"Cantik kau pakai tudung Rys." Tersenyum Auni dan Lyna. Gadis tu mengukir senyuman nipis mendengar pujian dari sepupunya.
"Alhamdulillah. Tak rugi aku ada suami macam Fattah." Dipegang bukunya agar tidak terjatuh.
"Bila tengok kau pakai tudung rasa macam nak cuba juga lah. Nampak cantik." Lyna memegang kain tudung Rysha. Lembut saja.
"Cubalah pakai. Awal awal mungkin rimas tapi bila dalam 30 minit boleh biasakan diri tu tak apa dah." Tutur Rysha dan mereka mengangguk faham.
Pin..pinn.
"Aku pergi dulu. Bye Auni,Lyn!" Dilambaikan tangannya sambil melangkah ke arah kereta GTR milik Fattah.
"Bye!"
"Sayang kenapa jari berbalut ni?" Tanya Fattah dan diusap lembut jari telunjuk isterinya yang berbalut.
"Terkena gunting tadi. Sikit ja ni." Ditayangkan gigi putih yang tersusun rapi. Fattah mengucup tepi dahi Rysha.
"Lain kali hati hati ya sayang." Rysha mengangguk kepala nya faham.
"Eh Rys dah balik dah? Macam mana Uni okeyh?" Tanya bonda Adeena.
"Alhamdulillah okeyh ja bonda. Rys nak naik tidur kejap. Letih sikit." Mereka menganguk saja.
"Nampak cantik ja bila Rysha pakai tudung. Tak salah kita satukan diorang ye." Ayahda Ryzad tergelak kecil.
"Itulah. Si Fattah tu pulak dah jatuh cinta pandang pertama masa saya suruh dia awasi Rysha dekat Uni." Terlepas ketawa mereka disitu mendengar cerita papa Fuad.
Fattah melihat kertas kerja nya manakala Rysha tidur di katil.
Jejaka tu pandang ke arah isterinya bila mendengar rengekkan Rysha. Tersenyum dia melihat wajah yang sedang tidur tu. Tidak jemu untuk pandang rupa paras tersebut.
Diatur langkah mendekati Rysha dan dikemaskan comforter tu. Dilabuhkan kucupan di dahi si isteri.
"Jangan tidur lama sangat tau. Kejap lagi dah nak asar."
"Hmm" Fattah hanya tersenyum saja dan didekati meja kerjanya semula. Kertas kertas kerja disusun rapi.
FATTAH menepuk bahu tu perlahan untuk mengejutkan Rysha.
"Rysha sayang. Bangun solat asar." Diusap seluruh wajah tersebut. Rysha mengeliat kecil. Terkebil kebil matanya memandang wajah si suami.
"Come bangun mandi lepastu ambil wuduk siap siap." Disambut tangan Fattah dan bangun dari baringannya. Dia duduk terlebih dahulu.
"Abang" Fattah menoleh ke arah Rysha. Dijongket keningnya menandakan apa.
"Abang tak ada niat nak duakan Rys kan?" Soal Rysha tiba tiba. Berkerut dahi Fattah.
"Kalau abang mampu boleh jugak tu." Sengih Fattah. Sengaja ingin mengusik bidadari nya ini.
"Abangggg. Janganlahhh." Rengek Rysha. Fattah memegang kedua tangan isterinya yang berada di peha.
"Why not? Lelaki kan boleh kahwin 4." Berair mata gadis tu mendengar kata kata Fattah.
"Tak tak tak. Abang gurau jelah sayang. Come." Ditarik dekat tubuh kecil tu ke arahnya. Diseka lembut air mata tersebut.
"Abang takkan duakan bidadari syurga abang ni. Sayang segala galanya bagi abang." Dicium lembut pipi gebu tu yang agak lembab dengan air mata.
"Betul abang tak duakan Rys?" Fattah tersenyum dan diusap sayang rambut panjang isterinya.
"Betul sayang. Kenapa tiba tiba tanya macam tu?" Soal Fattah pelik.
"Rys mimpi abang nak kahwin dengan perempuan lain." Terlepas ketawa jejaka tu. Ditarik kepala Rysha ke dada.
"Tu kan mimpi ja sayang. Jangan percayakan mimpi tu sangat." Rysha tersengih dan menyembamkan muka nya di dada tegap tersebut.
"Sorry abang." Fattah hanya tersenyum kecil.
"Dah jom turun. Diorang dah tunggu untuk makan petang" Tangan kecil tu digengam olehnya. Rysha hanya mengikuti langkah si suami untuk turun ke ruang tamu.
YOU ARE READING
KING FATTAH : HIS PRINCIPESSA ✓
RomanceKING FATTAH - Jejaka tinggi lampai yang mempunyai rupa paras yang dingin serta tampan namun disebalik wajahnya yang ketat dia mempunyai dua sisi dimana sisi kejam serta sisi soft spoken ketika bersama bidadari nya. RYSHA ADELLIA- Bidadari syurga Kin...