Part 7

228 14 9
                                    

Oohh, fullmoon party.

Gila la, pergi party fullmoon untuk baby pun begini fancy ka. Belum pernah sy datang party fullmoon sampai kena doll up macam ni. Party fullmoon orang kaya-kaya memang begitu kali kan.

"err..Mr Farel"

"yes?"

"tapi kan, kenapa perlu bawa sy? I mean iya la, I'm your driver, tapi sy boleh ja drive sir pergi sana lepas tu datang balik ambil sir kalau tu party sudah selesai"

Lepas ja sy cakap tu Mr Farel terus stop berjalan. Dia pusing menghadap sy sambil senyum. Wow! dia senyum dengan sy! Ajaib sungguh hari ini..hahaha

"Do you think I really want to bring you? ya enggak lah" start sini sy rasa mau kunyah ja telinga dia.

"Mr Isaiah & his wife told me to bring you along as you were the one who helped them that day, so that's why I'm bringing you, sekarang kamu ngerti?" Mr Farel bagi penjelasan yg sangat singkat dan padat. Baru sy rasa jelas kenapa dia bawa sy.

"err..ok sir, faham" Mr Farel sambung balik jalan, sy pun ikut ja la di belakang dia. Tapi kasut ni betul-betul buat sy jalan macam itik. Nda apa la Daphne, belajar pakai kasut tinggi , sempat lagi berpesan sama diri sendiri.

Sampai ja kereta sy terus buka kasut untuk driving. Nanti sampai tempat tu baru sy pakai balik.

Sampai ja satu hotel tu, sy turunkan Mr Farel di pintu masuk hotel. Tapi macam biasa, Mr Farel akan suruh sy turun sekali untuk jalan sama-sama dia dan biar parking attendant hotel yg park kereta.

Baru dua tiga langkah start sudah kaki sy off balance dan terpelecok di tangga depan hotel. Tapi somehow sy tidak jatuh, sebab Mr Farel sempat grab pinggang sy.

"kamu gak apapa kan?" Mr Farel tanya dengan muka risau, tangan dia masih lagi pegang pinggang sy.

"err..nda sir, sy ok, cuma belum biasa jalan pakai kasut tinggi, lama-lama ok la ni" sy berdiri balik sambil betulkan baju sy.

Mr Farel lepaskan tangan dia dari pinggang sy. Dia berdiri disebelah kanan sy sambil dia hulur tangan kanan dia.

"err..Mr Farel, kunci kereta sudah bagi dengan orang yg jaga parking tadi kan" sy anggap dia hulur tangan dia untuk minta kunci kereta, macam selalu.

"tangan kamu begok"

"tangan?" sy tanya, soalan dia masa tu macam soalan yg sy nda pernah dengar ja. Padahal soalan dia semudah 1+1.

"ya iya la tangan, hand, tangan, masa(tak kan) gak ngerti juga" masih lagi Mr Farel hulur tangan dia.

"tangan? untuk apa sir? sir mau tilik nasib? yg orang tengok garis-garis di tapak tangan tu?"

"ya ampun, enggak la Daphne, bagi aja tangan kamu, sini cepat"

Sy dengan teragak-agak angkat tangan kanan sy. Mr Farel terus ambil tangan sy dan letak di lengan kiri dia.

"ni, pegang tangan aku, biar kamu gak jatuh lagi" walaupun dia cakap dalam nada sedikit kasar, tapi tetap mampu buat sy rasa blushing.

"sir.."

"I'm doing this so that you don't embarrass me by falling on your feet infront of other people, I'm doing this for me, not for you, jadi gak usah mikir yg aneh aneh"

"Baik boosss" sy cakap sambil jeling dia. Kalau tu biji mata boleh pusing sampai belakang, memang berpusing juga tu. Geram betul sy. Ya Tuhan, bagi lah sy kesabaran agar sy dapat tahan diri sy dari kunyah telinga majikan sy betul-betul.

Bila kami sampai di hall tu, boleh nampak Mr Isaiah dengan wife dia yg sedang dukung baby. Sy suka tengok dorang dua, sweet ja. Boleh nampak yg Mr Isaiah tu sayang betul dengan wife dia. Bukan macam Mr Farel ni, kesian kali wife dia nanti kena layan macam angin-angin ja..haha

You drive me crazy (complete)Where stories live. Discover now