"are you a virgin mas?"
"what kind of question is that?" Farel nampak macam malu dengan soalan sy "do I look like one?"
"iya" sy jawab dengan ringkas. Dari gaya-gaya dia nda mustahil kan.
"really?" Farel tanya balik sambil driving.
"have you ever have sex before?" sy tanya lagi.
"Daphne baby, I'll let you wonder about that question, I'm not going to give you answer, you have to figure that out yourself" Somehow jawapan dia buat sy tambah excited mau kenal dia.
"So Daphne sayang, sekarang giliran mas ya, are you a virgin?"
Hmm, bila sy tanya dia sy rasa macam tiada hal. Tapi bila dia tanya sy, sy rasa macam offended pula.
"does it matter to you mas?" sy tanya dia balik.
"ermm..not really, but are you? have you ever have sex before?" gosh! bila dia tanya macam tu, dia buat sy rasa nda senang pula.
"I don't know, I'll let you figure it out yourself" sy jawab balik cara dia jawab sy tadi.
"hmm..clever girl" Farel jawab sambil naikkan kedua kening dia "So?"
"apa yg so? do re mi fa so?" apa yg so tiba-tiba.
"my house? tonight?"
"buat apa, bukan dapat tidur dengan mas pun" saja testing..hehe
"ya sabar dong say (say-yang), lagian pacaran tu bukan having sex doang kan" well, he is right.
I smile at him "iya mas, sy main-main ja la"
Hmm, I think he is too good to be true. Maksud sy, dari mana dia ni? Kayangan? Ada ka juga lelaki yg nda fikir sangat pasal sex. Kalau lelaki reject sex bila partner dia nda mau tu, iya, ada. Tapi macam mana pula kalau lelaki reject having sex even partner dia..err..bukan juga mau, tapi don't mind if they're having sex before marriage. Maybe kalau ada pun percentage dia nda besar. But still, he is right. Relationship ni bukan semata-mata untuk sex. Did I just find the right man? Do I deserve him?
"Sayang, kok diem?"
"ha?" Sy menoleh ke arah Farel secara mengejut. Terkejut sy dia tiba-tiba bersuara.
"are you ok baby? kamu lapar ya?"
"ha? oh..nda la mas, I just..erm..tiada la" sy cakap. Sy nda rasa mau share apa yg sy fikirkan masa tu.
"come on, share with me, kamu lagi mikir apa sayang?"
"tiada mas, serius tiada, just random thought ja, that's all"
"so my house tonight?" dia masih lagi tanya soalan yg sama. Cuma kali ni sy setuju ja la.
"ya, sure mas" sy bilang. Farel terus kiss tangan sy dan letak tangan sy di dada dia. Nampak betul dia happy.
*******
Kami sampai ja di rumah, ada kereta lain ber-parking di luar rumah. Selama sy kerja dengan Farel sy nda pernah nampak ni kereta. Sy menoleh tengok Farel "mas ada tetamu hari ni?"
"mas juga gak tau ni" dengan tangan dia pusing steering untuk adjust parking, muka pun berkerut. Nampaknya dia pun nda tau siapa punya kereta.
Kami turun ja dari kereta, terus dengar sudah bunyi gelak ketawa. Sy tengok Farel punya muka macam tengah identify suara siapa yg dia dengar.
"no no, it can't be" terus dia laju-laju lari masuk rumah, kasut pun dia main buka ja begitu, nda pun dia susun balik macam selalu. Dia lari kasi tinggal ja sy di belakang.
"oh my god! it is you!" sy dengar suara happy Farel dari luar rumah diikuti gelak ketawa nenek dia sekali. Siapa tu? yang pasti mesti seorang yg Farel rapat.
Sy masih lagi pelan-pelan jalan ke arah pintu masuk rumah. Suara gembira dorang tu memang jelas kedengaran dari luar.
"Loh Rel, Daphne mana?" sy dengar suara nenek dia tanya "bukannya kamu bilang hari ini kamu mau bawa Daphne pulang?"
"Oh ya ya!" sy dengar bunyi langkah kaki Farel berlari sedikit ke arah pintu, hampir terlanggar sy "oh there you are Daph, I'm sorry, soalnya mas excited banget, there's someone I want you to meet, come" dia tarik tangan sy untuk masuk rumah.
Sy masuk ja rumah sy nampak sosok seorang lelaki yg sedang menghadap belakang. Tinggi pun hampir sama dengan Farel, rambut sedikit panjang, tapi berikat kemas. Ada terlihat separuh yg kelihatan seperti tattoo di lengan dia, tapi sy nda pasti sebab nda nampak sangat.
