BAB 23

7.6K 403 6
                                    

"Aku tak sangka Sir Fattah boleh buat macam tu dekat kau. Tak boleh brain aku." Kata Auni. Mereka bertiga sekarang ada di cafe Uni.

"Tapi tulah nak buat macam mana korang dua dah kahwin dah pun." Lyna mengusap bahu sepupunya.

"Cuba lah buka hati kau untuk suami kau. Kitorang yakin dia dapat jaga kau dengan baik." Auni mengukir senyuman manisnya dan Lyna menganguk.

"Aku nak korang bertiga siapkan assignment kitorang." Mereka menoleh ke arah Fina dan geng nya.

"Nak kata tak ada tangan elok ja aku tengok kiri kanan." Bidas Rysha.

"Aku suruh tu dengar jelah." Ditarik rambut Rysha hingga terdongak.

"Kau lemah sangat ke yang main tarik rambut?" Fina menampar wajah tu. Student yang lain sudah memandang ke arah mereka.

Pecah bibir Rysha. Dia bangun dari duduknya dan berhadapan dengan Fina.

"Kau ingat kau anak dato kitorang hairan dengan kau?" Ditumbuk wajah Fina. Terukir senyuman sinis di bibirnya.

"Kau memang nak sangat kan keluar dari Uni ni. Aku boleh buang kau lah." Megah Fina berkata.

"Cuba lah buang kalau kau berani sangat. Setakat orang macam kau bawah tapak kaki aku jelah." Jari telunjuk nya tepat ke arah Fina.

"Dasar perempuan jalang!" Tengking Fina.

"Dan kau tu apa? Tak ada beza pun pelacur dengan kau." Masing masing bertengkar mulut.

"Cukup! Kamu berdua ikut saya ke pejabat sekarang!" Rysha mendengus kasar dan melangkah mengikuti Mr. Danny.

"Apa masalah si Fina tu eh? Tak habis habis kacau kita." Lyna mengeleng kepalanya perlahan. Auni angkat bahu tidak tahu.

Pejabat.

"Kamu berdua ni tak habis habis dari tahun lepas lagi. Apa masalah kamu berdua ni? Fina, Rysha." Soal Mr. Danny.

"Mr. Si perempuan ni dari tahun lepas lagi mengatal dengan Sir Fattah. Sudahlah lekeh ada hati nak dekat dengan Sir Fattah tu. Miskin tak sedar diri pulak." Kata Fina dengan merendahkan Rysha.

"Kamu berdua dah melibatkan maruah diri dan nama University ni hampir tercemar disebabkan kamu berdua tahu? Bergaduh dengan hal macam ni. Saya nak kamu berdua telefon orang tua kamu untuk datang ke sini." Arah Mr. Danny tegas.

"Mr lupa ke dia anak yatim mana ada mak bapak." Rysha mengepal penumbuk nya erat.

"Parents saya mungkin tak boleh datang  sebab outstation tapi saya boleh panggil seseorang untuk datang ke sini." Rysha langsung tidak gentar.

"Nak telefon boyfriend kau ke?" Fina mengukir senyuman sinis dan Rysha mengabaikan saja.

"Telefon cepat! Saya nak settlekan harini. Kalau taknak sambung belajar dekat sini kami alu alukan untuk kamu berdua berambus." Tajam mata Mr. Danny.

Rysha menutup telefonnya setelah membuat panggilan.

"Sekejap lagi dia sampai."Mr. Danny mengangguk dan menyuruh mereka berdua untuk duduk di sofa.

Jari naik mengesat dari di bibir nya yang sudah kering. Dipandang ke arah Fina sekilas. Masing masing macam anjing dan kucing.

SETELAH menunggu, pintu pejabat dibuka oleh seseorang. Dilihat adalah orang tua Fina.

"Silakan duduk. Kita tunggu ahli keluarga Rysha sebentar." Orang tua Fina menganguk dan duduk di sebelah anak mereka.

"Mesti tak datang tu yelah bukan ada keluarga." Sindir Fina dan mama nya menampar peha gadis tu perlahan.

"Apa cakap macam tu tak baik." Fina langsung tidak kesah.

Tok..tok..tok.

"Masuk." Pintu tu dibuka dan Fina serta Mr. Danny terkejut melihat orang tersebut.. Rysha bangun dari duduknya dan menyalam tangan Fattah.

"Ada apa Mr. Danny?" Garau suara tu bertanya dan duduk di sebelah isterinya.

"Apa hubungan kau dengan Sir Fattah hah? Kau memang tak sedar diri kan!" Fina bangun dari duduknya.

"Fina! Duduk" tegas suara papa Fina.

"Sebelum tu boleh saya tahu apa hubungan kamu berdua?" Tanya Danny. Fattah menoleh ke arah Rysha dan diusap kepalanya.

"She is my wife." Pengakuan dari Fattah amat mengejutkan mereka semua.

"Bergini. Rysha dan Fina dah setahun lebih asyik bergaduh saja. Jadi pihak kami sangat kecewa dengan tingkah laku dua mereka berdua." Tutur Mr. Danny.

"Rysha buat apa?" Tanya Fattah. Suara nya kendengaran keras.

"Tumbuk Fina." Ringkas dia menjawab. Mama Fina sudah bangun dari duduknya.

"Berani kau tumbuk anak aku kan. Mak bapak kau tak ajar kau ke hah?" Rysha mengepal penumbuk nya erat.

"Korang sebagai mak bapak yang tak ajar anak. Korang hantar dia masuk Uni untuk membuli orang atau belajar? Attitude pun kelaut." Rysha bangun dari duduknya.

"Sayang, tenang dulu." Rysha buat isyarat ke arah suaminya untuk diam.

KING FATTAH : HIS PRINCIPESSA ✓Where stories live. Discover now