*Another pov*
" KIM BOMI ! "
" NOONA ! "
Tubuh kecil bomi terus disambut oleh namjoon sebelum terjatuh. Mereka yang lain turut mendekati bomi yang sudah tidak menyedarkan diri.
" pretty bangun ! Kenapa ni ? " soal jungkook dengan keadaan panik.
" bomi " suga mengoncang sedikit tubuh bomi sebelum bersuara.
" bawa dia ke bilik. Call doc." Arah suga.
Suga menoleh ke arah kim junggi yang sudah berair mata melihat keadaan kakaknya yang tidak sedarkan diri.
" and kau. Ikut kitorang " tegas suga bersuara. Matanya tajam memandang junggi.
Junggi mengangguk.
Sesampai sahaja di bilik mereka, namjoon membaringkan bomi di atas katil sebelum hoseok menyelimutkan sedikit tubuhnya itu. Seperti yang diarahkan oleh suga, jimin sudah pun menghubungi doc semasa dalam perjalanan ke bilik tadi.
" kenapa kau buat buat tak kenal bomi ? " dengan lantang seokjin menyoal kim junggi.
Junggi mengeluh.
" demi kebaikan dia " jawabnya dengan perlahan.
" maksud kau, kau sedang dipantau ke ? " tembak taehyung.
Junggi angguk.
" habis kau tak risau pasal kakak kau ? " soal jungkook.
" tak. Sebab aku tahu korang jaga dia . Tolong sangat jaga dia dengan baik. " jawab junggi dengan yakin.
" jadi kau percayakan kitorang ? " soal jimin menguji junggi.
" ye "
" kenapa ? " soal suga.
" sebab aku kenal siapa korang sebenarnya. Aku tahu semua pasal korang " jawab junggi. Kening suga terangkat.
" Kau cakap kau kenal kitorang. Jadi mesti kau tahu yang kitorang ni boleh selamatkan kau dari tempat neraka tu. Tapi kenapa kau minta kitorang jagakan kakak kau sedangkan kau boleh minta kitorang selamatkan kau. Then kau dapat jaga kakak kau sendiri " ujar suga sambil menyilang tangannya.
Junggi menoleh ke arah bomi yang sedang terbaring di atas katil seketika.
" sebab belum tentu aku dapat jaga noona kalau aku minta korang selamatkan aku. Jadi lebih baik aku minta korang yang jagakan dia " kata junggi lagi.
" tak menyesal dengan keputusan kau ni ? " soal hoseok meminta kepastian.
Kali ni junggi mengangguk tanpa ada rasa waswas dalam dirinya. Bagi dia. Kakak dia perlu selamat. Kalau dia tak boleh selamat, atleast kakak dia kena selamat.
" baik. She belong to us "
Junggi angguk.
" thanks " ucap junggi dengan ikhlas.
" and sorry " sambung junggi lagi.
Mereka memandang junggi kembali.
" sorry about my dad "
*another pov end*
YOU ARE READING
The maid || BTS 🔞
Fanfiction' maid ke princess ni ? Cantik semacam je ' ' eleh ayat playboy betul. Blah la kau ' Well guys ! imagine sahaja ! Remind okay, novel ni 18+ ke atas. Jangan cakap saya tak bagitahu. Btw ! No silent reader okay ! And please vote !