Part 14

219 15 6
                                    

Mr Farel masuk ja bilik dia lepas dia buka pintu. Sy masih tercegat di luar bilik dia.

"loh, kamu ngapain berdiri di situ"

Sy nda jawab pertanyaan dia. Sy diam ja tinjau-tinjau bilik dia dari luar.

"kamu kenapa?"

Sy geleng-geleng kepala, terus pelan-pelan sy melangkah masuk.

"gimana kamar aku? keren(hebat) kan?" sy tengok sekeliling bilik dia. Tidak dinafikan memang hebat juga la. Kemas, wangi lagi.

"erm..kita kena tidur satu katil ka sir?" sy tanya.

Mr Farel jalan pelan-pelan ke arah sy. Tiba-tiba sy nervous, sy undur sampai belakang sy terpaksa menyandar di dinding sebab tiada ruang sudah untuk berundur. Dia pandang tepat di anak mata sy sambil sandarkan satu tangan dia di dinding. Tangan dia betul-betul dia sandarkan di sebelah sy, mata dia pandang tepat anak mata sy, sy rasa terperangkap "I thought  you said you are happy to be my beloved wife"

Posisi dia yg begitu dekat buat sy nervous, nda pernah terlintas dalam fikiran sy yg sy akan berada di posisi sekarang dengan Mr Farel "ta..tapi tadi tu kan..err..sy cuma main-main dengan sir, sy saja usik sir, bukan sy betul-betul mau jadi wife sir"

Terus dia undur belakang sambil ketawa mengejek "kaget ya? ga usah khawatir, aku bercanda doang, aku bisa kok tidur di bawah, kamu aja tidur di kasur(tilam)"

"tapi.." sy cakap.

"ga usah tapi-tapi, tidur aja di kasur, gapapa, lagian kan cuma untuk sementara"

"bukan sir, sy..err..sy tiada baju sini, kan sy tiada balik dari tadi"

"oh iya juga ya" Mr Farel letak kedua tangan dia di pinggang dia, tengok sekeliling dia macam tengah fikir solution untuk masalah tu "ermm, if you don't mind, you can wear my clothes for tonight"

Since sy tiada option lain, sy setuju ja la. Nanti besok ja sy ambil baju di rumah. Lepas sy mandi sy pakai ja baju t-shirt dengan seluar Mr Farel. Bab underwear dengan bra tu jangan tanya la, memang tiada pakai. Sudah la baju dia ni besar. Lepas pakai baju sy terus duduk atas katil dia supaya sy boleh cover badan sy pakai selimut, nanti nampak yg timbul-timbul.

Masa tu Mr Farel duduk di meja kerja yg ada di bilik dia. Sedang buat sesuatu di laptop, mungkin sedang buat kerja.

"err..sir, boleh sy tanya sikit?"

"sure" Mr Farel jawab tanpa tengok sy. Tangan dia masih sibuk tekan-tekan keyboard.

"boleh sy tau kenapa..ermm..kenapa.."

"kenapa aku bohong ke oma yg aku udah nikah?"

"err..iya"

"erm..it's a long story actually" Mr Farel cakap. Kali ni dia stop sudah menaip. Dia datang dekat sy, terus duduk di bahagian sebelah katil.

"kamu kenapa? kedinginan ya?" hairan mungkin dia sy berselimut sedangkan belum tidur. Dia tengok ke arah aircond dia, mungkin berfikir untuk turunkan suhu.

"nda la sir..sy..err..sy tiada.."

"Oooohh ok, gapapa, aku ngerti" sambil dia garu-garu belakang leher dia yg nda gatal tu. Sekadar untuk hilangkan rasa awkward ja.

"soal oma tu..err..salah aku juga sih"

"kenapa pula?"

"kelmarin kelmarin oma called, as usual, nyuruh nyuruh aku balik ke Jakarta, maksa maksa..katanya mau kenalin sama cucu temannya"

"lepas tu?" sy tanya.

"ini bukan pertama kali loh, udah banyak kali to the point that I'm getting bored, aku udah bilang aku udah punya pacar, dia gak percaya, katanya 'emang hebat pacar kamu? pacar doang kan, kapan kapan bisa putus' " dia tiru lagi suara nenek dia, bunyi macam suara Doraemon pun ada. Terkeluar ketawa sy..hahaha!

You drive me crazy (complete)Where stories live. Discover now