37 || contract

68 7 0
                                    

Bunyi enjin kereta membuatkan lamunan aku terhenti. Kejadian tengah hari tadi kembali menerjah di fikiran aku. Sakitnya hati hanya tuhan je tahu.

Walau macam mana sekali pun aku kena kuat , aku kena hadap juga benda ni. Jangan tunjuk yang kau lemah depan diorang. Kau pernah hadap benda yang lebih teruk sebelum ni , jadi benda ni kecil saja.

Kuat Kim Bomi !

" Bunny ! " aku mengeluh. Lemahnya aku bila dengar panggilan ni.

Aku mengatur tapak ke ruangan tamu. Diorang memandang aku. Riak mukaku , aku kawal sehabis mungkin. Berlagak tenang.

" princess , kenapa tak cakap nak datang tadi ? " soal namjoon. Aku pandang dia. Rupa dia agak serabai jika nak dibandingkan tengah hari tadi.

Aku berdehem.

" korang cakap tak balik malam ni ? Kenapa balik ni ? Kerja dah habis ke ? " soalan namjoon dibalas dengan soalan.

Diorang terkejut.

" sweetheart.. " aku pandang seokjin.

" cutie , pasal tadi.."

" dah makan ? " soalku memintas ayat jimin. Aku malas nak dengar sebarang alasan sekarang ni. Sebab aku sedar diri. Aku tak layak nak dapat explanation dari diorang.

Siapa je aku ni dekat diorang kan ?

" Kalau belum , saya dah hidang. Makan la. " aku senyum. Paksa.

" STOP TUKAR TAJUK , KITORANG OKAY. TAK PAYAH RISAU. NOW KITA KENA BINCANG ! " marah suga. Matanya sedikit merah.

Lah , nak marah pehal.

" Tak payah risau ? kenapa ? sebab saya hanya pelacur korang ke ? sebab tu tak payah risau ? " biadsku. suga terkelu.

" pretty bukan macam..."

" okay saya tak kan risau dah pasal korang. Tapi ni saya hanya buat tugas saya sebagai maid dalam rumah ni " pintasku lagi. Seokjin meraup muka.

" sunshine.. please la "

Aku gelak kecil.

" okay fine. Jom bincang " putusku.

" okay duduk sini " jungkook memegang aku.

Aku menarik tangan aku sebelum mengeluarkan sepucuk surat dari poket bajuku. Surat itu dihulurkan kepada jungkook. Memandangkan dia je yang paling dekat dengan aku. So aku bagi dekat dia je la.

" apa ni ? " jungkook membuka surat itu.

" saya nak berhenti kerja "

" NO ! "

Dengan serentak diorang memandang aku.

" Ni bukan masa yang sesuai untuk buat keputusan bunny. Saya faham awak marah sekarang ni. Tapi jangan buat keputusan time marah macam ni " aku senyum sinis.

Sehari aku fikir tentang keputusan ni. Aku rasa ni keputusan yang betul untuk diri aku.

" sini bukan tempat saya. " jawabku dengan tenang.

" No ! " tengking seokjin.

Air mata tiba tiba bertakung kerana seokjin tengking aku. Kuat pula tu. Dah macam bukan seokjin yang aku kenal. Serious. Aku takut. Dia berdehem.

" no sweetheart " suaranya kembali kendur.

" we need you " kata jimin dengan perlahan.

Sedaya upaya aku cuba untuk tidak memandang mata diorang. Sebab aku tahu. Bila aku tengok diorang , aku jadi lembut hati.

Aku kalah dengan diorang. Aku kalah dengan perasaan aku sendiri.

" berhenti la kerja " kata suga dengan tiba tiba. Aku pandang dia.

" hyung ! "

Oh. Dia memang tak suka aku pun kan. Apa nak pelik.

" okay terima kasih " kataku dengan mendatar.

Tak sedih pun !

" tapi ingat , contract awak dengan kitorang belum habis lagi kim bomi " sambung suga lagi dengan nada tegas.

Kim Bomi ? Waa.

Kejap. Contract ?

" kalau awak berhenti sekarang , saya tak teragak agak nak saman awak. " sambungnya lagi.

Saman ? Waahhh.

Aku meraup rambut ke belakang dengan kasar. Panas hati. Dah la dia tak kesah aku nak berhenti , ni nak saman aku pula.

Benci sangat ke awak dekat saya , suga ?

" seriously suga ? " aku rasa macam nak meletup.

" yes " jawabnya dengan yakin. 

SUGAAAAA !!!

" So how ? Nak berhenti ? silakan. saya tak akan halang awak. Tapi sila sediakan duit la lepas berhenti ni , boleh ? " sambung suga lagi.

ARGHHHHHH.

" awak ugut saya ke min suga ? " tanyaku tak puas hati.

Dia senyum. Mengejek.

" ya saya ugut "

ARGHHH.

Aku pandang yang lain dah tahan gelak.

" okay fine. Sampai habis contract je " aku dah kalah.

Suga senyum puas.

" okay "

ARGHHHHHH KENAPA LA AKU DAPAT BOS MACAM DIA ?!!!!

Tapi dia tak salah. Contract masih ada aku tak boleh berhenti suka suka hati macam tu.

Dia tak salah.

Tapi...

Dia juga tak betul !

The maid || BTS 🔞Where stories live. Discover now