Part 45

265 20 5
                                    

"bahagian pinggang perlu alter sikit la kan miss, kasi kecil dalam satu inci macam tu ok ba kan?"

.......

"miss Daphne?"

"ha? sorry, apa tu?" macam sy dengar juga apa ni wedding stylist cakap tapi nda fokus sangat.

"bahagian pinggang sy kecilkan sikit dalam 1 inci macam tu ok? miss selesa juga?"

"oh..ya..ok..buat ja apa yg perlu" sy jawab pun macam mau nda mau ja sambil sy angkat sikit tangan sy supaya wedding stylist tu senang tanda di mana yg dia rasa perlu ubah. Banyak yg sy sedang fikir, semuanya terjadi terlalu pantas. Tiba-tiba less than a month kami bakal melangsungkan perkahwinan.

Yes, I decided to give US another chance. Bukan juga sy ada pilihan kan since kad jemputan sudah awal lagi diedarkan. Lagipun siapa tau lepas apa yg terjadi hubungan kami jadi lebih baik dari yg sebelum ni kan. Even kalau tidak baik pun sy rasa sy lebih kuat dan lebih bersedia untuk hadapinya berbanding sebelum ni.

Selepas wedding stylist tu selesai buat tanda di bahagian mana yg perlu diubah, dia minta izin dengan sy untuk buka fitting room, atau more like a space

"Miss, sy buka langsir ya" Sy cuma jawab dengan menganggukkan kepala.

Langsir terbuka ja, terlihat Farel sedang setia duduk menunggu sy di ruang menunggu. Farel segera bangun dari kerusi bila nampak langsir terbuka. Dia berjalan ke arah sy dan mata dia tertumpu ke arah pantulan imej sy di hadapan cermin besar sambil tersenyum.

"you look stunning baby, kamu cantik banget sayang" mata kami bertentang hanya dari pantulan cermin. Farel pun tidak kurang segaknya dalam wedding suit. Walaupun hampir setiap hari nampak dia berpakaian formal ke tempat kerja, tapi aura dalam suit pengantin ni sangat berbeza.

Farel rapatkan badan dia dari belakang dan peluk pinggang sy. Dia kiss lembut bahu sy yg terdedah dalam gaun pengantin kembang berwarna putih, off shoulder, manakala bahagian belakang gaun sy sedikit rendah sampai mendedahkan separuh bahagian belakang sy. Sentuhan bibir dia di bahu sy masa tu buat bulu bulu roma sy sedikit naik.

"we look good together aren't we" Farel cakap sambil tengok cermin. Sy cuma senyum tawar. Masih ragu-ragu dengan keputusan sy.

"sayang, kamu ok? you don't look happy" Farel lepaskan pelukan di pinggang sy. Dia pusingkan badan sy supaya sy berdiri berhadapan dengan dia. Tangan Farel sentuh lembut kedua bahu sy "what's wrong baby?"

Sy cuma menggeleng, masih dengan senyuman tawar di bibir "tiada la mas, ok ja"

"no no, you're not, I know you're not ok. Kamu lagi kenapa sayang?" tangan Farel beralih dari bahu ke pipi sy.

"tiada la, mungkin sebab semua berlaku dengan pantas, sebab tu agak..entah" sy pun nda tau apa yg sy sedang rasa masa tu.

"kamu masih ragu-ragu ya sama mas? mm?"

Sy pandang mata dia dan angguk sedikit.

"mas minta maaf kalau mas buat kamu rasa begitu, here's the thing sayang, I can't promise you that our relationship will be all rainbow and sunshine after this, but I will try my best to keep you happy, warm, and I promise I will love you with all my heart. Kalau hujan, ribut, mas sanggup kok jadi payung kamu, di kala susah atau senang, I will be there for you baby, itu janji mas. Tapi kalau sepanjang perhubungan kita, mas gak bisa janji akan selalu manis, selalu cerah, selalu indah gak ada ribut ribut kerna itu mustahil kan sayang" kata-kata Farel bawa sy melayang di udara macam layang-layang, tapi masih berikat di bumi dengan reality sesuatu hubungan yang mana mungkin akan sentiasa indah.

"gak usah mikir terlalu banyak ya sayang, I just want you to be happy" Farel belai pipi sy. Tiba-tiba lepas dengar cakap Farel, sy rasa terbuka hati mau cakap sesuatu.

You drive me crazy (complete)Where stories live. Discover now