50 || happy

50 6 0
                                    

Tangan aku memegang pregnancy test. Dipandang benda tu dengan lama. Perasaan aku mula bercampur baur sekarang ni. Sedih. Happy ? Aku sendiri pun tak tahu.

Selepas kejadian hari tu , aku terus ke farmasi untuk beli benda ni. Mereka pula ambil cuti terus lepas tengok keadaan aku yang asyik muntah muntah beberapa hari ni.

Disebabkan aku kuat muntah , tenaga aku pun dah tak ada. Sampaikan mereka terpaksa dukung aku untuk keluar dari tandas. Aku rasa macam nak berkhemah je dalam tandas tu.

Mereka tak tahu yang aku beli benda ni dan tak tahu kenapa aku asyik muntah lately ni. Diorang just ingat aku demam. Aku tak nak bagitahu lagi. Sebab aku tak pasti yang aku betul betul mengandung ke tak. Biar aku pastikan sendiri dulu. Selagi tak pasti , aku tak nak susahkan diorang.

" baby.. okay tak tu ? " laungnya dari luar tandas.

Double line pada pregnancy test itu aku pandang dengan lama. Nafas berat dilepaskan. Aku mengumpul kekuatan untuk keluar dari tandas ni. Pregnancy aku sorok dalam poket aku terlebih dahulu.

" muntah lagi ke ? " soal jimin sebaik sahaja aku keluar dari tandas. Wajah mereka yang sedang menunggu aku itu dipandang. Jelas pada muka mereka menunjukkan yang mereka tengah risaukan aku sekarang ni.

Aku telan air liur. Cuba untuk susun ayat. Agak agak diorang marah ke eh ? Reaction diorang macam mana eh ? Eish.

" kita pergi hospital la. Dah berapa hari dah muntah ni , tak sembuh sembuh lagi. " Kata namjoon sambil menarik tangan aku namun cepat cepat aku halang.

" korang.."

Diorang pandang aku.

" em.."

Aku tunduk memandang lantai , cuba mencari idea untuk beritahu mereka.

" kenapa ni sunshine ? " dengan lembut dia menyoal.

Huh. Walau apa pun jadi , diorang kena tahu. And aku kena juga bagitahu diorang. Diorang patut tahu sebab ni anak diorang. Diorang nak terima ke tak , aku akan redha je.

" do you love me ? " soalku tanpa memandang mereka.

" yes. I love you. We love you. You know what the answer is. Kenapa tanya macam ni ? " jawab hoseok.

Lega dengar. Baru ada kekuatan sikit nak bagitahu.

Aku mendongak memandang mereka sebelum mengeluarkan pregnancy itu dari poket aku. Disuakan pregnancy itu di hadapan mereka. Diorang pandang aku.

" apa ni ? "

Apa lagi ni. Tak kan lolipop pula.

" pretty ? "

Kuat bomi ! Kau boleh !

" i think.. I'm pregnant " luahku.

Diam.

Krik krik.

Aku pandang diorang yang turut memandang ke arah aku. Pandangan mereka sangat sukar untuk aku jelaskan sekarang ni. Diorang diam tanpa bersuara.

" em.. krik krik sangat ni " diorang ni kenapa. Tak ada reaction pun.

Jungkook terduduk.

Tiba tiba suga memeluk tubuh aku dengan erat.

" betul ke ni baby ? " soalnya. Matanya mula kemerahan.

Aku angguk.

" haaa sayang.." mata aku memandang seokjin yang tengah meraup muka sambil tersenyum gembira.

Suga mencium dahi aku.

" thank you sayang. Thank you." Air mata suga menitis. Betul betul depan aku membuatkan aku terkelu.

Terharu ke dia ?

Jimin turut memeluk aku.

" thank you cutie."

" korang okay ke ? Happy ke ? " soalku membuatkan jimin melepaskan pelukan kami.

Jungkook masih lagi dalam keadaan terduduk macam tu. Terkejut sangat tu.

" kenapa tanya tu ? Okay la ! Happy sangat sangat ! Tak kan la tak happy , princess. " jawab namjoon dengan nada hampir terjerit. Dia senyum sehingga dimplenya terselah.

Aku senyum.

" kitorang tak tahu nak cakap macam mana. Thank you sangat sangat sunshine." Dia menangis.

Tak sangka reaction diorang macam ni sekali. Aku ingatkan diorang tak suka. Rupanya , tuhan je tahu macam mana gembiranya diorang sekarang ni. Sampai aku pun ikut sebak sekali tengok diorang nangis macam ni.

" jungkook ? Taehyung ? Okay ke ? " soalku bila mereka masih diam. Tak habis lagi terkejut tu.

" i'm gonna be a dad ? " soal taehyung seolah olah bercakap dengan diri sendiri. 

Seokjin ketawa.

" haah. Perangai pun kena matured dah la. Dah nak jadi bapak orang tu. Tak boleh nakal nakal dah " Kata seokjin. Aku gelak kecil.

Taehyung mengangguk sambil tersenyum gembira. Haha comel.

" jungkook ? "

" it's a baby boy or a baby girl ? " soal jungkook tiba tiba.

Lah. Itu yang dia fikir dari tadi.

" kook nak girl ke boy ? " soalku layan kerenah jungkook. Seokjin memeluk bahu aku sebelum mencium rambut aku sekilas.

" girl. She must imitate your beauty on her face. Her face must be like yours." Katanya membuatkan aku ketawa.

Eh dia ni. Ada ada je la.

" nama pula kook nak.."

" kejap ! "

Diorang pandang aku.

" nak muntah ! "

Terus aku berlari ke tandas meninggalkan mereka. Ah pikir la korang. Aku nak muntah dulu.

" sorry sayang ! " haishhh.

The maid || BTS 🔞Where stories live. Discover now