Esok adalah hari yang paling 'BERMAKNA' Dragon King X9. Senrose akan menjadi ketua baharu kumpulan itu. Kesemua kumpulan mereka di sudut negara akan turun, kesemua kumpulan mafia yang ada kaitan akan turun meraikan ketua yang baharu tersebut.
Senrose sudah mengurut dahinya pening dia memikirkan si Salwa dan Tiara yang terlebih excited belum kata lagi si Sarah, Danish, Kyra dan Daniel. Robert?, awal awal lagi sudah sibuk dengan menyediakan catering semua. Senrose hanya menunggu masa sahaja.
Panggilan telefon nya menandakan dia harus mengankat cepat. Melihat nama yang tertera lekas kakinya menuju ke bilik nya. Senrose kini berada di rumahnya, ini supaya seri leader mafia tidak terdedah bak kata Rudy dan Robert.
"Ha"
"iya ke? Bagus. Engkau datang rumah aku sekarang, aku tunggu"
Suara Senrose memecahkan kesunyian itu. Nasib baiklah Jakfeer sedang berada di luar negara atas kerana kerja syarikat itu. Jika tidak bagaimana dia hendak buat alasan untuk majlis esok.
Tidak lama menunggu seseorang datang berhenti di hadapan rumah Senrose. Seorang wanita melangkah masuk ke halaman rumahnya. Senrose yang perasan terlebih dahulu membukakan pintu. Mereka menuju ke ruang tamu. Keadaan diam sahaja sehingga wanita itu menghulurkan sepucuk surat berserta kepingan gambar. Senrose meneliti sesuatu. Senrose memandang wajah wanita itu dan wanita itu turut memandang wajah Senrose.
____
Tiba waktu malam seperti biasa sudah tiga hari Jakfeer tiada dirumah. Mereka akan menelefon sehingga kedua dua terlelap."Sayang... Macam mana hari ni?" suara Jakfeer didengari dari telefhone Senrose itu.
"saya okey je, esok saya nak keluar tau. Ada majlis kawan saya" kata Senrose sekadar memberitahu Jakfeer, yelah dia kan isteri.
"erm.. Ok. Hati-hati okey?" kata Jakfeer lama dia memikirkan sesuatu sebelum berkata.
"Okey" balas Senrose. Mereka berbual sehingga kedua dua mereka terlelap.
______
"Nampaknya esok hari bahagia 'dia'" terukir senyuman sinis di bibirnya.
"Aihh.. Nampaknya dalam ahli engkau ada akan leader mafia. Wah lain dari yang lain. Engkau pun tak dapat tiltle tu lagi, hahahahahaah" pecah tawa mereka semua.
"Dia sememangnya layak. Well aku pun layak, cuma buat masa sekarang aku kalau nak dapat tiltle tu aku kena bunuh dulu engkau. Nasib lah engkau abang aku" balas lelaki itu sambil mengangkat segelas air minuman keras itu.
"Tak sangka antara kita berempat ada yang jadi leader" kata seorang lagi lelaki.
"Look at whose sister" balas seorang lagi lelaki, tetapi lelaki ini kelihatan agak muda.
"Esok engkau pergi ke?"
"Engkau kalau nak hancurkan plan bukan sekarang, ye"
"Biar aku pergi" balas lelaki muda itu.
Semua mata tertumpu padanya sebelum mereka sama-sama tertawa.
"Semakin lama kita dah mula sedar kewujudan kita. Aku rindu my little rose"
Tersenyum mereka mendengar kata-kata itu.
--------------------
BERSAMBUNG..
YOU ARE READING
𝔐𝔞𝔣𝔦𝔞 ℜ𝔬𝔰𝔢
ActionLeader mafia perempuan?. Senjata? Bunuh? Dengan tanpa perasaan dia akan buat. Padanya orang yang bersalah memang patut dibalas begitu. Siapa sangka gadis yang tidak dikenali identitinya, sangatlah ayu dan sopan tetapi sesiapa yang mengenalinya pasti...