"babygirl" Rysha bergumam saja dan mendongak memandang Fattah yang berpeluk tubuh.
"Wait" Rysha menekup mulutnya dan diam seketika sebelum dia bergegas berlari ke bilik air.
"Sayang? Okeyh tak? Abang masuk eh." Risau Fattah dan menguak pintu bilik air tu. Diusap belakang isterinya perlahan.
"O..okeyh"Terasa lemah satu badan. Fattah membasuh mulut isteri nya dan mendukung gadis tu secara bridal style ke katil.
"Sayang ada salah makan ke dekat Uni tadi?" Soal nya sambil mengusap seluruh wajah Rysha.
"Rys tak tahu. Rasanya ada lah kot." Dibiarkan saja tangan kasar tu mengusap seluruh wajahnya.
Gadis tu bingkas bangun dan berlari ke bilik air semula. Apa yang ada dalam perutnya keluar memenuhi sinki.
"Kita pergi klinik ya sayang. Risau abang tengok sayang muntah muntah macam ni." Diusap perlahan belakang Rysha.
"Sini abang tolong." Dipapah isterinya keluar dari bilik air. Scarf dan tudung di ambil. Dipakaikan di kepala isterinya.
"Come." Dipegang kemas si isteri agar tidak terjatuh.
"Kenapa dengan Rysha, Fattah? Pucat ja muka." Tegur Bonda Adeena.
"Fattah pun tak tahu bonda. Rysha muntah muntah dari tadi. Fattah nak bawa Rysha pergi klinik dulu." Mereka menganguk faham.
"Hati hati." Pesan ayahda Ryzad sambil memandang anak menantu nya keluar dari rumah.
Setibanya di klinik, Fattah memimpin isterinya ke dalam. Ic diberi kepada penjaga kaunter.
Setelah nama dipanggil, mereka berdua melangkah masuk ke dalam.
"Ya ada masalah apa?" Tanya Dr. Hazwan.
"Isteri saya ni balik dari Uni muntah muntah. Boleh saya tau dia sakit apa?"Fattah mula membuka suara.
"Puan Rysha ada salah makan ke tengah hari tadi?" Gadis tu mengeleng kepalanya tanda tidak.
"Kejap ya. Farhana! Tolong check Puan Rysha." Farhana menganguk dan segera membawa Rysha ke bilik sebelah.
"Encik tunggu sebentar ya." Fattah mengangguk walaupun hatinya sedikit risau.
Setelah beberapa minit menunggu akhirnya Rysha datang semula dan mendekati suaminya.
"Hm puan Rysha sebenarnya terkena buatan orang ni." Berkerut dahi pasangan suami isteri tu.
"Perbuatan orang? Siapa pula yang jahat pula ni?" Soal Rysha hairan.
"Tu suami puan." Mereka paling wajah ke arah Fattah yang terkejut bila dia yang kena.
"Congrat puan Rysha mengandung 2 week." Rysha tekup mulut kerana terkejut dengan apa yang dikatakan oleh Dr. Hazuan.
"Patutlah nama aku yang kena." Gumam Fattah perlahan. Dah dia yang buat.
"Abang! Rysha mengandung!" Dipeluk erat tubuh suaminya dan jejaka tu turut tersenyum gembira.
"Alhamdulillah, abang ingatkan sayang tak pregnant baru nak lagi." Dr. Hazuan berdehem. Mereka menoleh sambil tersengih.
"Tak payah gelojoh sangat. By the way puan Rysha. Take care of your healty. Jaga kandungan baik baik." Dia menganguk dengan senyuman tidak luntur di bibir.
"Baiklah. Terima kasih doktor." Fattah memimpin isterinya dan melangkah keluar dari bilik tersebut.
"Abang akan jadi ayah." Diusap perut isterinya yang masih kempis. Rysha tersenyum melihat suaminya yang gembira mendapat tahu dia mengandungkan anak nya.
YOU ARE READING
KING FATTAH : HIS PRINCIPESSA ✓
RomanceKING FATTAH - Jejaka tinggi lampai yang mempunyai rupa paras yang dingin serta tampan namun disebalik wajahnya yang ketat dia mempunyai dua sisi dimana sisi kejam serta sisi soft spoken ketika bersama bidadari nya. RYSHA ADELLIA- Bidadari syurga Kin...