Malam tu Farel tidur di rumah sy. First time dia tidur di rumah sy.
"erm..mas ada mau buat apa-apa malam ni?" sy tanya.
"like what sayang?" Farel tanya.
"erm..mana sy tau mas, mana tau mas ada mau buat apa-apa" sy sandarkan badan sy di atas badan dia. Ada kebaikan juga sofa kecil ni, tiada tempat lain sudah mau duduk, jadi kena duduk dekat-dekat ja.
"erm..maksud kamu apa sayang? kamu mau lakuin itu?"
"itu? itu apa?" sy tanya. Tergantung betul ayat dia ni.
"ya 'itu'"
Sy duduk tegak balik terus tengok muka dia. Apa bah maksud dia ni? sy tengok muka dia dengan penuh persoalan. Tapi dari senyuman dia sy tau sudah apa maksud dia.
"eee..bukan la mas" sy pukul dada dia. Ketawa-ketawa Farel. Tiba-tiba sy rasa pipi sy panas.
"bukan ya?" dia tambah lagi dia senyum-senyum mengusik lepas nampak muka sy merah.
"hish..bukan la mas, maksud sy mas mau tengok tv ka, movie ka, apa-apa ja la, bukan 'itu' " sy cakap.
"kalau mas mau gimana?"pelan-pelan Farel kasi rapat bibir dia dengan sy, sampai sy terundur sikit. Sy tengok mata dia lama-lama. Terus terketawa Farel tengok sy.
"enggak ah, mas bercanda doang" lama dia tengok muka sy, tiba-tiba dia senyum "lets watch movie, sayangnya mas ni suka nonton movie kayak gimana?"
"erm..movie hantu hantu"
"gak mau ah, emang gak ada movie lain apa?"
"tiada, sy mau tengok movie hantu-hantu juga" terus berkerut kening Farel "kenapa? mas takut?"
"enggak" terus dia kasi betul posisi duduk dia "emang siapa yg takut"
"kalau gitu kita tengok ni lah, drag me to hell"
"aduh, emang kamu itu gak ada movie lain apa? main wayang-wayang serem segala lagi"
"mas takut?"
"enggak, bukan takut, cuma..gak suka"
"ah tiada, sy mau juga tengok horror movie" sy cakap. Jari-jari sy laju ja tekan remote untuk pilih movie. Farel pun pasrah ja la dengan pilihan sy, boleh nampak muka dia tu muka terpaksa setuju. Sy pun nda juga berani sangat, tapi since ada kawan malam tu, jadi berani la sikit..haha
Lepas pilih movie yg sy mau tengok tu, sy menyandar balik di badan Farel. Dengan tangan Farel yg sedang peluk sy, sy rasa kurang sikit rasa takut. Lama sudah sy mau tengok ni movie, orang cakap best kunun, bertahun lama dia baru sy rasa berani mau tengok sebab ada kawan.
"mas mas" sy tepuk-tepuk paha Farel sambil kecilkan mata "mana sudah tu perempuan tua?" sy tanya tentang salah satu watak dalam tu movie, banyak sy tertinggal sebab tengok movie pun separuh-separuh ja buka mata, tapi Farel nda pun menjawab.
"mas?" sy dongakkan kepala sy sikit untuk tengok dia, jangan-jangan dia tertidur.
Astaga ni lelaki, rupanya dia pun tertutup-tutup mata juga macam sy.
"Boo!" sy tepuk kuat-kuat paha dia untuk kasi tekejut.
"Aarrrgghhh!" teriak betul dia ah, astaga lucu "ya ampun sayang, jangan kagetin mas begitu dong yang" dia gosok-gosok dada dia gara-gara terkejut.
"hahaha..aduh..lucu la mas ni..hahaha" berabis sy ketawa. Kalau tengok muka dia masa terkejut lagi, memang lucu habis.
"kamu itu ya, nakal banget, sini kamu" dia pegang tangan sy supaya sy nda dapat buat apa-apa, terus dia geletek pinggang sy.
YOU ARE READING
You drive me crazy (complete)
RomanceWarning‼️Mature content, Romance, Funny (Not suitable for 21 & below) Kalau suka tengok sinetron, boleh lah baca. Kalau suka sweet-sweet, mari la baca. Kalau suka jalan cerita yg simple & ringan, sila lah baca :)) Cerita dia memang berkait rapat den...