12 || learn 3

323 14 0
                                    

" namjoon ! "

Aku menjerit memanggil nama namjoon panggil dia untuk minum petang. Hari ni dia cuti, jadi aku kena la bertanggungjawab untuk menghidangkan minum petang buatnya.

Pintu biliknya ditolak perlahan sambil memangil namanya. Tiada sahutan. Aku mula berjalan ke arah bilik study bila kelibat namjoon tiada dalam biliknya.

Biasanya, namjoon akan berada dalam bilik study kalau dia tiada di ruangan tamu ataupun bilik dia. Dia sentiasa berada dalam bilik study untuk menyelesaikan kerjanya tanpa diganggu oleh sesiapa.

" namjoon ? "

Aku menjenguk sedikit kepalaku ke dalam bilik itu untuk mencari kelibatnya. Aku nampak namjoon yang sedang baring di atas sofa yang berada dalam bilik itu.

Tidur ke ?

Aku mendekatinya sebelum menyetuh bahunya dengan perhalan.

" namjoon ? "

Tiada sahutan.

" bangun namjoon. Saya dah siapkan minum petang ni " kataku sambil mengoncang sedikit tubuhnya.

Diam.

" namjoon.."

Aku mula meniliti setiap genap wajahnya yang sedang dibuai mimpi. Wajahnya yang putih dan bersih itu menarik minat aku untuk mengusyarnya. Aku tengok matanya yang tertutup hingga turun pada bibir merahnya.

Tanpa aku sedar, tangan aku mula naik menyetuh pipi namjoon. Diusap pipinya dengan lembut. Dari pipi hingga ke bibirnya. Dipandang bibirnya dengan lama.

Hm. Handsome.

" saya tahu saya handsome, princess "

Tersentak !

Bila masa dia bangun ?

Dengan tiba tiba dia menarik tangan aku sehinggakan aku terjatuh ke atas tubuhnya. Wajah kami sangat dekat sehinggkan nafasnya dapat aku rasakan pada kulit mukaku.

Anak mata kami bertembung. Lama.

" cantik "

Kening aku terangkat. Cantik ? Aku ke ?

Jangan perasan la.

Dia mengusap pipiku dengan lembut sebelum mencium dahi aku. Lama. Aku memejamkan mata saat bibirnya mula menyentuh dahi aku.

" jangan buat macam ni lagi princess. Saya takut saya tak boleh kawal diri saya lagi lepas ni " katanya dengan tangannya memeluk pinggang aku.

" erk.. buat apa ? " soalku buat buat bodoh.

Dia senyum. Ahh ! Dimple dia !

Dia mengusap bibirku dengan lembut. Dipandangnya bibir aku dengan lama.

" saya nak sangat rasa bibir sexy ni, tapi saya sibuk hari ni. Mungkn tiada rezeki saya " katanya dengan tertawa kecil.

Tanpa sempat aku menjawab, dia mendekati mukanya dengan mukaku sebelum..

Chup !

Dia cium bibir aku.

" this is our lesson. And you passed this test. " katanya.

Aku berkerut. La dah pass ke ? Tapi aku buat apa ?

" princess berjaya goda saya tadi " dia senyum senget.

Aku pun 'ohhh'

Kejap . Aku goda dia ?

Aik.

Bila ?

" lelaki suka kalau pihak perempuan take the first step by flirting. Sebab nampak sexy "

Aku diam.

" and cantik "

The maid || BTS 🔞Where stories live. Discover now