"Ari, ni bakal isteri gue, Daphne" first time sy dengar Farel guna 'gue' & 'lo'. Bunyi dia lebih casual berbanding 'aku' & 'kamu'.
Tu lelaki pusing dan nampak excited, dia hulur tangan dia untuk shake hand "Hai, Arjuna. You can call me Mas Ari, Ayang juga bisa" terus dia wink.
"err..sy Daphne, boleh panggil.."
"baby?" Ari sambung.
"lo jangan macem macem ya Ri, ntar gue gebuk lo" Farel bergurau kasar dengan Ari. Terus ketawa-ketawa dorang.
"anyway Daph, Ari ini sepupunya mas, udah kayak abang kandung mas" jelas Farel. Patut lah nampak tua sikit dari Farel, tapi masih handsome dan bergaya lagi. Nampak macam jenis outgoing punya orang. Sangat friendly dan suka bergurau, kalau silap sikit, boleh misunderstood dia punya friendliness tu kepada flirting.
"tapi bukan mas satu satunya cucu oma?" sy tanya.
"iya bener, Ari juga boleh dikira cucunya oma, because oma and Ari's grandma is siblings"
"Oohh, macam tu" baru sy faham.
Tanya punya tanya, rupanya Ari sudah sampai Malaysia dari 3 hari yg lepas lagi untuk bercuti, cuma sebelum ni dia pergi jalan-jalan di Sarawak dulu sebelum pergi Sabah. Ari ni rupanya seorang photographer. Sebab tu dia rajin travel. Menurut Farel, gambar-gambar dia banyak terpampang di majalah-majalah travel dalam dan luar negara. Dengar-dengar sebelum dia datang Malaysia, dia baru dari Thailand.
"jadi selama lo di sini lo nginap di mana Ri?"
"ya di sini lah, buat apa gue buang-buang duit buat nginap di hotel kalau gue bisa nginap sini, bisa kan Daph?" Ari tengok sy.
"kenapa tanya sy, ni bukan rumah sy" sy cakap.
Terus Farel peluk bahu sy supaya rapat dengan badan dia "ga usah peduli sama yg namanya Ari Daph, dia itu orang yg paling annoying di muka bumi ini"
"eh, coba lo ingat ya, siapa yg taruh kodok di kamarnya gue?" terus dia tengok si Farel sambil mendabik dada. Farel pura-pura tengok tempat lain "ehh gak usah pura-pura lo, elo kan, lo ingat gue gak tau apa, kamu tu Daph yg gak harus percaya ke cowok yg namanya Farel"
Nakal juga dorang dua ni.
"Udah-udah, aunty Julie udah siapin kamar kamu Ri, kamu istirehat dulu, kan kamu baru sampe"
"untung ada oma, kalau enggak udah gue gebuk lo Rel" sambil si Ari angkat tangan konon-konon mau tumbuk si Farel. Adeh ni dua orang ni, patut la Farel happy betul tadi bila dengar suara Ari.
"kamu juga bobo di sini kan Daph?" tanya nenek dia.
"err..sy.." sy actually belum decide lagi.
"udah, gak usah banyak mikir, bobo di sini aja, kayak gak biasa kamu" memang la macam nda biasa, sebelum ni sy tidur satu bilik dengan Farel tanpa ada relationship yg pasti dengan Farel. Kali ni sy tidur satu bilik dengan Farel dengan perasaan suka, longing for him. Jadi pandai datang jajal sy kalau satu bilik dengan Farel..hehe
"atau kamu mau bobo sama aku? bisa kok, I'm sure the room got plenty of space" Ari cakap.
"Ari!" Farel tumbuk bahu Ari. Terus ketawa-ketawa dorang dua.
"iya, bercanda, masa gak boleh sih"
Bahaya gurauan si Ari ni, rasa macam dia flirting pun ada juga. Tapi sy anggap dia ja la dia punya gaya dengan semua perempuan macam tu. Lagipun dia memang suka mengusik Farel, macam seorang abang mengusik adik dia.
Continue Part 36
YOU ARE READING
You drive me crazy (complete)
Storie d'amoreWarning‼️Mature content, Romance, Funny (Not suitable for 21 & below) Kalau suka tengok sinetron, boleh lah baca. Kalau suka sweet-sweet, mari la baca. Kalau suka jalan cerita yg simple & ringan, sila lah baca :)) Cerita dia memang berkait rapat den...