" Dia dah buang awak princess "
Satu ayat yang telah menyebabkan aku hampir seminggu tidak berjumpa dengan diorang dan hampir seminggu juga aku mengelakkan untuk tidak bertembung dengan diorang.
Sebagai seorang maid dalam rumah ni, aku tetap lagi menjalankan tugas aku yang sebenar. Disebabkan layanan baik diorang terhadap aku, aku hampir lupa siapa diri aku sebenarnya pada diorang.
Dalam masa seminggu ni, aku tetap melakukan tugas aku. Tetapi hanya ketika rumah kosong. Sebab tak mahu berjumpa dengan diorang. Tapi ada je sehari tu diorang semua tak pergi kerja sebab diorang tahu aku akan keluar bilik untuk bersihkan rumah. Namun aku tetap mengelakkan dari berjumpa dengan diorang.
Sedih ? Ya.
Tapi bukan pada diorang. Sedih pada diri sendiri. Aku bukannya nak lepas marah pada diorang. Cuma aku malu. Aku malu untuk berhadapan dengan diorang.
" sweetheart "
Panggilan jin dari luar bilik menyedarkan aku daripada lamunan. Aku mendekati pintu bilik, namun tidak pula membukannya. Telinga didekatkan pada pintu.
" i know you hear me. Please sweetheart don't do this. If sweetheart nak marah, marah je kitorang. Jangan diam macam ni. Susah hati kitorang tengok sweetheart macam ni " pujuknya disebalik sana.
Aku diam.
" kitorang rindu sweetheart " sambungnya lagi.
Terharu.
Diorang rindu aku ?
" nanti turun ye. Kitorang tunggu. Jangan lama sangat. Kesian Jungkook tunggu sweetheart . " sambungnya lagi.
Aku dengar tapak kaki dia semakin meninggalkan pintu bilik aku. Sebelum...
" jungkook je ke tunggu saya ? "
Aku pandang dia.
Dia menoleh semula memandang aku yang sudah tercegat di hadapan pintu. Senyuman mula terukir dibibirnya.
" kitorang semua tunggu sweetheart la " dia mendekati aku sebelum memeluk tubuhku. Bau dia. Hm. Wangi gila.
Sumpah ! Aku rindu dia !
" marah kitorang ? " soalnya tanpa melepaskan pelukan.
Aku geleng.
" kecewa? "
Aku geleng lagi.
" then kenapa ni ? Hm ? " dengan lembut dia menyoalku sebelum tangan kanannya turun mengosok belakang aku.
Aku menjarakkan sedikit tubuhku sebelum mendongak memandangnya.
" saya malu " ujarku.
Dia pandang aku. Keningnya bersambung. Pelik.
" saya malu dengan korang semua. Saya ni maid je dalam rumah ni sebenarnya. Tapi mengada-ngada dalam semua benda. Tengokla cara korang layan saya. Berbeza. Jika nak dibandingkan dengan orang lain. Sampaikan pasal adik saya pun korang kena hadap sekali " jelasku.
Dia mengeluh.
" sweetheart "
Aku pandang dia.
" tbh , no one dalam rumah yang anggap sweetheart ni maid. Kami anggap sweetheart lebih dari tu "
Hah ? Maksud ?
" dah dah. Lepasni tak ada istilah maid or seakan-akan dengannya. Faham ? Sweetheart just sweetheart."
Aku angguk. Mengalah.
" you're special sweetheart "
Terkaku.
YOU ARE READING
The maid || BTS 🔞
Fanfiction' maid ke princess ni ? Cantik semacam je ' ' eleh ayat playboy betul. Blah la kau ' Well guys ! imagine sahaja ! Remind okay, novel ni 18+ ke atas. Jangan cakap saya tak bagitahu. Btw ! No silent reader okay ! And please vote !