"sayang" Fattah mendekati isterinya. Rysha hanya bergumam saja.
"Sayang!" Digoncang tubuh tu.
"Hm?" Fattah memandang tajam wajah isterinya.
"Sayangg kenapa tak cakap ni? Diam ja." Gadis tu kekal diam dan itu buatkan Fattah geram.
"Tak sudi nak cakap dengan abang dah ke?" Soalnya. Diusap sayang wajah Rysha. Lagi dan lagi gadis tu tetap diam.
"Talk with me Tunku Raja Rysha Adellia." Suara Fattah kendengaran serius dan mata memandang tajam wajah isterinya.
"What?" Disengetkan kepalanya. Fattah menghela nafas kasar.
"Abang ada buat salah ke sayang sampai taknak cakap ni?" Isterinya mengeleng kepalanya tanda tidak.
"Mana ada abang buat salah. Rys cuma letih ja harini sebab dekat Uni ada nak buat karnival esok." Fattah pandang curiga. Dia overthinking ni. Betul ke isteri nya penat sebab karnival atau penat layan dia?.
"You dont lie me right?" Mengecil mata Fattah memandang.
"Rys tak tipu abang." Didakap tubuh sasa tu dan dilentokkan kepalanya di bahu Fattah.
"Nak manja dengan abang boleh?" Fattah tersenyum dan diusap belakang Rysha perlahan.
"Boleh sayang. Nak manja, nak marah buatlah asalkan dengan abang ja." Katanya.
"Abang tak rimas dengan Rys kan?" Fattah mengeleng kepalanya tanda tidak.
"Tak pernah terdetik di hati nak rimas dengan sayang. You are my everything. Sayang dah jadi tanggungjawab abang untuk abang jaga."tutur Fattah ikhlas.
"Abang tak menyesal?"
"No and no. Kahwin dengan sayang bukan salah satu kesalahan terbesar abang buat. Kahwin dengan sayang salah satu anugerah yang berharga."
"Sayang" digengam kedua tangan Rysha dan ditatap dalam mata cantik isterinya.
"Let me be your protector. Protect where you are. Let me be the best husband for you so that I can take you to heaven. Let me reign in your heart without anyone else. Let me be your one and only last love, principessa."
Rysha ukir senyuman manis nya dan mengangguk.
"Rysha izinkan abang untuk bertahta dalam hati Rysha." Fattah menarik tubuh tu ke dalam pelukkan.
"Thank you for accepting me as your husband. Abang tahu abang bukan cinta pertama sayang tapi in shaa Allah abang akan jadi cinta terakhir sayang sampai bila bila." Dicium lama tepi dahi isterinya.
"Terima kasih untuk abang juga sebab tak pernah berkasar dengan Rys dan buktikan yang abang tak sama dengan laki lain. I am thankful to have a husband like you." Fattah ukir senyuman paling manis hanya untuk bidadari syurga nya saja.
"Dah lama abang nak dengar yang sayang terima abang sepenuhnya." Mata jejaka tu berair dimana dia sangat terharu bila isterinya dapat terima dia seadanya walaupun dia banyak kekurangan.
"Abang jangan nangis." Diusap belakang suaminya perlahan. Jejaka tu mengeratkan lagi pelukkan nya.
"I love you so much baby." Bisik Fattah.
"Rys pun sayangkan abang. Dahh jangan nangis nanti tak macho." Diseka lembut air mata tu. Bibir Fattah tidak lekang dengan senyuman manisnya.
"Abang akan bahagiakan sayang. That my promise." Diambil tangan Rysha dan dicium.
YOU ARE READING
KING FATTAH : HIS PRINCIPESSA ✓
RomanceKING FATTAH - Jejaka tinggi lampai yang mempunyai rupa paras yang dingin serta tampan namun disebalik wajahnya yang ketat dia mempunyai dua sisi dimana sisi kejam serta sisi soft spoken ketika bersama bidadari nya. RYSHA ADELLIA- Bidadari syurga Kin...