"Majlis resepsi kamu berdua hampir siap lagi dua hari. So kamu berdua dah ready ke?" Tanya mama Farhanah.
"Alhamdulillah dah ready. Abang?" Ditoleh ke arah suaminya dan jejaka tu menganguk kepalanya.
"Kepala abang sakit lah." Dilentokkan kepalanya di bahu si isteri. Rysha mengusap rambut lembut Fattah perlahan.
"Sakit sangat ke?" Jejaka tu menganguk kepalanya.
"Jom naik bilik. Rys picitkan." Rysha meminta izin pada orang tua mereka berdua untuk naik ke atas dahulu.
"Abang fikir apa ni sampai sakit kepala?" Soal Rysha lembut sambil tangannya memicit dahi Fattah perlahan.
"Always thinking about you sayang." Balasnya dengan senyuman di bibir namun mata masih terpejam dengan kepala dilapikkan di atas peha si isteri.
"Menyempat eh abang ni." Dicubit pipi suaminya namun jejaka tu tergelak kecil.
"Rasa tenang bila sayang usap macam tu." Rysha hanya tersenyum sambil mengusap rambut lembut suami nya secara perlahan.
Wajah kacak suaminya direnung olehnya. Hatinya menjadi lapang bila melihat wajah tersebut. Tersentak Fattah tatkala ada sesuatu menitis ke atas wajahnya.
"Sayang nangis?" Soal Fattah apabila memandang mata cantik tu berair.
"Hah? Tak pun." Diukir senyuman manisnya. Fattah bangun dari baringannya dan duduk bersila berhadapan Rysha.
"Why sayang? Abang ada buat salah? Kenapa nangis ni?" Diusap lembut pipi gebu tu.
"No abang tak ada buat salah cuma, Rys takut kalau suatu hari nanti abang berubah hati. Rys taknak hilang abang." Fattah ukir senyuman manis dan dianggkat tubuh kecil tu ke peha nya.
"Bagilah berapa banyak perempuan dekat abang sekali pun kalau abang dah pilih sayang sebagai bidadari syurga abang. Hanya sayang sorang ja dalam hati abang." Diletakkan tapak tangan Rysha ke dada nya.
"Abang tahu abang bukan cinta pertama sayang dan sayang pun bukan cinta pertama abang jadi abang mohon izinkan abang untuk jadi cinta terakhir sayang dan sayang cinta terakhir abang." Didekati wajah Rysha dan dicium lama pipi kiri isterinya.
"I will be your protector and good husband for you sayang." Bisiknya dan dijarakkan semula wajahnya.
"Abang baik sangat dengan Rys." Dipeluk erat tubuh tegap suaminya. Fattah mengusap belakang Rysha perlahan.
"Rys minta maaf kalau tak dapat jadi isteri yang sempurna untuk abang."
"Sayang tak perlu pun jadi yang sempurna sebab dekat dunia ni tak akan ada yang sempurna. Allah ciptakan kita secara pasang pasangan untuk melengkapi antara satu sama lain. Kalau sayang suruh abang cari yang lebih sempurna sampai hujung dunia takkan ada." Tutur Fattah panjang lebar.
"Tak perlu ubah diri sayang. Cukup jadi diri sendiri ja okeyh?" Rysha menganguk sambil tersenyum.
"Baiklah abang. Terima kasih sebab terima Rys apa ada nya. Rysha sayangkan abang." Disorokkan wajahnya di perut Fattah.
"Love you too bidadari syurga abang." Bisik Fattah sambil menepuk bahu tu perlahan.
YOU ARE READING
KING FATTAH : HIS PRINCIPESSA ✓
RomanceKING FATTAH - Jejaka tinggi lampai yang mempunyai rupa paras yang dingin serta tampan namun disebalik wajahnya yang ketat dia mempunyai dua sisi dimana sisi kejam serta sisi soft spoken ketika bersama bidadari nya. RYSHA ADELLIA- Bidadari syurga Kin...