"Daph!! I know you're in there!! let me in!!"
Dorr! Dorr! Dorr!
Kali ni ketukan dia tambah kuat. Sy nda kisah dia mau ketuk sampai besok pagi sambil teriak-teriak, cuma sy risau mengganggu jiran ja. Mau nda mau sy kena buka pintu juga.
Baru sy berdiri dari sofa Farel sudah tahan tangan sy "let me open the door sayang" Farel cakap dalam nada tegas.
"nda boleh la mas, I dont want him to know that you're here"
"why? he's not your boyfriend anymore right?"
"iya mas, he's not, but he is still one of your employee, mas ingatkan sy cakap yg sy nda mau siapa-siapa dari tempat kerja tau pasal kita"
Farel lepaskan satu keluhan berat "hmm..yaudah, is he drunk?"
Sy angguk ja. Entah kenapa sy rasa kesal dan malu bila Farel tanya macam tu. Sy rasa malu yg Joshua datang rumah dalam keadaan mabuk sambil buat kecoh. Sy berdiri dan berjalan ke arah pintu. Sy bagi signal dengan Farel supaya duduk di tempat yg orang nda nampak macam di tandas atau di dalam bilik.
"just be careful ya sayang"
Sy angguk ja. Bila Farel sudah masuk bilik baru sy buka pintu. Tu pun sy buka kecil ja. Sy nampak Joshua dalam keadaan yg kurang terurus. Bau alkohol pun boleh dihidu dari badan dia. Sy nda pernah nampak dia mabuk sampai macam ni selama kami sama-sama. Dia memang selalu keluar dengan kawan-kawan dia, sy nda kisah pun. Mabuk memang pernah, tapi nda pernah sampai buat kecoh macam ni. Masa tu sy agak, entah lah, ada sedikit kesian dengan Joshua.
"Josh, kenapa bising-bising ni? nanti ganggu jiran, kena complaint sy nanti" sy cakap dengan Joshua. Walaupun sy agak marah sikit dengan dia, tapi bila nampak dia macam tu sy tiada hati mau tinggikan suara.
"Babe, kenapa ko kasi tinggal sy? why??!" eh dia ni, sy pula yg kena cakap kasi tinggal dia, nda ketentuan sudah gaya-gaya si Joshua.
"Josh, sy nda pernah kasi tinggal ko, ko ja yg cari perempuan lain" bertenang Daph, bertenang. Nanti jiran-jiran terganggu.
"why?! why Daph?!" aduh, makin kuat pula suara si Joshua. Orang yg tengah naik pergi tingkat atas pun sempat tengok-tengok. Betul-betul bikin malu. Last-last sy tarik dia masuk rumah supaya nda bising.
"Josh, ko duduk sini, sy request grab untuk hantar ko pulang" sy nda tau dia pergi sini macam mana, mungkin naik kereta dia sendiri, mungkin naik grab. Tapi yg pasti sy nda mau dia pulang sendiri kalau drive, biar la naik grab.
Joshua terbaring di atas sofa sy dengan kaki di bawah sebab sofa di rumah sy, sofa two seater ja. Sy ambil telefon sy dan cuba untuk request grab. Sy tau masa-masa macam ni memang agak susah sikit cari grab di tempat sy sebab agak lewat sudah dan sangkaan sy betul, memang tiada yg available.
"hmm, macam mana ni ah" fikir sy sendiri. Dengan Farel masih bersembunyi di dalam bilik. Joshua lagi 'pengsan' di ruang tamu. Blur sy sekejap.
Sy ketuk pintu bilik sy supaya Farel keluar. Farel buka pintu perlahan-lahan, sempat meninjau keadaan sekeliling sebelum dia keluar.
"Don't worry mas, he's asleep"
"kenapa kamu biarin dia masuk, kalau dia apa apain kamu gimana?"
"don't worry, I know him, dia nda akan buat macam tu" sy cakap.
"ya, you knew him to the point that he dare to cheat on you with another woman" Farel cekak pinggang sambil tengok sy dengan pandangan yg agak geram. Geram sebab masih backup Joshua sedangkan sudah terang-terang dia curang "he is taking advantage of your trust Daph"
YOU ARE READING
You drive me crazy (complete)
RomanceWarning‼️Mature content, Romance, Funny (Not suitable for 21 & below) Kalau suka tengok sinetron, boleh lah baca. Kalau suka sweet-sweet, mari la baca. Kalau suka jalan cerita yg simple & ringan, sila lah baca :)) Cerita dia memang berkait rapat den...