25. KAVUŞMA

68.1K 1.9K 1.2K
                                    

(+18 içeriklidir)

Keyifli Okumalar❤🌹

***

Gelmişti... Gelebilmişti...

Sanki sadece o ve bendik...

"Çıkalım mı? Hazır mısın?" dedi usulca... Ben onunla olacak olan herşeye hazırdım zaten.

Olumlayarak başımı salladım.
Elimden tutarak evimizin dış kapısına beni götürdüğünde hâlâ bulutların üzerindeydim.

Annem, babaannem, halam, teyzem, yengem ve kuzenlerden oluşan onbeş kişi civarında bir grup akraba tıkış tıkış kapının iç ve dışında bizi bekliyorlardı.

"Babam..?" dedim anneme bakarak.

"Zübeyde'yi gönderdim gelir şimdi." diyerek iki gözünün pınarına kurulmuş damlalarla ve daha şimdiden hasretle yüzüme bakıyordu.

"Biz seninle kucaklaşıp aşağı inelim de burası biraz rahatlasın Zeynep." diyen teyzemle kucaklaştım. Sonra diğerleriyle...

Saliha'da gelmişti. Neredeyse hemen hepsi sözleşmiş gibi beni kucaklama esnasında ağlarken "Ağlatmayın kızı, makyajı akmasın." diyen oydu.

"Akmaz. Bu öyle bir makyaj değil." dedim buruk gülümsememle.

Benimle vedalaşanlar asansörü beklemeden merdivenlerden inerken en sona annem ve babaannem kaldığında asansörün yukarıya geldiğini farkettim.

Babaannem yanımıza ilerleyerek "Ben oraya gelmeyecem ama size iki çift lafum var. Gelun bakalum." diye içeri girerek bizi annemden uzağa mutfak kapısının önüne götürdü.

"Biz belki herşayi bilmeyuk, cahiluk ama bilduğumuz da vardur, yaşaduğumuz da... İlk zamanlar alişma zamanlaridur. Zordur. Hela şimdi daha zordur. Çünki rahatsinuz. En ufak birşeyda 'ben gidiyerum' diya kapiyi çekip çiksaniz siza kizacak kimsa yok. Bizum zamanimuzda büyükler vardi çekinirduk. Oyle armudun sapi, üzümin çöpi deyip da yuva yikilmaz. Bir ahlaksizluk, namussizluk, kumar, içki, dayak olmadikça heman karar verilmaz. Yuvaniza sahip çikun. Bu gece da eva gidinca ilk once bir guzel abdest alun, iki rekat şukür namazi kilun. Önce Allah. Siz isteyun o versun. Bu dunyada vermazsa öbürinda. Zeynep sen da hakkini helal et gizım. Benden yana varsa helali hoş olsun. Keşke abin da, deden da, obir gidenler da olaydı ama nasip. Allah bir yastikta kocatsin." dedi. Ve benim boğazımdan yukarıya yumru yumru misketler, gözlerimden yaşlar yuvarlanmaya başladı.

Abim de olsaydı...

Gözyaşları içinde babannemin elini öpüp kapının önünde bizi dinlemekte olan Annem, Babam, Zafer ve Zübeyde'yi gördüğümde boğazımdaki misketler ceviz büyüklüğüne ulaştı.

Tek tek hepsiyle kucaklaşıp ellerini öpmeye başladığımda sessiz iç çekmelerim ve hıçkırıklarım da bu seramoniye dahil olmuştu.

Annem gözyaşları içinde beni kucakladığında sadece "hadi..." gibi anlamsız bir kelime kullanabilirken babam "Hadi bakalım... Önce Allah'a, sonra birbirinize emanet olun." demişti.

Sıra Zafer'e geldiğinde ise sıkılı dişleri ve çenesiden, gözlerinin etrafının kıpkırmızı olmasından onun kendini tuttuğunu anlamam zor olmadı. Yüzüme bakmıyordu. Annem ona kırmızı bir kurdele uzatıp 'Zeynep'in beline bağla' dediğinde "Anne bunlar mı kaldı artık?!" diye çıkıştı.

Aklıma bir akşam Zafer'de yanımızdayken bu konuda kızlarla konuşmalarımız geldi. Vildan "O kurdelenin anlamı; 'Kızımızı kız oğlan kız evlendiriyoruz.' demek. Kızının o akşam başına gelecekleri insanlara ilan etmek. Böyle çirkin şey mi olur yaa?!" demişti.

KALENDER +18  (TAMAMLANMADI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin