" junggi ! "
" princess ! "
Anak mataku mula bergerak memandang sekeliling. Cuba mencerna keadaan sekeliling. Kenapa tempat ni tak sama macam bilik hotel aku ? Eh kejap !
Ni bilik aku la !
" namjoon " panggilku.
Dia mula mendekati aku dituruti dengan yang lain. Mereka mengelilingi aku.
" yes princess "
" kita dekat mana ni ? " soalku sambil membetulkan tempat duduk aku dengan dibantu oleh taehyung.
" rumah kita la. Dalam bilik princess " jawabnya.
Kan aku dah kata tadi. Dalam bilik aku. Lagi mau tanya ka ?
" tapi kenapa ? Bukan ke kita kena stay sana 3 hari lagi ke ? Kenapa dah balik ? " soalku lagi.
" pretty. Dah 5 hari pretty tak sedarkan diri. Kita baru balik sini semalam " beritahu jungkook.
5 hari ? Biar betul.
Aku mula memandang wajah mereka bertujuh. Muka mereka jelas menunjukkan mereka sedang kepenatan sekarang ni.
" korang ke yang jaga saya sepanjang 5 hari ni ? " soalku. Mereka diam tidak menjawab.
Em betul la. Mereka yang jaga aku. Patut la nampak penat semacam je. Hm.
" sorry dah menyusahkan korang semua " ujarku.
" eh. Mana ada susah la sweetheart. Apa la cakap macam tu. Takdanya menyusah. Dah sweetheart sakit, kitorang jaga la " jawab seokjin.
" haah. Bunny sakit. Kitorang jaga. Kitorang sakit. Bunny la pula kena jaga " sambung taehyung pula.
Aku senyum sedikit. Baik !
5 hari aku tak sedarkan diri. Jadi baju aku ni siapa yang tukarkan. Ni bukan baju yang aku pakai masa hari aku pengsan haritu. Dan seingat aku, aku tak bawa baju yang aku pakai sekarang ni pergi pantai. Mean baju ni tukar lepas balik sini la kan ?
Tapi. Siapa yang tukarkan ?
" siapa tukar baju saya ? " soalku pada mereka.
Kelihatan mereka terkejut dengan soalan aku sebelum buat muka tak tahu. Ada yang mengalih pandangan dari bertembung dengan anak mata aku, ada yang sedang gosok belakang leher sendiri. Melihat reaksi mereka aku rasa aku dah tahu siapa yang tukarkan baju ni untuk aku.
Aku pandang suga. Keningnya terangkat. Oh no. No. Suga sorang je tak tunjuk sebarang reaksi. Relax semacam je.
" siapa lagi kalau bukang kitorang " tu dia. Dengan selambanya ya. Dia menjawab soalan aku. Yang lain dah gelisah bukan main lagi. Tapi tidak pada suga. Dia hanya tayang muka boring.
" what ?! " jeritku.
" habis nak biar diri tu busuk macam tu je ? Tak tukar baju ? Tak mandi ? " soal suga semula. Aku terdiam. What ? Mandi ? Diorang mandikan aku sekali ke ?!
Baru je aku nak menjawab, ingatan aku tiba tiba muncul di benak fikiran membuatkan aku terdiam sebentar.
Wajah mereka semua ditenung. Dengan lama.
" guys " panggilku.
Diorang pandang aku. " hm ? "
" mana junggi ? "
YOU ARE READING
The maid || BTS 🔞
Fanfiction' maid ke princess ni ? Cantik semacam je ' ' eleh ayat playboy betul. Blah la kau ' Well guys ! imagine sahaja ! Remind okay, novel ni 18+ ke atas. Jangan cakap saya tak bagitahu. Btw ! No silent reader okay ! And please vote !