Extra edition Part 1

182 7 4
                                    

"hello mas, mas di mana sudah?"

"hallo sayang, mas lagi di jalan sayang, maaf ya hari ni agak telat, soalnya jalan macet banget, mas juga gak tau kenapa"

Patut la dia lambat, selalu jam 5.30 sampai sudah. Sekarang jam 6.30 petang sudah tapi belum lagi sampai sampai.

"erm..ok, hati-hati driving k" pesan sy.

"are you ok baby? kenapa bunyinya kayak gak senang sayang?"

"tiada la mas, cuma..ermm..tiada la, ada mau bagitau mas, tapi nanti ja la, tunggu mas sampai rumah"

"mau bilang apa ke mas? bilang aja sekarang, gapapa kok sayang" balas Farel si telefon.

"erm..nda la, tunggu mas balik nanti baru cakap k"

"sekarang juga bisa kok sayang"

"erm..nda, mau tunggu mas balik juga, hati-hati di jalan k, love you, bye"

"hmm..yaudah kalau gitu, love you too" talian dimatikan.

Ada benda penting yg sy mau cakap dengan Farel. Tapi sy mau cakap face to face, sy takut kalau cakap masa dia driving nanti dia nda fokus.

***********************************

"Sayang, kamu lagi di mana?"

Eh, Farel sudah balik kerja.

"Sini mas, di kolam belakang"

Nda lama kemudian sy nampak Farel berjalan ke arah sy, dengan baju dia yg masih kemas, tali leher yg masih attached di collar baju dia. Kalau sy jadi dia, habis waktu kerja ja memang sy terus buka necktie segala.

"kamu lagi ngapain sayang, kok duduk di situ sih, kalau sayangnya mas jatuh gimana" haish, mula sudah dia membebel.

"nda juga jatuh ni mas" Farel ni over juga, sy duduk di tepi kolam ja pun "kalau jatuh pun, paling-paling jatuh hati dengan mas ja..hehe"

"sayang, mas lagi serius tau, kalau kamu jatuh gimana sayang, ayo sini" ala dia ni, bergurau pun nda boleh. Farel hulur tangan dia supaya sy senang berdiri.

Sy letak botol berisi makanan ikan di tepi sebelum sambut tangan Farel "mas ni, bukan sy duduk dekat sangat pun, sy duduk di tepi ja pun"

"udah, gak usah banyak ngomong, ayo sini" Farel genggam tangan sy dan tarik sy berdiri "kan ini kerjanya Aunty Julie sayang, ngapain kamu susah susah segala"

"iya, memang kerja Aunty Julie, masalahnya Aunty Julie kan balik kampung hari ni, mas nda kesian ka ni ikan kelaparan, lepas tu dari tadi panggil panggil 'tuan, lapar'..ha, mas nda kesian?" lepas sy cakap macam tu Farel terus tepuk dahi dia. Dia lupa la tu.

"iya, maaf, mas lupa, tapi sayang, kamu bisa kan tunggu mas pulang kerja, mas yakin ikan ikannya juga gak bakal mati kok" Hish dia ni, bukan susah pun kasi makan ikan.

"kalau tadi kamu jatuh gimana? bahaya kan sayang..the floor can be slippery, tu kamu lihat tu, duduk di bawah lagi, aduh sayang, kamu itu bisa ngak buat mas gak khawatir sama kamu" maka membebel la dia sambil tunjuk lantai di tepi kolam ikan tu. Memang la ada percikan air sikit dari kolam tapi apa la juga sekadar beberapa titik, nda juga licin bah.

"Nda juga ba tu suamiku sayang, mas ni over la" sempat sy menjeling ke arah Farel.

"sayang, bisa ngak sekali sekala kamu nurut sama mas"

"bisa tu bisa mas, tapi jangan la bah over, rimas la"

Farel tarik dan hembus nafas dia, sabar ja la dia dengan perangai sy ni yg keras kepala. Dia pegang bahu sy dan pusingkan badan sy perlahan lahan supaya sy menghadap dia. Dia belai pipi sy sambil senyum.

You drive me crazy (complete)Where stories live. Discover now