Sy terlupa pesan Farel yg dia suruh call kalau sudah sampai.
"hello Mr Farel"
"kok Mr Farel sih" biarpun begitu dia ketawa juga sebab dia tau sy bergurau "kamu udah sampai sayang?"
Tiba-tiba sy rasa macam berbunga-bunga hati sy jawab call dia, mungkin sebab rindu. Pandai sudah si Daphne rindu-rindu si Farel..hahaha
"sudah Farel sayang, di rumah sudah"
"aduh, kamu tu ya, jangan dong manggil-manggil mas gitu"
"kenapa? mas nda suka?" sy tanya.
"it makes me wanna fly straight to you" tersenyum sy dengar, nda pernah berjauhan punya pasal, jadi rindu pun terlebih-lebih, padahal baru sekejap "don't forget to send me the location ya, and send me the picture of your house too" Dia ada pesan untuk minta location, mana tau dia sempat datang dia bilang.
"nda payah la Farel sayang, nanti menyusahkan ja" sy cakap.
"aduh, jangan buat mas begini dong sayang"
"buat apa mas? sy ada buat salah ka?"
"manggil-manggil mas begitu, buat mas tambah kangen tau sama kamu"
"Farel sayang.." saja usik dia.
"aduh, kayaknya hati mas udah terbang duluan ni"
"hahaha..mas ni ada-ada ja"
"Sayang, I have to go now, I'll call and text you when I have free time ya, miss you so so much..muah" bibir sy dari tadi nda lekang dari senyuman.
"aiseh, anak mama ni macam angau ja ni" terkejut sy tiba-tiba ada suara dari pintu bilik. Rupanya mama sy pasang telinga. Malu sy terus.
"eee..mama ni, ada kah curi dengar orang bertelefon" sy marah sikit sebenarnya. Tapi marah-marah manja ja.
"hehe..mana ada mama curi dengar, mama terdengar ba tu"
"ya la tu" sy cakap sambil selak langsir kecil yg tergantung di pintu bilik. Mama sy ni memang busybody sikit hal-hal anak dia ni. Tapi begitu la tu mama mama kan..hehe
*********
"eh Daph, lama uncle nda nampak ko oh"
"hehe..iya uncle" sy hulurkan tangan untuk shake hand. Ni nda tau orang ke berapa sy jumpa dalam majlis kahwin si Greg ni yg greet dengan intro yg sama 'hai, lama nda nampak ko oh'. Mungkin sebab lama betul sy nda balik kampung. Nda kurang juga yg menanya sudah kahwin ka, kerja di mana. Tapi jawapan sy gitu-gitu ja, belum kahwin, kerja biasa-biasa ja asal cukup makan, macam sudah tertulis dalam skrip ja.
"Eh Nong, Daph, sudah kamu makan?" Ha, ini suara sy paling kenal. Datang sudah bintang utama dia. Bukan pengantin, tapi si mama pengantin menyapa sy dan mama sy.
"belum lagi, baru kami sampai ni" mama sy cakap.
"oh ya Nong, terlupa sy tu duit hui, sibuk bah mengurus kahwin si Greg, nanti besok sy singgah rumah ko bagi tu duit ah" mama si Greg cakap. Sy nda hairan sangat, memang biasa dorang di kampung ni main duit-duit kutu atau hui ni.
"Daph" nah, sy dapat rasa sini lah permulaan dia ni.
"hai aunty" sy tunduk sikit tanda hormat.
"satu orang ja ko sama mama ko Daph?" itu dia das yg pertama. Masih belum cukup pedas tembakan dia.
"hehe..iya aunty, begini la ni"
"belum ada pasangan ko dari hari tu lagi?" dengan muka dia yg pura-pura care. Dush! tumbukan kedua sudah mari.
YOU ARE READING
You drive me crazy (complete)
RomanceWarning‼️Mature content, Romance, Funny (Not suitable for 21 & below) Kalau suka tengok sinetron, boleh lah baca. Kalau suka sweet-sweet, mari la baca. Kalau suka jalan cerita yg simple & ringan, sila lah baca :)) Cerita dia memang berkait rapat den...