BAB 5

8.4K 426 14
                                    

Nafas ditarik dalam dan dihembus perlahan. Pen di ambil dan dengan lafaz bismillah dia mula menjawab.

Dalam dewan tu sunyi sepi hanya kendengaran mata pen yang bergeser di atas kertas.

Setelah satu jam 15 minit, Rysha meletakkan pen nya ke tepi. Direngangkan jari jemarinya.

Dipandang ke arah jam ada lagi 15 minit sebelum masa menjawab tamat. Dipandang ke arah Lyna dan Auni yang masih menjawab.

"Lenguh jari aku jawab kertas BM tadi." Lyna menghirup air lemon tea nya.

"Itulah tu. Aku pun tadi otak aku sangkut dekat bahagian C." Kata Auni pula.

"Ni baru first exam. Esok tak tahu lah macam mana pula." Auni melepaskan keluhan berat. Dugaan sambung belajar bergini lah.

"Tawakal" terlepas ketawa Auni dan Lyna mendengar apa yang dikatakan Rysha.

"Amboi seronok nya. Nak join boleh?" Terhenti ketawa mereka berdua dan menoleh ke arah Zyuhan diikuti kawan kawan.

Ke tiga jejaka tu duduk di sebelah mereka bertiga.

"Ada kami pelawa suruh duduk?" Auni menjeling ke arah Zyuhan.

"Alah sayang tak payahlah garang sangat." Dijulingkan matanya tanda menyampah.

Rysha hanya mengendahkan saja Dzikry di sebelah. Biarlah dia nak duduk pun janji jangan kacau aku.

"Korang ni kan dah ada yang kejar tu cuba hargai sikit. Bersyukur ada yang suka ngan korang bertiga." Tutur Noriizan.

"Tak suruh kejar." Lega hati Auni dan Lyna bila Rysha yang membalas. Biar leader yang balas memang sentap tiga mamat ni.

"Sekurang kurang nya lelaki kejar nampak normal daripada perempuan kejar nampak murah." Balas Dzikry.

"Kejar tapi tak dikejar balik jelas macam orang bodoh. Dah tahu orang tu taknak tapi masih terhegeh hegeh." Terdiam ketiga jejaka tu bila dibidas oleh Rysha.

Sukar pelajar lain mahu mendengar suara Rysha kerana gadis ni terkenal dengan sifat dingin serta tidak suka mengambil peduli tentang orang lain.

Sifat nya yang pendiam tu buatkan ramai pelajar lelaki ingin mendekati dan mengenal lebih dalam tapi apakan daya, hati seorang Rysha Adellia susah untuk dilembutkan.

KING FATTAH : HIS PRINCIPESSA ✓Where stories live. Discover now