Keesokan harinya, apabila matahari sudah naik, mereka bangun daripada tidur untuk manakala Farhan dan Zureen masih belum bangun. Tiba-tiba, Zureen membuka mata dengan perlahan melihat Farhan sedang tidur dengan nyenyak sekali. Matanya tertancap pada mata Farhan lalu Zureen hampir menjerit dan segera bangun dari katil untuk melarikan diri. Namun, tangannya direntap kuat oleh Farhan yang sedang tidur itu lalu Zureen mencuba melepaskan tangannya tetapi gagal.
Farhan bangun lalu "Disebabkan malam semalam kau tidur awal, so now I want to ask you something!. ”
"What?." tenang Zureen.
"Kenapa kau tak angkat call aku, tak reply mesej aku?."
"Sorry, phone saya habis bateri, lagipun saya off kan phone saya."
"Mana phone?."
"Check berapa kali aku call, mesej?."
Zureen mengambil telefon pintar di atas meja lampu lalu melihat panggilan tidak dijawab dan mesej tidak dibalas olehnya.
"Berapa?." tenung mata Zureen.
"Call 5, mesej 3." perlahan Zureen.
"Total?."
"7."
"Hari ni, kena pergi office kan?."
"Awak kenapa?. Papa bagi cuti lah."
"Ouh, pergi lah mandi dulu." malu Farhan.
"Masalah nya sekarang ni, macam mana saya nak mandi?." terlihat tangan Farhan masih tidak dilepaskan. Farhan segera melepaskan tangannya dan menyuruh Zureen pergi membersihkan diri. Sesudah itu, mereka turun ke bawah untuk bersarapan pagi bersama.
"Assalamualaikum." sapa Zureen lalu duduk di sebelah emaknya manakala Farhan duduk di sebelahnya.
"Waalaikumussalam, adikku sayang yang dah jadi isteri orang."sakat abangnya.
"Apa apa-apa ke?." sindir Zureen yang sudah mengenali sikap abangnya itu.
"Sudah!. Jangan gaduh macam budak-budak. Ingat!. Masing-masing dah kahwin, dan dah ada tanggungjawab. Jangan buat perangai budak-budak lagi yer!." leter Pn. Rafiqa.
"Beres boss!. Ermmm, ayah." tanya abang.
"Kenapa?." jawab En. Mustafa lalu menyuap satu suapan mee goreng yang digoreng oleh Pn. Rafiqa.
"Boleh tak, abang dengan Insyirah nak pergi honeymoon?.”
"Boleh, dah kahwin kan?."
"Restoran ayah macam mana?."
"Staff ayah kan ada, biar je diaorang yang handle."
"Reen, kenapa dia akan?. Okay tak?. Kamu, bila nak pergi honeymoon?." tanya Pn. Rafiqa.
"Huh?. Ermmm." tidak sempat dia menyambung percakapannya, Farhan mencelah.
"Esok, insyaallah." celah Farhan dan Zureen segera memanggil Farhan.
"Awak!." perlahan Zureen.
YOU ARE READING
Renungan Rindu
Romansa𝐓𝐞𝐧𝐠𝐤𝐮 𝐀𝐟𝐟𝐚𝐧 𝐅𝐚𝐫𝐡𝐚𝐧 | 𝐙𝐮𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐄𝐫𝐢𝐧𝐚 ᴷᵉʳᵃⁿᵃ ʲⁱʷᵃᵏᵘ ᵐᵃᵗⁱ, ʰᵃᵗⁱᵏᵘ ᵈⁱʳᵃʷᵃᵗ ᵈᵉⁿᵍᵃⁿ ᶜⁱⁿᵗᵃ ˢᵉʲᵃᵗⁱ. Disebabkan hati Zureen telah dikhianati cinta dan dipersalahkan atas kematian seseorang, dia berubah menjadi perempuan yang tiada...