30 || love

194 7 0
                                    

Malam merupakan masa yang sesuai untuk aku berehat selepas penat seharian melakukan kerja rumah. Semasa aku tengah rehat dalam bilik sambil memeriksa phone , tiba - tiba pintu bilik aku diketuk dari luar.

" sunshine.." laungnya.

" ye hoseok ? Kenapa ? " pintu bilik dibuka sebelum kelihatan hoseok yang tercegat di hapadan pintu bilik dengan senyuman manis di bibir.

" jom turun lepak dengan kitorang " ajaknya.

Lepak ?

" Jimin pasang movie. Tapi cerita apa tak tahu la pula dia. Jom la sunshine " sambungnya lagi.

Movie ? Aku mengerling sedikit ke arah jam dinding dalam bilik aku. Hm awal lagi ni. Boleh la.

" okay jap , nak ambil phone " beritahuku.

" sunshine tunggu bawah dulu okay. Saya nak pergi panggil suga kejap " katanya sebelum berlalu pergi ke bilik suga.

Sebelum melangkah keluar dari bilik , aku mencapai selimut kecil yang berada di atas katil. Selimut itu dibawa turun sekali dengan aku untuk menutup bahagian kakiku. Hal ini kerana aku hanya memakai seluar tidur yang pendeknya paras atas lutut sahaja.

" haii bunny ! "

Senyuman dilemparkan kepada mereka sebelum melabuhkan punggung di sebelah jungkook. Dia menghulurkan mangkuk yang berisi dengan popcorn kepadaku.

" tak apa la. Dah kenyang." Tolakku.

Mata aku tertumpu ke arah movie yang dipasang oleh mereka. Cerita apa aku pun tak tahu. Tapi nampak macam romance. Eh tak la. Ke horror ni ? Entah la aku. Tengok jela.

" movie apa ni ? "

Tiba - tiba suara yang sangat familiar di telinga aku bersuara dari belakang. Tanpa memandang ke arah pemilik suara pun aku dah boleh tahu siapa ni. Siapa ? Siapa lagi kalau bukan suga.

Dia mula melabuhkan punggungnya di sebelah memandangkan di sebelah kananku masih lagi kosong. Dia bergerak sedikit ke arah aku sehinggakan bahu dan paha kami tersentuh. Malah hoseok pula duduk di kerusi yang satu lagi , bersebelahan dengan namjoon dan seokjin.

" entah la aku si Jimin ni , cerita apa yang dia pasang pun aku tak tahu la " jawab namjoon terhadap soalan suga tadi.

Aku pandang Suga. Malah dia hanya selamba tanpa memandang langsung ke arah aku. Aish ! Kenapa duduk sebelah aku pula ni. Sabar je la !

" eh , tutup lampu la baru syok nak layan movie " kata jimin sebelum bangun menutup lampu lalu kembali duduk di sofa. Dia la yang paling gembira dan beria dekat sini. Excited sangat. Haha.

Oh , twilight. Aku ingatkan movie apa la tadi.

" alah kau cim , dah sepuluh kali kau pasang movie ni. Pasang la movie lain pula. Aku ni sampaikan dah boleh kira dah bulu hidung si Edward tu " bebel jungkook.

" benda kau. Diam boleh tak. Suka hati aku la nak tengok movie apa. Kau budak , kau diam " jawab jimin pula.

" hotak kau. Tukar ! "

" eh bising la korang ni " marah taehyung.

Hahahaha. Macam macam la korang ni.

Tiba-tiba terasa ada sesuatu merayap masuk ke dalam selimutku. Aku tunduk pandang paha aku yang ditutup dengan selimut. Tangan suga !

Aku pandang dia. Dia senyum sebelum mengeyitkan mata kepadaku. Tiba tiba terasa panas muka aku. Malu !

Dapat aku rasa tangannya bermain main dengan paha aku sebelum mencubit dengan perlahan. Diusap dengan lembut bahagian paha aku. Tanpa sedar aku berasa selesa dengan sentuhannya itu.

The maid || BTS 🔞Where stories live. Discover now