Bab 41

27 2 0
                                    

Masing-masing menanti Senrose memasukkan bola masuk ke pocket. Setelah pukulan telah masuk ke pocket masing-masing menanti gilaran seterusnya.

"Ouh ya, nanti seminggu dua aku tak ada tau. Jadi korang handle boleh? Kalau ada apa-apa beritahu aku je" kata Senrose.

"Nak pergi honeymoon ke?" soal Kyra sambil memandang Danish.

Kesemua level one sedang berkumpul di snooker yang mereka selalu lepak, beginilah mereka akan bersama dan membincangkan isu semasa kumpulan mereka.

Tempat Daniel telah diganti oleh Steven. Dalam kata lain Steven telah menjadi leader one mengambil alih kedudukan Daniel. Lagipun Steven memang orang yang layak setelah mereka membincangkan Steven sangat sesuai menjadi level one setelah Daniel menjadi pengkhianat bersama Salwa iaitu Stella nama sebenarnya.

"Erm.. Ha" balas perlahan Senrose.

Tergetar-getar badan Masing-masing menahan ketawa apabila melihat cara Senrose balas soalan dari Kyra.

"Apa?!" jerkah Senrose melihat masing-masing menahan ketawa.

"HAHAAHAHAHAHAH... kelakar"kata Steven sambil bersedia untuk memasukkan bola pada pocket snooker tapi terlepas apabila tubuhnya masih tergetar-getar.

Sarah melepaskan hembusan asap rokok dari mulutnya dan keluar lubang hidung. Arak di teguk beberapa kali.

"Nampak nya ada anak buah lah kita.. Nanti. Ha haahahahah" ketawa Sarah di hujung kata yang lain turut tertawa.

"Ish korang ni.." bengang Senrose.

"Senrose... Kami nak beritahu tentang orang yang engkau minta tu" kata Kyra.

"Ha. Apa cerita" balas Senrose.

"Engkau betul-betul tak ingat ke tentang keluarga engkau?" soal Steven sempat dia berjalan ke snooker kerana gilirannya pula.

"Kenapa?" soal Senrose.

"Sam, Dien dan Adlien ialah abang engkau.." kata Danish.

"What?"

"Ya... Kami dah tanya Stella iaitu Salwa engkau tu. Dia cakap dia adalah kumpulan mafia keluarga engkau dari Itali. Mereka datang sini untuk tahu, apa benar engkau Senrose masih hidup. Jika betul mereka merancang untuk bunuh engkau.

Dalam masa yang sama abang-abang engkau masih hidup dan mereka datang ke sini untuk melindungi adik diaorang, Senrose" Cerita Kyra.

Senrose sudah termenung memandang ke sudut dinding lain. Tergamam dan terkaku.

Masing-masing tahu Senrose sedang memikirkan sesuatu.

"Aku kena balik.." kata Senrose sebelum melangkah pergi.

Masing-masing hanya memandang. Sehingga tiada bayang Senrose lagi.

"Nampak nya akan ada benda berlaku.. Apa plan korang?" soal Kyra sempat memandang yang lain.

"Senrose akan menjadi sasaran seperti Ryan. Kita kena lindungi dia!" kata Sarah.

"Engkau yakin Ryan dah mati?"

Tertoleh wajah mereka pada seseorang. Emma.

"Apa maksud engkau?" soal Danish.

"Ryan masih hidup. Nanti aku ceritakan, sekarang aku nak minta tolong Kyra dan Sarah untuk follow Senrose pergi honeymoon" kata Emma.

"What?!. Heyyy... Orang nak buat anak pun aku nak kena ada ke? No way!.." kata Kyra sambil melarikan pandangan.

"Aik!Engkau dah lupakan Roy ke?. Boyfriend engkau tu. Bawakan la. Kalau dah tak tahan buat sahaja dengan dia tu" kata Danish.

"Engkau tu ikut lah sekali dengan girl engkau Sarah ni. Kalau dah naik boleh lah dengan dia" balas Kyra sambil tersengih.

"Oi.. Kita bukan nak pergi honeymoon sekali, bongok!. Kita nak jaga si Senrose tu!" balas Steven.

"Engkau nak ikut sekali pun boleh. Bawa lah cinta hati engkau tu. Tapi kalau engkau ada" kata Kyra sambil tersenyum sinis.

Masing-masing tahu bahawa Steven sukakan Salwa sebelum mereka tahu Salwa ialah Stella.

"Diam lah engkau!. Sudah, kita kena rancang betul-betul. Tapi kalau kita semua turun macam mana dekat sini?" kata Steven.

Semua terdiam, betul juga kata Steven.

"Aku tahu!!"

***************

"Siap!"

"Siap juga packing, kan?" kata Jakfeer sempat dia menggeliat tubuh nya setelah mengemas barang untuk bercuti esok.

"Abang... Saya ada benda nak tanya.." kata Senrose, dia ingin bertanya tentang keluarganya. Yelah, Sam, Dien Dan Adlien adalah rakan Jakfeer mustahil Jakfeer tak tahu apa- apa kan.

"Tanya apa?"

"Tentang keluarga saya.. Abang kan kawan dengan Sam,Ad.."

"Sayang!!"

"Apa?!" terkejut Senrose apabila Jakfeer memanggilnya dengan nada tinggi.

"Sayang.. Sayang kan goreng ayam tadi.." kata Jakfeer,dalam masa yang sama dia berasa lega.

"Arhhh!! Haah lahhh.." kata Senrose sambil berlari ke dapur. Nasib sewaktu dia sampai ke dapur ayam goreng nya tidak hangus lagi, masih berwarna coklat.

"Kenapa aku rasa pelik, aik. Jakfeer macam nak berdalih. Entah-entah..." Senrose sudah overthinking.

BERSAMBUNG..

𝔐𝔞𝔣𝔦𝔞 ℜ𝔬𝔰𝔢Where stories live. Discover now