Part 37

209 19 10
                                    

Memang betul cakap Ari. Memang cantik betul view di villa tempat Ari book. Dari beranda tempat sy berdiri tu memang fullview gunung dia.

Ka-chik! sy dengar bunyi camera.

"hey" suara Ari tegur sy dari belakang.

"oh hai Mas Ari"

Ari tongkatkan siku dia di atas rail beranda sambil menikmati permandangan gunung. Sy tertarik betul dengan tattoo di lengan dia.

"sakit ka mas?"

"ha? sakit apaan?"

"buat tattoo"

"Oo..aku kira apa tadi, sakit juga sih, kenapa kamu gak tanya ke Farel aja?"

"tanya Farel? tanya dia apa?"

"soal tattoo, kenapa kamu gak tanya ke Farel aja?"

"Farel ada tattoo?"

"emang kamu gak tau apa? bukannya kamu tidur bareng Farel, masa gak tau sih"

Berfikir sy masa halau lipas hari tu, sy nda perasan pun dia ada tattoo, tapi mungkin sebab masa tu sy cuma tengok sekali imbas ja, nda tengok betul-betul. Gila ka mau tengok betul-betul masa tu..hehe

"how much do you know about Farel, Daph?" selepas dengar balik soalan Ari, sy tanya balik diri sendiri, how much do I know about Farel?

"Not much Mas Ari, I don't even know when his birthday is"

Terus berkerut kening Ari tengok sy "serius kamu?"

"ya, serius" sy cakap.

"then how-" Ari macam hilang idea apa yg dia mau cakap "erm..how?" itu ja dia manage untuk cakap masa tu.

"it just happen" sy cakap lagi.

"what do you mean it just happen? kamu calon isterinya Farel kan? masa kamu gak tau apa-apa tentang dia, kamu..err..kamu sama Farel ter- "

I know where his question is going. Jadi sy geleng-geleng kepala ja sambil senyum "Nda mas, kalau ada mesti sy tau dia ada tattoo kan?"

"iya juga sih" Ari angguk-angguk sendiri "tapi masa benda se-simple ulang tahunnya Farel kamu gak tau sih Daph? itu kan basic dalam mana-mana hubungan"

"Nda tau, dan sy rasa dia pun nda tau bila birthday sy"

"What? like seriously?" tambah Ari tunjuk muka nda percaya dia.

"iya mas Ari, I'm serious" sampai ternganga mulut dia nda percaya.

"ok, one question" Ari cakap. Sy tau dia mau tanya apa "do you-"

"love him?" sy sambung ayat Ari. Ari sedikit mengangguk.

"I..ermm..I'm on my way to love him..I think" sy sendiri pun ragu-ragu dengan jawapan sy "But..I like him, and I don't hate him"

"what? kalian berdua itu gila ya?"

Terlepas ketawa sy "Sy nda tau Mas Ari, mungkin juga gila"

"udah berapa lama kamu kenal sama Farel?" soalan ni lagi lah, kalau dia dengar jawapan dia confirm dia terkejut.

"ermm..1 month..2 month..or more..sy pun nda pasti..does it matter mas?"

"what the.." Ari sedikit menggelengkan kepala dia sambil mata dia menjeling ke atas "kalian berdua itu bener-bener gila"

Sy senyum ja la. Apa juga mau expect kan, sy rasa orang lain kalau dengar pun begitu juga respond dorang kali.

"tapi Mas Ari, dia sudah jumpa parents sy di kampung tau, and my parents really like him, so it's good enough kan?" sy cakap dengan Ari.

You drive me crazy (complete)Where stories live. Discover now