" Bomi ! Kim Bomi ! "
Hampir nak melompat aku turun katil sebelum berlari untuk membuka pintu bilik. Terus aku menuju ke arah pintu tanpa sempat berfikir apa apa. Apa yang dah berlaku ? Kenapa ? Dah pukul berapa ni ?
" kenapa ? "
Soalku panik sebaik sahaja membuka pintu bilik aku. Wajah jimin dah seorang lagi kawannya terselah sebaik sahaja aku buka pintu. Dua dua sedang tersengih sambil pandang aku.
" dah tidur ke ? " soal jimin.
" belum. Kenapa jimin ? " soalku dengan anak mataku sempat memandang ke arah lelaki yang berada di sebelah jimin.
" hai bomi ! Saya jungkook " perkenalnya berserta dengan senyuman dibibir.
Aku senyum.
" teman kitorang "
Aku pandang jimin dengan kening terangkat. Teman apa ? Tengah tengah malam ni nak teman apa ? Aku toleh pandang jam dinding dalam bilik aku. 11 malam.
Diorang ni nak apa ?
" teman ? "
Jimin angguk.
" jom pretty " seraya itu jungkook menarik tangan aku.
" eh " tak sempat aku nak cakap apa, aku dah sampai ruang tamu dimana ruang itu di penuhi dengan diorang.
Aku garu kepala yang tak gatal bila mereka memandang aku atas bawah. Aish segan la ! Tak payah la nak tengok aku macam tu sekali.
" sit here pretty " jungkook menepuk sofa disebelahnya untuk mengarahkan aku supaya duduk disebelahnya. Aku pandang tv. Game ! Diorang semua tengah main game.
Laaa. Nak aku teman main game rupanya.
" main la dulu. Saya nak buat air kejap "
Terus aku melangkah ke dapur. Haish diorang ni. Nak rest pun tak senang tahu tak.
Sedang aku sibuk mengacau air, terasa ada tangan menyentuh paha aku yang terdedah. Nak terloncat aku dibuatnya. Aku toleh ke belakang.
" eerr. Apa..apa tuan buat dekat sini ? " dia senyum senget.
" taehyung. Just taehyung " katanya dalam masa yang sama dia introduced diri dia.
" aah. Taehyung. Apa awak buat ni ? " dah macam burung gagap aku dibuatnya.
" nak pergi toilet sebenarnya. Tapi nampak bunny tengah sexy sexy ni, tak jadi nak pergi "
Erk ! Sexy ? Aku tunduk pandang pakaian aku. Oh ya ! Seluar aku pendek ! Eish jungkook la ni. Aku tak sempat nak tukar tadi.
" dah siap kan ? Saya bawakan ye ? " pintanya lantas mengambil dulang dari tangan aku sebelum membawanya ke luar. Tak sempat aku nak halang dia terus membawanya keluar. Hm. Patutnya aku yang kena bawa. Ni tak, dia pula yang bawakan. Padahal aku yang maid dalam rumah ni. Eish.
But. What ? Bunny ?
" sit pretty " dengan gembira jungkook tarik tangan aku supaya duduk disebelahnya.
" sorry kacau bomi tengah rest " kata jin yang duduk menghadap aku. Aku hanya senyum. Sorry naik lori la.
" takde la. Tak kacau pun " Heh.
Tiba tiba rasa menyesal pakai seluar pendek sekarang ni. Sejuk gila. Dah la selimut tak bawa tadi. Mana sempatnya, dua ekor tu main tarik je tangan aku tadi. Haish !
Tiba tiba, lelaki yang berada di sebelah jin bangun. Muka dia. Bapak beku. Nampak sombong pun ada.
" nak pergi mana suga hyung ? " soal jungkook. Dia pandang aku sekilas sebelum melangkah pergi. Tak sampai beberapa minit dia kembali semula dengan phone dan selimut di tangannya.
" nah " dibalingnya selimut ke arah aku sebelum kembali duduk.
" uu hyung ! Sejak bila jadi romantic ni ? " dia hanya menunjuk muka selambanya, aku pula yang gelabah.
" takda maknanya. Aku nak ambil phone aku ni ha." Jawabnya tenang.
" habis selimut ni apa ? "
" diam kau "
" jarang tau nak tengok suga hyung buat macam ni, cutie " jimin bersuara. Aku hanya tersenyum kecil. Nak jawab apa ? Diam jela.
And what ? Bunny ? Pretty ? Cutie ? Seriously ?
YOU ARE READING
The maid || BTS 🔞
Fanfiction' maid ke princess ni ? Cantik semacam je ' ' eleh ayat playboy betul. Blah la kau ' Well guys ! imagine sahaja ! Remind okay, novel ni 18+ ke atas. Jangan cakap saya tak bagitahu. Btw ! No silent reader okay ! And please vote !