Terbangun sy oleh bunyi alarm si Farel. Nda pandai mati-mati pula tu alarm dia. Sy pelan-pelan bangun dan duduk, sy plan untuk kasi off alarm dia. Tapi bila sy pusing sy perasan Farel tiada di atas katil. Aik, mana dia ni? kan sepatutnya minggu depan baru dia turun kerja.
"kamu udah bangun sayang?" terkejut sy dengar suara si Farel yg baru masuk bilik.
"mm..mas mau pergi mana? kan hari ni mas sepatutnya masih cuti sampai minggu depan, mas jangan pandai-pandai mau pergi kerja ah, mesti rehat betul-betul" sy cakap sambil gosok-gosok mata, masih adjust dengan cahaya pagi.
"enggak kok sayang" Farel cakap sambil tutup pintu.
"habis mas pakai kemas-kemas pagi-pagi ni mau pergi mana?" sy tanya. Habis pagi-pagi lagi dia sudah pakai kemeja dengan lengan baju dilipat sampai siku seperti biasa.
"ermm..sebenarnya mas memang mau ke kantor sih..hehe..tapi sebentar doang kok, bisa kan sayang?" nda la boleh dia kasi tinggal kerja dia bah.
"erm..tunggu kejap, sy get ready dulu" sy cakap sambil turun katil.
" I'll wait for you downstairs ya" Farel cakap. Sy angguk ja sambil ready untuk mandi.
****
"kamu lagi ngapain yang?" Farel tanya bila nampak sy buka pintu driver's seat.
"maksud mas? kan mas cakap mau pergi kerja sekejap, jadi sy mau bawa mas pergi kerja la" apa punya soalan dia tanya pagi-pagi ni. Soalan bonus ka apa.
"iya, mas memang mau ke kantor, tapi mas udah bisa nyetir sendiri kan sayang" Farel cakap sambil jalan ke arah sy dan pelan-pelan ambil kunci kereta dari tangan sy.
"Tapi..tapi sy kan driver mas, jadi biar la sy driving" sy ambil lagi balik tu kunci dari tangan dia.
"gak usah sayang, ayo sini kuncinya" Farel ambil balik kunci kereta yg sy ambil dari dia, terus dia pelan-pelan tarik tangan sy supaya duduk di passenger's seat sebelah dia. Siap buka dan tutupkan pintu lagi. Farel start kereta, panaskan enjin kereta dan terus drive pergi tempat kerja.
"err..mas, kalau mas sudah boleh driving, apa lah fungsi sy ni, terpaksa la sy cari kerja lain"
"fungsi apaan? kamu kan isterinya mas" sy tengok dia lepas dia cakap begitu.
"maksud mas bakal isteri" dia tengok sy balik sambil senyum.
"kalau begitu sy cari kerja lain la" sy cakap.
"loh, kenapa? kamu gak mau jadi isterinya mas?" Farel cakap sambil driving.
"err..bukan..bukan itu..nda biasa tiada kerja"
"mas kan mau kamu seneng-seneng sayang"
Nda sudah sy tau mau cakap apa masa tu. Sy tengok ja Farel yg sedang driving. Macam ada something sy rasa bila nampak dia driving. Rasa macam berbunga-bunga tu hati..hehe..
"loh, kamu kenapa? gak kuat mas kalau kamu terus terus nengok mas begitu, ntar mas tambah sayang gimana" senyum-senyum dia cakap macam tu. Nda perasan pula sy terkhayal tengok dia.
"aa..err..tiada, sy tengok sebab macam ada nyamuk tadi, tapi hilang sudah" sy cakap sambil laju-laju kasi betul pandangan sy ke depan. Entah kenapa susah betul sy mau mengaku yg sy suka tengok dia..hehe
Sampai ja tempat kerja, ni kali Farel nda berhenti di depan pintu masuk macam selalu, dia terus drive pergi basement untuk parking. Berhenti ja kereta, laju-laju dia turun untuk bukakan pintu untuk sy. Sy tengok dulu sekeliling sebelum keluar kereta sebab takut ada yang nampak.
"kamu kenapa?" Farel tanya sebab dia nampak sy balik-balik menoleh kiri kanan macam takut sesuatu.
"Mas Farel, lain kali nda payah la buka pintu untuk sy segala k"
YOU ARE READING
You drive me crazy (complete)
RomanceWarning‼️Mature content, Romance, Funny (Not suitable for 21 & below) Kalau suka tengok sinetron, boleh lah baca. Kalau suka sweet-sweet, mari la baca. Kalau suka jalan cerita yg simple & ringan, sila lah baca :)) Cerita dia memang berkait rapat den...