"Ha? tinggal di rumah sir?" Dia ni gurau apa pagi-pagi buta ni. Mungkin sel-sel otak dia belum berhubung sebab terlampau awal bangun. Yalah, selalunya jam 8 begitu baru dia bangun.
"iya, tinggal aja sama aku, mau gak?" sy tengok lama-lama muka Mr Farel. Tiada pula tanda-tanda dia buat lawak.
"Hish sir ni, buat apa sy tinggal sana"
"kamu kan isteri aku" Sy tengok dia lama-lama dengan dahi berkerut. Buang tebiat pula Pak Parel ni.
"enggak ah, bercanda doang" Mr Farel cakap sambil senyum "tapi aku serius mau kamu tinggal sama aku..err..gak usah mikir yg aneh-aneh, cuma sebagai driver doang, just like Aunty Julie, Aunty Julie kan tinggal di rumah aku karna dia tu pembantu di rumah ku, jadi..err..begitu lah"
Sy nda jawab soalan Mr Farel. Bukan pasal apa juga, sebab sy pun sedang berfikir juga.
"tapi aku gak maksa kok, terpulang sama kamu, its just my suggestion"
"thank you sebab offer sir, nanti sy fikir-fikir" sy jawab "erm..sy siap packing sudah sir, boleh sudah kita pergi kerja sekarang"
"did you bring enough..err..what do you call it..the one that you wear to support..erm.."
"bra?"
"err..ya..hehe" Mr Farel cakap sambil tangan dia gosok-gosok belakang leher dia.
"thank you for reminding sir, sy rasa cukup..hehe"
"err..good, lets go"
Jam menunjukan jam 8 lebih, kalau ikut Mr Farel, masa ni dia baru bangun. Tapi sekarang berbeza pula sebab sedang menghadap jem sebab extra awal kami jalan tadi gara-gara mau ambil baju di rumah sy tanpa terserempak dengan nenek dia. Sy tengok Mr Farel pun balik-balik menguap. Hari ni entah apa angin dia duduk di sebelah sy, selalunya dia duduk di belakang.
"sir, kalau sir mau tidur, sir tidur la dulu, nanti sy kasi bangun kalau sudah sampai"
Mr Farel angguk-angguk ja terus nda lama kemudian dia tidur sda dengan kepala dia terlentok ke tepi. Mesti dia mengantuk betul ni sebab laju ja tertidur. Atau dia nda dapat tidur semalam sebab tidur atas lantai tanpa tilam? Adui, kesian la pula. Memandangkan jalan masih jam, jadi lebih banyak masa kereta berhenti daripada berjalan. Sy pelan-pelan lean over untuk adjust kerusi Mr Farel supaya dia boleh tidur dengan lebih selesa. Lama sy meraba-raba tepi kerusi dia sebab sy nda nampak tempat kasi turun seat kereta dia, susah lagi mau capai tu. Last-last sy give up, biar la tu. Tapi bila sy dekat dengan dada dia, menusuk hidung wangi minyak wangi dia. Sedap juga bau minyak wangi dia ni..hehe..sempat bah lagi.
Hari tu kami sampai office awal sikit, selalunya sy akan berhenti di depan entrance untuk kasi turun dia dan dia akan suruh guard yg jaga parking untuk park kereta ni di basement. Tapi memandangkan hari ni dia tidur, jadi sy nda buat macam tu. Sy direct ja park di basement. Selama sy kerja, ni la first time sy park kereta semasa datang kerja.
Memandangkan masih awal jadi sy kasi biar ja dia tidur lama sikit. Tapi mungkin Mr Farel sedar yg kereta nda berjalan lagi, dia terbangun sendiri.
"kita udah sampai?" dia cakap sambil gosok-gosok mata dia.
"iya sir, sudah sampai"
"kenapa kamu gak bangunin aku?" dia bilang sambil mengeliat.
"sebab sy nda mau kacau sir tidur, lagipun masih awal"
"oh ya, kita belum breakfast kan? erm..you go and have your breakfast first"
"sir nda breakfast sekali?"
"erm..it's ok, you can go first" Mr Farel cakap sambil tengok cermin untuk kemaskan penampilan dia.
"ok done, is everything ok?" Mr Farel double cek dengan sy sama ada penampilan dia sudah cukup kemas atau belum.
YOU ARE READING
You drive me crazy (complete)
RomanceWarning‼️Mature content, Romance, Funny (Not suitable for 21 & below) Kalau suka tengok sinetron, boleh lah baca. Kalau suka sweet-sweet, mari la baca. Kalau suka jalan cerita yg simple & ringan, sila lah baca :)) Cerita dia memang berkait rapat den...