"Rysha. Boleh aku masuk?" Kepala ditolehkan ke arah pintu dimana Lyna melangkah masuk ke dalam bilik nya.
"Ada apa?" Soalnya. Lyna mengambil tempat duduk di atas katil bersaiz Queen tu.
"Kau dah ready nak exam minggu depan?"Rysha mengangguk kepala nya.
"Aku tak pasti aku boleh buat atau pun tak."Lyna mengukir senyuman manisnya.
"Aku yakin kau boleh buat Rys. Keputusan SPM kau pun gempak takkan lah STPM kau tak boleh gempak."Kening dijongket berkali kali.
"I will try my best. Tak study?" Soal Rysha kepada Lyna.
"Dah study tadi. Si Auni sibuk siapkan nota." Kepala dianggukan sebagai tanda faham.
"Aku nak pergi masuk tidur dulu. Goodnight ice queen." Sempat diusik sepupunya sebelum menutup pintu bilik tersebut.
Rysha menoleh memandang bukunya semula. Ditutup dan disimpan ke dalam bag sebelum melangkah ke bilik air.
Katil bersaiz Queen didekati dan direbahkan badannya. Lampu ditutup dan dipejamkan matanya untuk tidur.
PAGI keesokannya, mereka bertiga meletakkan bag di tepi meja dan duduk di tempat masing masing untuk menunggu guru masuk ke dalam kelas.
"Aku rasa macam cikgu tak hadir ja." Rysha dan Lyna mengangkat bahu.
"Assalamualaikum" mereka bingkas bangun apabila guru kaunseling melangkah masuk.
"Walaikumusalam Cikgu Anuar." Dibuat isyarat tangan untuk mereka duduk.
"Okeyh Cikgu akan ganti Cikgu Syakir. Jadi kamu semua tingkatan 6 kan?" Mereka mengangguk.
"Ada yang nak masuk Uni lepas habis STPM?" Ketiga gadis tu mengangkat tangan dan ada pelajar lain turut angkat tangan.
"Okeyh good. Alam university dengan alam sekolah dah lain. Kamu tak boleh anggap University ni macam sekolah. Dekat sana takkan ada cikgu tapi akan ada pensyarah." Mereka semua tekun mendengar.
"Di sekolah kalau kamu tak faham kamu boleh tanya banyak mana pun tapi kalau dekat sana sekali lecture terang saja lepastu pepandai kamu lah cari sendiri."Tutur Cikgu Anuar.
"Jadi kalau rasa tak boleh nak sambung jangan sambung. Cikgu tak paksa tapi kalau nak sambung baguslah." Mereka mengangguk faham.
"Tapi kalau dapat lecture yang boleh tolong kamu tu rezeki lah kalau dapat yang takkan tolong tu nasib kamu lah."
"Weih tak nak masuk lah macam ni." Bisik Auni ke arah sepupunya.
"Kan parents kita nak kita sambung belajar. Lagipun aku rasa kita boleh sambung."Tutur Lyna.
"Yakin pada diri sendiri yang kita boleh buat. Jangan selalu sangat mulut tu cakap tak boleh."Tenang Rysha berkata dengan pandangan kosong. Auni mengangguk kepala nya tanda faham.
"Baik. Thanks" dia tersengih menampakkan gigi putih yang tersusun rapi.
YOU ARE READING
KING FATTAH : HIS PRINCIPESSA ✓
RomanceKING FATTAH - Jejaka tinggi lampai yang mempunyai rupa paras yang dingin serta tampan namun disebalik wajahnya yang ketat dia mempunyai dua sisi dimana sisi kejam serta sisi soft spoken ketika bersama bidadari nya. RYSHA ADELLIA- Bidadari syurga Kin...