BAB 11

7.8K 395 5
                                    

"Rys petang ni lepak cafe Q'Z nak?" Cadang Auni sambil mengemas bag nya.

"Tengok lah macam mana." Balasnya. Lyna menepuk bahu nya dan ditoleh memandang Lyna.

"Kalau kau taknak join tak pe. Kitorang boleh pergi dua." Rysha menghela nafas perlahan.

"Kalau aku tak letih aku ikut." Lyna dan Auni menganguk. Fattah yang sedang mengemas barangnya hanya mencuri curi dengar perbualan tiga gadis tu.

"Rysha sini sekejap." Lyna dan Auni membuat isyarat untuk keluar terlebih dahulu. Rysha mengatur langkah ke meja Sir Fattah.

"Ada apa Sir?" Soalnya. Fattah menoleh ke arahnya.

"Saya nak lantik kamu sebagai ketua jadi apa apa saya boleh cari kamu ja lah." Gadis tu menganguk kepalanya. Fattah terasa mudah bila berbual dengan Rysha. Gadis ni tak banyak cakap.

"Sir nak nombor telefon saya ke senang nanti nak bagitahu apa apa saya boleh sampaikan dekat student lain." Fattah menganguk. Memang tu lah dia nak dari tadi.

"Taip nombor kamu dalam ni." Rysha mengambil iphone Sir Fattah dan ditaip nombornya.

"Dah. Ada apa apa lagi ke Sir?" Dilihat jejaka tu mengeleng kepalanya tanda tidak.

"Kamu boleh balik." Rysha mengangguk dan diatur langkah keluar dari dewan tu.

MEREKA bertiga melangkah masuk ke dalam cafe Q'Z dimana mereka akan lepak disini.

"Sir Fattah panggil kau tadi sebab apa?" Tanya Auni ingin tahu.

"Dia lantik aku jadi ketua." Auni tepuk tangan perlahan. Teruja agaknya bila sepupunya dilantik jadi ketua oleh Lecture yang hensem.

"Makin dekat lah korang dua nanti." Usik Lyna.

"Aku sambung University ni pun sebab nak habis kan degree ja."Balasnya. Auni mengucapkan terima kasih pada pekerja tu sebelum menumpu ke arah Rysha semula.

"Kenapa taknak sambung PHD?" Soal Auni dan sepupunya menghela nafas perlahan.

"Aku dah buat perjanjian dengan orang tua aku lepas aku habis degree aku akan ambil alih syarikat. Korang dua ingat degree ni setahun? 4 tahun." Ternganga Auni tidak percaya.

"Jadinya kita kena belajar 4 tahun lagi? Weih aku ingatkan setahun ja." Ditekup muka nya.

"Patutlah kau nak habiskan sampai degree ja. Kalau aku pun nak ikut kau lah. Tak sanggup nak serabutkan otak dengan assignment semua ni." Kata Lyna pula.

"Satu tahun ada dua sem jadi kira sendiri lah bila 4 tahun ada berapa sem." Rysha menghirup air nya yang baru saja sampai. Auni menyembamkan muka nya di meja Cafe tu.

Tanpa mereka bertiga sedar ada mata mata yang memerhati dari jauh.

KING FATTAH : HIS PRINCIPESSA ✓Where stories live. Discover now