Rysha duduk di sebuah bangku kerana keletihan disebabkan di Uni mereka ada karnival.
"Sayang." Rysha tersentak dengan suara tu pantas dia menoleh ke arah punca suara.
"Apa kau nak lagi Mikha?" Jejaka tu pandang ke arah jari jemari Rysha terdapat cincin.
"Kau kahwin dengan jantan tu?" Suara Mikha kendengaran dingin. Rysha tanpa gentar menganguk.
"Yes he is my husband. What your problem?" Mikha berdecit sinis.
"Kalau aku tak dapat kau. Orang lain pun takkan dapat!" Dikeluarkan kerambitnya. Rysha segera membuka silatnya.
"Mana Rysha eh?" Soal Auni ke arah Lyna. Sepupunya mengangkat bahu tidak tahu.
"Rasanya tadi dia kata nak rehat dekat bangku kan? Jom cari dia dekat sana." Lyna menarik lengan Auni untuk mencari Rysha.
Dipegang tangan Mikha. Hampir saja kerambit tu menikam anak mata nya. Jejaka tu menekan lagi tangannya.
Perut Mikha ditendang kuat. Rysha melepaskan nafasnya kerana penat.
"Lawan dengan aku." Fattah menyinting lengan baju kemeja nya sehingga ke siku. Wajahnya kelihatan tegang dan bengis.
"Rys! Kau okeyh?" Soal Auni yang baru tiba bersama Lyna. Rysha mengangguk kepala nya dilihat lengan nya terdapat torehan kerambit tadi.
Lyna segera mengeluarkan sapu tangan nya dan diikat lengan Rysha agar darah berhenti keluar.
FATTAH mengunci pengerakan Mikha sehingga jejaka tu tidak mampu berbuat apa apa disebabkan kerambit berada di lehernya sendiri.
"Aku dah bagi amaran jangan ganggu bini aku lagi." Bisik Fattah. Jelas aura hitam nya mula keluar.
"Kau dah cederakan isteri aku. Ajal menanti kau. Zack! William! Bawa dia ke markas." Dua anak buahnya segera membawa Mikha pergi walaupun jejaka tu memberontak.
Kaki mengatur langkah ke isterinya yang duduk di bangku. Tak salah dia ambil keputusan untuk sertai karnival ni. Patutlah hatinya berasa tidak sedap seakan ada sesuatu terjadi pada Rysha.
Fattah melutut depan isterinya dan lengan tu dilihat sebelum memandang wajah Rysha.
"Kita pergi bilik rawatan." Dia bangun dan terus mendukung isterinya secara bridal style.
"Bye Rys!" Auni dan Lyna melambaikan tangan mereka dan dibalas anggukan oleh gadis tu.
"Abang." Panggil Rysha bila jejaka tu sedang mengambil first aid kit. Fattah bergumam saja.
"Rysha minta maaf."
"Not your fault sayang. Dia yang datang dulu bukan sayang yang pergi mengatal dekat dia." Diatur langkah ke arah Rysha dan dibuka balutan kain tersebut.
"He already hurt you." Dihela nafas kasar. Rysha menunduk mencium kedua pipi suaminya.
"Terima kasih datang tolong tadi." Hati Fattah yang panas tadi beransur sejuk bila dicium oleh isteri.
"My pleasure sayang. Tahan ya." Rysha mengangguk kepala nya dan mengetap bibir bila Fattah mencuci darah yang mengalir.
"Kalini abang takkan lepaskan dia. Dia punca sayang cedera. Abang nak dia rasa lebih teruk dari apa sayang rasa." Setiap dia sebutkan ada sedikit penekanan nada nya.
"Tiada siapa boleh sakitkan kau principessa."
Rysha tersenyum mendengar apa yang dikatakan oleh si suami. Dia terharu dan bersyukur mempunyai suami seperti Fattah.
YOU ARE READING
KING FATTAH : HIS PRINCIPESSA ✓
RomanceKING FATTAH - Jejaka tinggi lampai yang mempunyai rupa paras yang dingin serta tampan namun disebalik wajahnya yang ketat dia mempunyai dua sisi dimana sisi kejam serta sisi soft spoken ketika bersama bidadari nya. RYSHA ADELLIA- Bidadari syurga Kin...