"Mana suami kau Rys? Lama benor nak sampai pun." Auni bercekak pinggang. Mereka berdua teman Rysha sementara Fattah datang ambil sepupu mereka.
"Kejap lagi sampai lah kot." Dianggkat bahu nya. Sebuah kereta GTR memasuki kawasan Uni.
"Perh GTR." Mengucap Auni dibuatnya. Cermin tingkap bahagian penumpang diturunkan. Fattah membuat isyarat dua jari nya untuk masuk ke dalam.
"Aku balik dulu. Thanks teman." Lyna dan Auni melambaikan tangan mereka. Rysha membuka pintu kereta suaminya dan melangkah masuk.
"How Uni harini okeyh?" Dihulurkan tangannya untuk Rysha salam. Gadis tu mengangguk kepala nya.
"Okeyh cuma letih sikit harini. Si Fina tu kacau Rys lagi." Disandarkan badannya di seat.
"Dia buat apa?" Soal Fattah sambil memandu.
"Biasalah abang. Rys sembang dengan Luqman. Tak tahu pula yang Luqman tu crush dia. Rys sembang pun sebab Lect Farhan suruh pergi panggil ." Jelas Rysha. Fattah tergelak kecil.
"Hal kecil pun nak diperbesarkan." Kata Fattah dan dia terasa bahu kirinya berat. Ditoleh ke arah Rysha.
"Tidur lah nanti sampai abang kejutkan." Mata Rysha akhirnya tertutup rapat kerana keletihan. Bau wangian suaminya buatkan dia tenang.
FATTAH mencempung tubuh tu ke dalam rumah nya. Wajah isterinya tenang saja ketika tidur.
"Tak pernah aku sesayang ni dekat seseorang tapi lain pula dengan kau. Betul lah papa cakap aku jatuh cinta pandang pertama." Diusap sayang wajah isterinya. Tak salah dia nak obses dengan Rysha kerna gadis ni sudah jadi hak miliknya.
Comforter ditarik selaras pinggang isterinya. Dilabuhkan kucupan di ubun ubun Rysha.
RYSHA terpandang suaminya yang sedang memasak. Didekati jejaka tu dari arah tepi. Terkejut Fattah dibuatnya.
"Ya Allah yangg. Terkejut abang." Nasib baik tak luruh jantung nya. Ingatkan hantu mana siang siang macam ni. Rysha tergelak kecil.
"Masak apa?"
"Abang buat cucur pisang ja untuk menu petang. Tak apa kan sayang?" Rysha mengangguk kepala.
"Rysha tak kesah apa apa pun boleh." Dipeluk pinggang Fattah dari arah belakang. Mengeras tubuh jejaka tu.
"Sayang, what are you doing?"
"Just hug you."Fattah ketap bibir. Jantungnya berdegup kencang. Rysha buat dia dah nak macam orang gila sekarang!.
"Sayang dah boleh terima abang?" Soal Fattah.
"Just a little bit." Katanya. Fattah menghela nafas perlahan. Dia perlu buat Rysha terima dia seadanya.
"Abang rasa abang kena pergi jumpa bonda sayang." Suara Fattah kendengaran serius.
"Kenapa abang? Rys ada buat salah ke?" Soalnya dan mendongak memandang Fattah. Jejaka tu menutup api dapur dan menoleh ke arah Rysha.
"Abang nak ucap terima kasih sebab lahirkan seorang bidadari syurga macam sayang untuk abang." Tangan naik mengusap lembut pipi pau tu.
Rysha menunduk kepalanya. Bibirnya menguntum senyuman manis. Fattah suka sungguh mengenakan nya!.
"Hey love, are you blushing?" Rysha menyorokkan wajahnya di dada tegap Fattah. Jejaka tu tergelak bebas.
"Nampaknya i have a new hobby iaitu buat sayang blushing." Dijarakkan sedikit badannya.
"Jom makan dulu nanti sejuk tak sedap." Ditarik lembut tangan isterinya ke meja makan.
"Pandai juga abang masak." Fattah tersenyum bangga.
"Of course. Ni King Fattah lah."Ditiup dahulu agar tidak panas dan disuap dengan berhati hati ke dalam mulu isterinya.
"Hm sedap!" Puji Rysha.
"Bertambah sedap bila abang suap." Memerah telinga Fattah bila Rysha mengenakan nya.
"Dah pandai kenakan abang ya." Tersengih gadis tu.
YOU ARE READING
KING FATTAH : HIS PRINCIPESSA ✓
RomanceKING FATTAH - Jejaka tinggi lampai yang mempunyai rupa paras yang dingin serta tampan namun disebalik wajahnya yang ketat dia mempunyai dua sisi dimana sisi kejam serta sisi soft spoken ketika bersama bidadari nya. RYSHA ADELLIA- Bidadari syurga Kin...