31 || weekend

233 7 0
                                    

Hujung minggu merupakan hari yang sangat dinanti nantikan. Kenapa ? Sebab hari cuti. Bila cuti , mereka semua akan duduk dekat rumah. Bersama dengan aku. Haha.

Tapi lain pula minggu ni. Mereka terpaksa pergi outstation selama 3 hari. Jadi minggu ni , rumah ni akan sunyi kerana ketiadaan mereka.

Oh ya lupa pula. Bukan semua la. Sorang je yang tak pergi. Katanya tak nak tinggal aku sorang - sorang. Eee sibuk je. Aku ni baru je nak enjoy tanpa gangguan diorang. Tapi dia baik pula hati tak nak tinggal aku sorang -sorang. Siapa ? Heh. Siapa lagi kalau bukan taehyung ?

Tapi elok juga la dia tak pergi. At least tak ada la sunyi sangat aku dekat rumah ni sorang - sorang. Dah la kawasan rumah ni jauh dari orang ramai. Kawasan yang privacy so , faham - faham la kan. Buatnya ada penjahat rompak rumah , gila aku dibuatnya. Nak minta tolong siapa ?

Semua kerja rumah telah pun aku siapkan. Tinggal nak siram bunga dekat halaman je lagi. Kaki aku mahu melangkah keluar , namun anak mata sempat terhenti pada jam dinding. 0930.

" Taehyung ! " senyap.

Si taehyung ni tak bangun lagi ke ? Tak nak sarapan ke ? Haish. Tak apa la lepas siram pokok je la aku kejutkan dia.

Tanpa berlengah lagi , kaki aku terus melangkah mendekati bunga yang berada di halaman rumah.
Pili paip yang berada berdekatan dengan bunga - bunga itu dibuka , sebelum ....

" ARGHHH !! "

Habis basah baju aku disebabkan air yang merecik ke arah aku. Adu la. Macam mana boleh bocor pula paip ni. Tak pasal pasal basah baju aku ni.

Aku tunduk memandang pakaian aku yang sudah basah. Eish ! Dah la baju ni putih. Habis benda nampak dalam baju aku ni. Nasib baik la kan rumah ni jauh dari orang. Kalau sexy pun orang tak akan nampak.

Baik aku tukar baju cepat cepat lepas ni. Kan kalau taehyung bangun karang , harus aku pula yang dijadikan sarapan dia pagi ni.

Dengan pantas aku melaksanakan tugas aku sebelum taehyung bangun. Kena cepat kalau nak selamat.







*taehyung pov*

Bunyi bising dekat bawah membuatkan lena aku terganggu. Tangan mula mencapai phone yang berada di atas side table. 0930.

Eish lewatnya.

Tanpa tunggu lama , kaki mula mengatur langkah ke dalam bilik mandi untuk bersihkan diri. Telinga sempat menangkap bunyi nama sendiri dipanggil.

" taehyung ! "

Bibirku naik sedikit. Tersenyum apabila cuba membayangkan wajah Bomi yang tengah memanggil namaku sekarang ni. Hanya dengan membayangkan sahaja mampu buat hati aku gembira. Ni kalau depan depan , haish gila betul aura si bomi ni.

Sebaik sahaja selesai bersiap , kaki aku mula melangkah untuk turun. Kelibat Bomi dicari sebelum mataku terhenti pada meja makan. Tudung saji diangkat sedikit.

Ah , bomi masak makanan favorite aku.

Bibir tersenyum.

" ARGHHHH ! "

Dengan langsungnya kepala aku tertoleh ke arah halaman rumah. Bomi ? Kenapa ? Terus aku mendapatinya.

" Kim Bo... "

Damn !

Seolah - olah dipukau , aku kaku di pintu rumah. Bomi kelihatan leka menjirus pokok bunga tanpa sedar akan kewujudan aku. Bomi hanya memakai baju yang berwarna putih dengan seluar pendek paras paha sahaja. Sangat pendek sehinggakan pahanya hampir terdedah sepenuhnya.

The maid || BTS 🔞Where stories live. Discover now