Setahun telah berlalu dan Fattah sentiasa mengawasi tunang nya dari jauh. Sudah didekati tapi si bidadari menjauhi. Apalah nasib. Bukan nya tidak cuba untuk memikat hati tapi si kekasih hati tak sudi.
"Macam mana lah nak lembutkan hati kau Rysha. Dah cuba nak dekat kau tapi kau pula menjauh." Digaru belakang tengkuknya. Nak kena minta tips dari Papa lah ni.
"Pa tolong lah Fattah Pa. Si Rysha tu buat Fattah macam tak wujud lah." Ternaik kening papa nya.
"Aii ingatkan dah dapat ni tak dapat lagi?"Fattah mengeluh perlahan.
"Dah cuba pa tapi hati dia sekeras Al hadid macam mana Fattah nak lembutkan hati dia selembut Al Rahman." Terkejut papa nya mendengar kata kata si anak.
"Apa kata kamu kahwin ja senang. Biar tinggal satu atap. Kalau dia abaikan kamu, kamu guna lah kuasa suami tu." Mudah papa nya berkata.
" Wah pa. Tak semudah bertutur pa. Buat nya dia lari masa akad nikah macam mana?" Tangan naik meraup rambut ke belakang.
"Aish kamu ni. Kan papa cakap awasi dia kan yang kamu awasi saja kenapa? Pergilah tegur dia ke sembang sembang. Lagipun tahun ni kamu bukan lecture dia lagikan? Guna lah sisi cool kamu tu." Fattah bangun dari duduknya.
"Ya tak ya jugak. Dah lama Fattah tak beraksi macam ni." Dikeluarkan telefonnya untuk melihat dimana kedudukan tunangnya.
"Fattah pergi dulu." Dia berlalu keluar dari rumah tersebut.
ANGIN meniup lembut wajahnya dengan mata memandang ke arah pantai.
"Seorang?" Ditoleh ke arah punca suara tu dan mengangguk kepala nya.
"Kan bahaya kalau duduk sorang sorang." Rysha menghela nafas perlahan.
"Sir nak apa lagi ni? Tak habis habis ganggu saya dari tahun lepas lagi." Fattah tergelak kecil dan berdehem seketika.
"Panggil ja aku Fattah." Dingin suara nya kerna dia bukan seorang Lecture. Tahun lepas pun disebabkan papa nya saja suruh.
"Yelah Encik Fattah nak apa?"
"Aku nak kau jadi milik aku. Susah sangat ke kau nak buka hati untuk aku?" Dijongket keningnya. Kaca mata hitam masih terletak di atas hidungnya.
"Encik Fattah ingat saya ni apa nak cop cop macam tu ja?" Dijulingkan matanya tanda menyampah. Fattah mendekatkan dirinya ke arah Rysha.
"Why? Kau takut kalau aku sama dengan jantan psycho tu? Hey no sayang. Aku boleh jaga kau dengan selamat." Kaca mata hitam dibuka dan terserlah mata kelabu nya.
"Lebih baik tak payah lah. Saya taknak pun. Saya boleh jaga diri saya sendiri."Rysha bangun dari duduknya.
"Betul kau takkan menyesal?" Dihela nafas perlahan dan menoleh ke belakang.
"Aku tahu Rysha kau perlukan seseorang untuk jaga kau tapi kenapa bila aku datang, kau tolak?" Fattah bangun dari duduknya dan berhadapan dengan Rysha. Gadis tu agak terdongak memandang Fattah yang jauh lebih tinggi dari nya.
Gadis tu diam tidak ada jawapan untuk soalan tersebut. Sejujurnya dia takut untuk membuka hati lagi setelah apa yang jadi.
Trauma.
"Ryshayang." Ditolak dagu tu agar memandang nya. Disebalik mata cantik tu dapat dia lihat ketakutan yang dialami.
"Bagi aku peluang untuk aku bertahta dalam hati kau. Aku akan buktikan yang aku tak sama dengan lelaki lain." Dalam mata kelabu tu memandang anak mata Rysha.
YOU ARE READING
KING FATTAH : HIS PRINCIPESSA ✓
RomanceKING FATTAH - Jejaka tinggi lampai yang mempunyai rupa paras yang dingin serta tampan namun disebalik wajahnya yang ketat dia mempunyai dua sisi dimana sisi kejam serta sisi soft spoken ketika bersama bidadari nya. RYSHA ADELLIA- Bidadari syurga Kin...