"are you ready sir? please wear your seat belt"
"I always wear my seat belt" Mr Farel bagitau.
Baik.
Side mirror. Checked.
Rear mirror. Checked.
Seat belt. Checked.
"If you keep on wasting my-" belum sempat dia habis cakap, sy kasi masuk gear D, terus tekan minyak.
"Don't worry sir, you will be there on time" sy fokus ja driving dengan kelajuan yg pantas. Selit sana, selit sini. Kereta lambat sikit, potong. Memang bunyi hon tu jadi penghibur cuping telinga masa tu. Nasib gear automatic, kalau gear manual boleh juga feeling-feeling fast and furious..haha..
Dari cermin pandang belakang boleh nampak Mr Farel agak tegak juga la dia duduk. Nampak agak tegang sikit, tapi nda apa, yg penting sampai on time.
Sampai ja depan hotel, sy terus tengok jam di dashboard. Lima minit lagi sebelum jam 12pm. Yes! berjaya.
Sy tengok balik cermin pandang belakang untuk tengok Mr Farel "Sir, sudah sampai" tapi dia diam-diam ja. Selalunya kalau dalam horror movie, bila scene senyap tu sana la sesuatu yg menakutkan bakal terjadi. Sy pusing la untuk tengok dia lebih jelas. Sy nampak dia macam agak terkejut sikit, mungkin sy bawa kereta ada laju sikit tadi. Ok lah, laju banyak,tapi kan untuk kebaikan dia juga, supaya dia sampai on time.
"Sir? Mr Farel?" sy nampak nafas dia macam turun naik sikit. Tapi bukan pasal dia sesak nafas, macam sedang tahan marah.
"err..sir?"
"are you trying to kill me?" dia cakap dengan nada mendatar ja, tapi aura marah dia tu memang terasa.
"today will be your last day working, wait for me at the hotel lobby until I finish my meeting"
"I'm sorry sir, sy just.."
"I don't have time for your excuses" terus dia ambil handphone dia untuk call seseorang "Nia, please find me another driver, thank you" terus dia keluar kereta sambil tergesa-gesa masuk hotel.
Hebat juga sy ni ah, belum pernah lagi sy kerja satu hari ja terus kena pecat. Rekod dunia betul.
Sy park kereta dan terus tunggu Mr Farel di lobby hotel seperti yg diarahkan. Kebetulan sy duduk di sebelah satu wanita mengandung yg sedang baca buku. Jarang mau tengok orang baca buku sekarang, kebanyakan kalau ada free time orang akan main game di handphone atau scroll social media di handphone. Sy tengok kulit buku yg dia baca, menarik juga buku yg dia baca ni. Sy tau sebab sy pun suka baca buku juga.
"Hai sis" sy tegur tu perempuan. Saja ja, sebab nda tau apa mau buat. Lagipun sy ni memang jenis yg ringan mulut mau bawa orang berbual..hehe
Tu perempuan dongak sikit tengok sy "oh hai" dia balas teguran sy dengan friendly.
"sis menginap sini?" sy tanya.
"nda la, sy saja jalan-jalan ikut husband sy meeting, lepas ni ada check up di klinik, jadi alang-alang sy ikut la dia meeting, lepas tu baru pergi klinik" dia cakap.
"Oo..berapa bulan sudah? bila due ni?" sy tanya lagi. Kalau tengok perut dia, memang macam nda lama lagi due.
"sepatutnya kalau ikut kiraan doktor, 2 minggu lagi" lembut ja dia bercakap. Orang dia pun comel ja.
"wah, nda lama lagi kan sis, mesti excited kan"
"excited dan nervous, sebab first child" dia bilang "oh ya, kamu menginap sini? mau check out sudah?" dia sambung tanya sambil usap-usap perut dia.
YOU ARE READING
You drive me crazy (complete)
RomantikWarning‼️Mature content, Romance, Funny (Not suitable for 21 & below) Kalau suka tengok sinetron, boleh lah baca. Kalau suka sweet-sweet, mari la baca. Kalau suka jalan cerita yg simple & ringan, sila lah baca :)) Cerita dia memang berkait rapat den...