Part 23

211 16 5
                                    

"Daph sayang, kunci mobilnya mana?" Farel minta kunci kereta dari sy walaupun dia sendiri ada kunci spare.

"ini mas" sy bagi dia kunci yg sy simpan "err..are you sure about this Mas?" sy lebih kepada risau sebenarnya bila dengar dia tiba-tiba mau driving.

"I'm sure" dia bilang.

"err..Mas mau driving ni, mas ada lesen ka?"

"yes" pendek ja dia jawab sambil dia get ready untuk keluar.

"Mas nda mau try driving masa hari nda sibuk? atau cuba drive di tempat yg tiada orang dulu ka?" sy sebenarnya mau pujuk dia supaya jangan drive, sebab sy risau dia terkejut sebab bertahun-tahun sudah nda bawa kereta.

"kamu gak percaya ya sama mas?"

"bukan begitu mas..tapi.."

"sepertinya kamu gak percaya deh sama mas"

"bukan mas, bukan nda percaya, I'm glad that you finally decide that you want to drive again, cuma sy risau sikit, itu ja"

Farel jalan ke arah sy dan senyum. Dia belai lembut pipi sy "Don't worry, I'll be fine"

Kadang sy bingung. Cara dia treat sy macam dia sayang sy, macam sy ni someone special untuk dia, and I fall for it. Kalau sebelum ni dia hanya buat begitu bila di depan nenek dia, tapi sekarang even tiada nenek dia pun dia tetap layan sy macam tu. Tapi tetap ada perasaan tidak pasti terhadap tu perasaan, sebab dia tiada declare apa-apa pun. Dia tiada cakap yg dia sayang sy, tiada bawa bercinta ka apa. Cuma dari cara dia layan sy baru-baru ni buat sy tertanya-tanya apa perasaan dia terhadap sy.

"Sayang?"

"ha? iya mas, apa tu?"

"kamu lagi mikir apa? kok diem" masih lagi tangan dia di pipi sy.

"tiada la mas, cuma..erm..tiada la, jom la jalan mas, nanti lambat, nanti lama betul pula Aunty Julie tunggu di terminal bas"

"are you sure gak ada apa-apa?"

"iya mas, tiada apa-apa, Mas ok? badan Mas masih panas sikit"

"mas gapapa kok" Farel jawab sambil dia senyum.

"Ok la kalau begitu, jom la jalan"

****

Masa ambil Aunty Julie tu, sy dengan nenek dia ikut sekali. Entah lah kenapa, risau mungkin.

Walaupun Farel ada kekok sikit driving mula-mula, tapi dia cepat biasakan diri di atas jalan raya. Mungkin ada lambat sikit dalam 70-80km sejam tapi nda apa. Jantung sy masa tu kalah-kalah lagu dangdut rentak dia, sy yg nervous lebih-lebih. Nenek dia yg selalu banyak cakap pun diam ja ba dalam kereta. Cuma masa parking ada susah sikit bagi Farel sebab dia nda berapa pandai mengagak ruang parking tu, mungkin sebab lama sudah jadi sy terpaksa guide dia sikit untuk parking. Selain dari tu semua peraturan jalan raya semua dia masih ingat which is a good start.

Masa sampai tu Farel yg keluar untuk jemput Aunty Julie. Sampai ja di kereta terkejut dia nampak nenek Farel.

"eh, kak Beth, bila lagi sampai?" sambil dia peluk nenek Farel.

"baru beberapa hari yg lalu kok, oh iya, kamu itu ya, gak bilang-bilang kalau Farel udah punya isteri" nenek dia pukul bahu Aunty Julie.

"Ha? isteri Farel?" Hairan Aunty Julie.

Aduh! lupa bagitau Aunty Julie pasal ni.

"ahaha" keluar ketawa awkward sy "mungkin Aunty Julie lupa mau bagitau oma kan Mas Farel?"

"Mas?" Aunty Julie bilang. Hairan dia sy panggil Farel sebagai Mas.

"Ya iya tu, Aunty Julie lupa kali ya, soalnya kita kan baru married..haha" Farel pun nda pandai cover ketawa awkward dia "ya kan Aunty?"

You drive me crazy (complete)Where stories live. Discover now