"congrats bestieee dah nak jadi bonda dah." Auni dan Lyna memeluk tubuh sepupu mereka bila Rysha memberitahu dia mengandung.
"Thanks" Diukir senyuman manisnya.
"Tak dapat nak pregnant sama sama kan. Tup tup kau dah positive."Kata Lyna sedih dan Rysha tergelak kecil.
"Tak apa lah bagi aku dulu nanti korang dua menyusul."
RYSHA yang mahu melangkah keluar dari dewan tu menoleh ke belakang tatkala Lyna memanggil.
"Rys nanti panggilkan Huzai sekejap." Gadis tu mengangguk sambil berjalan ke belakang. Sebaik menoleh dia melanggar seseorang.
"Ya Allah sayang nasib abang sempat sambut." Berdetak laju jantung Rysha kerana terkejut. Lengan sasa suaminya dipegang kuat.
"Sayang okeyh?" Soal Fattah risau. Rysha menganguk kepalanya tanda okeyh.
"Sorry abang. Rys tak perasan." Fattah mengosok perlahan kepala isterinya yang berlapik tudung bawal.
"It's okeyh sayang. Be careful okeyh? Sayang tengah bawa anak kita tau." Dikucup kedua pipi gebu tu sebelum melangkah ke hujung dewan untuk minum air kerana penat menyiapkan dewan untuk acara perkahwinan dua sepupunya isterinya.
"Huzai, Lyna panggil." Jejaka tu menganguk dan segera melangkah ke dalam dewan. Rysha duduk di sebuah bangku.
Dilihat anak buah suaminya yang kehulur kehilir untuk siapkan dewan. Tangan kanan naik mengusap perutnya dan tidak semena mena bibirnya menguntum senyuman kecil.
Dia bingkas bangun dan melangkah masuk ke dalam. Sosok tubuh suaminya dicari dan didekati.
"Abang." Dipeluk tubuh tu dari belakang. Fattah memandang ke sisi dan memusingkan badan nya.
"Why sayang? Tak larat?" Ditundukkan sedikit menyelaras wajah Rysha. Isterinya mengangguk.
"Kita balik ya. Kasihan isteri abang ni letih." Diusap perut rata tu perlahan.
"Come. Renz! Handle. Aku nak balik." Jejaka tu mengangkat simbol okeyh.
"Bye Rysha! Jaga kandungan baik baik." Kata Auni dan dibalas anggukan oleh Rysha.
"Abang. Rys nak tidur dekat bahu." Pinta nya dan Fattah tersenyum. Ditarik kepala isterinya ke bahu dan diusap lembut pipi tersebut.
Jejaka tu memulakan pemanduan nya. Rysha sudah terlelap di bahu. Biasalah ibu mengandung akan cepat letih.
"Bertumbuh dengan baik dalam perut bonda. Jangan nakal nakal." Tangan kiri Fattah mengusap perut isterinya perlahan dengan tangan kanan memegang stereng.
YOU ARE READING
KING FATTAH : HIS PRINCIPESSA ✓
RomanceKING FATTAH - Jejaka tinggi lampai yang mempunyai rupa paras yang dingin serta tampan namun disebalik wajahnya yang ketat dia mempunyai dua sisi dimana sisi kejam serta sisi soft spoken ketika bersama bidadari nya. RYSHA ADELLIA- Bidadari syurga Kin...