Bab 33

43 3 0
                                    

"Macam mana Family kau setakat ni?" Soal Sorang lelaki pada Jack. Jack tersenyum sinis sebelum membalas.

"Aku tak sangka dia sanggup pertarungan nyawa dia untuk selamatkan keluarga aku" balas Jack sambil tersenyum senyum. Siapa lagi yang boleh buat dia tersenyum manis begitu.

Masih segar dingatannya bagaimana sewaktu rumah mereka hampir dirompak, Senrose lah yang berlawan dengan perompak tersebut. Belum sempat dia menghalang perompak tersebut telah tewas di tangan Senrose.

"HAAHAHAHAHAHAHAHH... Nampak nya kata-kata Dien betul"balas lelaki itu.

Terhenti senyuman Jack lalu diangkat kan kening sebelah memandakan, Huh?.

" Yang kau jatuh cinta"balas lelaki itu dengan tersenyum. Wajahnya sungguh persis kacukan sama dengan Adlien.

" Tak salah nak jatuh cinta pada isteri sendiri" semua tertawa mendengar kata-kata Jack. Tak sangka lelaki yang asyik bergaduh dengan Lily, atau nama sebenarnya Rose rupanya boleh jatuh cinta. Bila dah jatuh cinta ni sebut nama sahaja pun boleh tersenyum hingga ke telinga.

Knock! Knock!

"Masuk!" balas Jack.

"Tuan, Tuan Sam sudah sampai" kata seorang lelaki yang menundukkan kepalanya kebawah. Nampaknya dia adalah orang Jack. Jack hanya membalas dengan angguk kan sebelum mereka semua bangun dari duduk mereka. Ketua sudah sampai.

"Assalamualaikum dan Hi, semua!!" sapa satu suara yang cukup ceria. Semua yang melihat hanya mampu tersenyum. Ini ke ketua mafia dari Australia?.

"HAHAHAAHAH.. Sakan dah boss sorang ni" tawa Adlien.

"Kau diam!. Amboi dah ada Girl dekat sini tak nak balik dah, ek. Aku pula kena uruskan semua benda dekat sana, tau?!" berubah mood Sam seketika.

"Maafkan lah adikmu sorang ini. Tapi, bang. Seperti kawan awok sorang ni. Dah ada isteri langsung tak nak turun padang"kata Adlien sengaja menyakat Jack. Sekadar hilangkan mood bengang abang sulungnya itu pada dia.

" Hah, Jack. Macam mana dengan My little Rose? Everything is fine?" soal Sam mereka semua duduk semula ke tempat masing-masing.

"Abang.."

"Abang dahhh..." Kata Adlien sempat menjeling ke arah lelaki di sebelahnya. Mereka berdua turut tertawa mendengar gelaran yang Jack panggil oleh Sam.

"Eyy.. geli aku. Panggil aku macam biasa dah la"balas Sam sambil turut tertawa bersama.

" I'm very love her"

Terdiam mereka semua. Okey jika dah bercakap soal hati ke hati tidak perlu benda nak diketawakan.

"Tak salah sebab diakan memang isteri engkau. Betul tak Ad, Dien?" kata Sam sambil matanya jatuh pada kedua adiknya itu. Sempat dia menjeling manja pada kedua dua orang itu. Seorang lagi tu rupanya Dien.Ya lelaki yang pertama melihat Jack sukakan Rose.

"Tak..tak.. Kan Bang ngah?" kata Adlien. Yang kedua dua mereka menggelengkan kepala.

" Kau betul cintakan Rose?. Kau betul betul sayangkan dia?" kata Sam dengan tegas.

Tertelan air liur Jack sebelum dia membalas.

"Aku janji akan jaga dia, sayang dia dan cintakan dia"kata Jack dengan yakin.

" Kau dah 'sentuh' dia ke? "soal Dien.

" Macam mana malam pertama korang? "soal Adlien pula.

" Oi!! " sergah Sam. Mukanya sudah ketat semacam.

" Sorry bang"

"Kami masih baru dalam perkahwinan la.. Dia sejak sejak ni pun busy"balas Jack sayu. Kadang-kadang dia pun terasa dengan Rose yang jarang bersama dengan dia.

𝔐𝔞𝔣𝔦𝔞 ℜ𝔬𝔰𝔢Where stories live. Discover now