Bab 28

34 4 0
                                    

Soffya terdiam,buntu.Bagaimana dia hendak teruskan hidup?selama ini Ryan yang selalu bersama dia.Bermula kali ini hanya dia sahaja.Hatinya sakit,sakit sa..ngat.Seseorang yang dia cintai sudah pergi meninggalkan dirinya buat selama-lamanya.Soffya diam,termenung memikirkan nasibnya sekarang yang sudah sebatang kara.

"Sayang... jika takdir i tinggalkan sayang sorang nanti.Janganlah salahkan sesiapa.You kenalah faham,siapa diri i.Musuh i banyak diluar sana,nyawa i dihujung tanduk tak kira mana i pergi.Janganlah terlalu sedih.You kena kuat.I akan selalu ada dengan you,walaupun bukan diri i yang berada disisi you,sayang.Jaga diri,jangan tak makan jangan asyik nangis.I sayang you,i cintakan you and i love you"bisikkan itu diputarkan ditelinga Soffya.Membuatkan dia terduduk memandang ke lantai.Berat hatinya sekarang.Sakit kehilangan orang tersayang.

Soffya sempat memainkan jarinya yang disarung sebentuk cincin perak.Ya,masih ingat lagi cincin yang belikan oleh Ryan padanya sebagai tanda teman wanitanya.

"Ryan...i tak kuat.Jujur i tak kuat.Ryan... kenapa you tinggalkan i cepat sangat.you tahu tak,hati i sakit.Sakit sangat bila you dah tak ada.Macam mana i nak hidup tanpa you,Ryan.You are my everthing..."tersedu-sedu Soffya berkata.Matanya yang sudah sembab merah itu kembali mengalirkan air mata.Kuncu Ryan ditepinya hanya mampu berdiam,mereka sudah penat pujuk.Tetapi tidak jalan.

____________________________________

"DIAM!!"Danish sudah meninggikan suara pada kesemua budak bawahannya.Wajahnya ditegangkan.Semua yang riuh-rendah tadi semua diam.

"Apa korang ni?!"jerkah Sarah,bengang dia.

"Ryan sudah mati.Kita sudah tiada ketua mau jaga kami.Jadi kami mau keluar"kata salah seorang kuncunya yang sudah mencekak pinggang,muka bangga ditayangkan.Membuatkan ketua-ketua level one berasap mendengar tambahan melihat gayanya yang bangga itu.

"Kita semua tahu Senrose yang akan gantikan Ryan.Kenapa jadi macam ni pula?"kata Daniel.Satu-satunya yang masih bertenang walaupun keadaan tegang.

"Lu mau betina yang jadi ketua?.Walaweiiii... baik gua yang jadi ketua,HAHAHAHAHHH...."balas dia lagi dengan ketawa deras,sudah seperti orang jahat ketawa.

"Baik,mari kita tengok siapa yang jadi ketua"satu suara tiba dari kalangan mereka.Semua mata tertumpu padanya.Satu lorong dikosongkan memberikan dia lalu.

Cahaya sudah diterangkan pada dia,Senrose rupanya yang datang dengan wajah yang serius ketat dan senyuman sinis diberikan pada lelaki yang banyak cakap tadi.Lelaki itu memandang Senrose dengan jelingan dan senyuman sinis bangga.

"Baik ,kalau gua menang,gua nak gua jadi ketua kalau lu kalah lu boleh berambus!.Tapi jadi betina gua pun boleh,HAHAHAHAHA... sayang malam ni gua tunggu lu dalam bilik gua okey.HAHAHAH....."kata-katanya sudah membarakan kuncu Senrose dan juga level one.Danish sempat menahan Daniel yang sudah bangun dari duduknnya dan melangkah ke depan untuk menyerang lelaki kurang ajar itu,nasib Danish menahannya.

Sekarang satu bulatan besar sudah terbentuk,ditengah-tengah itu hanya lelaki itu dan Senrose.Yang lain menjadi mata-mata menyaksi sesuatu terjadi.

"Itu kalau kau menang,kalau aku menang nyawa kau aku putuskan.Antara kau dan aku.... kepala siapa akan dibagi pada Flex untuk makan malam dia nanti"tersenyum Senrose.Sungguh sinis sebaris senyuman itu.

Semua tetumpu pada mereka berdua,ada yang sudah tersenyum sinis dan bangga selepas mendengar kata Senrose.Kerena mereka tahu apa yang dikatakan Senrose itu mesti terjadi.Mereka tahu sangat,peribadi Senrose.Jika dia kata sesuatu dia akan buat.Dalam keadaan tegang macam ni,rasa-rasa Senrose kata tadi dia akan ambil tidak serius ke?.Harap lelaki itu dapat selamatkan diri.

Lelaki dihadapan Senrose turut tersentak kata Senrose.Mereka sudah bermain nyawa.Oh tidak!hanya dia yang sedang bermain nyawa sekarang.Dia sudah masuk ke mulut harimau.

Lelaki itu sudah keluarkan parang manakala Senrose sedang keluarkan kerambit yang diberikan Steven.

Satu sorakkan terjerit.Menandakan Senrose memulakan serangan.

Aksi perlawanan sudah bermula.Senrose hanya menjadi penyerang dan lelaki itu hanya menolak,sesekali dia cuba menyerang tetapi Senrose dapat mengelak dan meyerang dengan gerakkan lincah untuk memperdayakan lelaki itu.Disebabkan lincah serangan balik Senrose,lelaki itu mendapat luka.Tetapi perlawanan itu tidak berakhir kerana ini....Pertarungan Nyawa.

ZAP!!!!

Satu libasan mata kerambit diheler lelaki itu.Terpecik darah lelaki itu dimerata-rata.Semua mata sudah dibesarkan,terdiam mereka semua melihat.

"Jelas penglihatan korang,bukan?.Senrose akan menjadi ketua kita yang baru!"Suara Daniel dikuatkan.Serta-merta semua membongkokkan kepala mereka,tanda hormat pada ketua baru mereka.Senrose berjalan menuju ke satu kerusi,kerusi yang pernah diduduki oleh Ryan dahulu.Tidak lama kemudian semua sudah meluruskan badan.

"Keluar! Bawa sampah tu sekali,korang tahu nak buat apa kan?!.Jadi jangan ada bau,kesan dan apa-apa pun dari sampah tu dalam vila ni!"arah Senrose dengan tegas.

Senrose terasa tidak sedap hati,dia terasa seperti dia terlupa sesuatu.Gelabah Senrose setelah dia tersedar sesuatu,dia teringat akan Jakfeer.Lalu,dikeluarkan telefonnya dan di-on-kan.Terkejut dia apabila melihat 30 miss call dari Jakfeer.Lekas kakinya melangkah keluar dari ruang itu.Sempat dia memesan pada level one yang dia mahu keluar kerana ada urusan penting.

BERSAMBUNG....

#JGN LUPA VOTE,KOMEN AND FOLLOW MY ACC

#CIK CHAYANG♡

#JIKA ADA TYPO JGN SEGAN UNTUK BERITAHU,JGN KECAM SUDAHLAH


𝔐𝔞𝔣𝔦𝔞 ℜ𝔬𝔰𝔢Where stories live. Discover now