"Abang?!" Dicari sosok tubuh jejaka tu. Mana suaminya pergi ni. Sudah merata tempat dia mencari namun langsung tidak kelihatan.
"Abang pergi manaa." Dia seakan mahu menangis bila ditinggalkan sendirian. Kereta dan motor jejaka tu ada di garaj tapi mana suaminya!.
"Abangggg hiks" Jejaka tu mengintai disebalik dinding. Dia tergelak halus. Isterinya sangat comel dan manja.
"Sayang." Rysha pantas menoleh. Fattah mendepakan tangannya. Gadis tu berlari ke arahnya dan dipeluk erat.
"Jangan tinggal Rysha." Rengeknya dengan wajah disembamkan di dada tegap Fattah. Jejaka tu tergelak kecil dan diusap rambut panjang tu perlahan.
"Abang tak tinggalkan sayang pun." Diseka lembut air mata isterinya. Dikucup sayang pipi gebu itu.
"Baru abang tahu sifat sayang yang sebenar. Manjaa" Ditarik hidung isterinya sehingga merah.
"Manja pun dengan abang." Balasnya.
"Besok mama papa, bonda ayahda nak datang sini." Fattah mengusap pipi kiri isterinya perlahan.
"Betul ke?! Rys rindu diorang." Fattah menganguk kepalanya.
"Tapi sekarang sayang kena tidur! Come"Didukung tubuh kecil tu dan Rysha melingkari kaki nya di pinggang si suami.
"Rys bukan budak budak lah nak tidur pun kena ikut time." Fattah menarik kepala tu ke bahunya dan ditepuk tepuk bahu si isteri.
"You are my baby sayang. Dekat mata abang, sayang macam baby." Balasnya dan diletakkan tubuh tu ke atas katil. Comforter ditarik sampai ke pinggang ramping Rysha.
Dilabuhkan kucupan di ubun ubun isterinya.
"Sekarang pejam mata tidur okeyh sayang?" Rysha mengangguk saja dan dipejamkan matanya untuk tidur. Fattah melangkah ke bilik air terlebih dahulu.
Ditarik dekat tubuh kecil Rysha ke arahnya. Diselak rambut yang menutupi wajah putih bersih tersebut.
Ditepuk tepuk bahu si isteri dengan perlahan seakan mendodoikan bayi. Rysha akhirnya terlelap dalam dakapan hangat suaminya.
Fattah yang mendengar dengkuran halus tu sudah tahu bahawa Rysha sudah tidur. Terukir senyuman di bibir King Fattah bila mengingati bagaimana dia memperlakukan Rysha.
Kedua orang tua nya sudah mengajarinya untuk tidak berkasar dengan wanita. Isteri bukan hamba untuk disuruh buat itu ini tapi isteri adalah tugasnya untuk melayani suami.
"Sleep well sayang. Love you so much." Bisik Fattah sebelum dia turut tertidur.
"Love you too." Terbuka mata Fattah bila mendengar balasan halus oleh si gadis nya.
"Eh tak tidur lagi budak ni." Dicium pipi tu sekilas. Rys hanya bergumam saja dan menyorokkan wajah di dada Fattah.
YOU ARE READING
KING FATTAH : HIS PRINCIPESSA ✓
RomanceKING FATTAH - Jejaka tinggi lampai yang mempunyai rupa paras yang dingin serta tampan namun disebalik wajahnya yang ketat dia mempunyai dua sisi dimana sisi kejam serta sisi soft spoken ketika bersama bidadari nya. RYSHA ADELLIA- Bidadari syurga Kin...