sweet-sweet, mari la baca. Kalau suka jalan cerita yg simple & ringan, sila lah baca :)) Cerita dia memang berkait rapat den...