34 || cute

77 7 0
                                    

*Seokjin pov*

" hyung dah sampai ! "

Enjin kereta dimatikan sebelum kaki menapak keluar dari perut kereta. Jungkook yang berada di muka pintu rumah dengan wajahnya yang cemas menimbulkan persoalan di fikiranku.

" kenapa ni kook ? " soalku menghampirinya.

Jungkook tidak langsung menjawab malah dia memberi ruang untuk aku melangkah masuk ke dalam rumah.

" kenapa ? " terus aku masuk ke dalam rumah.

" arghhhhhh !!!! "

Bomi ?

Sebaik sahaja tubuh aku berada dalam rumah , mata aku ke arah bomi. Dia senyum kepada aku.

" sweetheart ? "

" OHH YAAA KIM SEOKJINNN !! " tepik bomi.

Hampir ternganga aku melihat tingkah laku bomi sekarang ni. Pandangan aku mula beralih ke arah yang lain. Jelas sekali , mereka juga turut terkejut dengan Bomi.

" kenapa dengan dia ? " soalku kepada yang lain.

" tak tahu. Kitorang balik , dah macam ni " jawab suga yang baru sahaja keluar dari ruangan dapur. Dia memandang bomi.

" haha yaa kim seokjin ? Seriously princess ? " namjoon yang dari tadi hanya diam , kini bersuara. Namjoon gelak kecil.

Aku kembali meneliti wajah bomi. Anak matanya yang layu , kedua dua pipinya yang merah berserta dengan senyuman dibibirnya. Dan yang paling penting. Dia terhuyung hayang.

Are you drunk sweetheart ?

" mabuk ke apa dia ni ? " suga mendekatinya sebelum menyentuh dahi bomi.

" panas ni. "

" hellooooo sugaaaaa " tegur bomi dengan gaya manja. Haha. Comel !

" sah mabuk " sambung suga.

Jungkook ketawa.

" bila lagi dapat tengok dia mabuk macam ni. Comel ! " kata hoseok sambil mencubit pipi kiri bomi.

" bunny ... kenapa bunny minum ni ? Ada masalah ke ni ? Hm ? " taehyung duduk mencangkung di hadapan bomi sambil mengulas lembut pipinya.

Bomi mendongak memandang taehyung lalu tersenyum. Ahh comel !

" tak la. Mana ada masalah " jawab bomi dalam keadaan separa sedar.

" dah tu kenapa sampai mabuk ni cutie ? " jimin pula bersuara.

Bomi diam. Dia menunduk memandang lantai sambil jarinya bermain main dengan anak rambutnya sendiri.

Alahaii. Cairnya tengok !

" pretty ? "

Tiba tiba bomi berdiri dengan tegak sebelum memandang ke arah kami dengan tajam. Aik.

" yahhhh !! " jeritnya.

" apaa ?!! " jawab jungkook dengan nada yang sama seperti bomi. Aku sengih.

Diorang ni kan.

" saya takda masalah pun laaa !! " jerit bomi lagi.

" habis tu minum kenapa ?!! " jerit jungkook balik.

" woi ! pekak telinga aku ! " marah suga pada jungkook. Jungkook sengih.

" tadi.. tadi.." bomi menyusun ayat.

Aku pandang dia yang sedang bingung untuk menyusun ayat dengan anak matanya dikawal sebaik mungkin untuk tidak memandang mata kami.

Haha comel la dia ni. Dah macam budak kecil time kena marah sebab buat salah.

Tanpa sedar bibirku mengukir senyuman kecil. Kim
Bomi ni. Ada je perangai dia. Aku menyilang kedua dua tanganku dengan mata masih lagi ke arahnya. Menanti jawapan.

" tadi apa ? " soal hoseok hilang sabar.

Bomi mengesat matanya dengan tangan kecilnya itu. Dia mendongak memandang kami dengan mata yang sudah kemerahan. Ehh.

" hei kenapa nangis pula ni ? " soal jimin cemas.

" tadi , saya ingat air juice biasa je dalam botol tu. Saya minum la " terangnya dengan tersedu sedu.

" juice ? " namjoon memegang botol yang ditunjuk oleh bomi.

Jimin ketawa bebas.

" tu wine la cutie ! "

Okay ni lawak.

" mana la saya tahu ! " bomi mencebik. Makin kuat tangisannya.

Okay stop gelak. Dia dah nangis. Serious mood on.

" kenapa boleh ada dalam botol biasa ni. Botol asal wine ni kat mana ? " soalku menghentikan usikan jimin pada bomi.

Kan kalau tak berhenti nangis. Naya.

" botol asal tu retak sikit hari tu. Aku takut pecah. Itu yang aku tukar botol tu. Mana la aku tahu bomi boleh salah anggap tu juice " terang taehyung sambil ketawa.

" sampai hati ! " bomi menunduk.

Ah sudah.

Suga menjeling ke arah Taehyung tanda suruh berhenti mengusik Bomi. Dengan serta merta taehyung diam.

" dah dah. Jangan nangis okay ? It's okay sweetheart. Not your fault. Kitorang tak marah sweetheart pun okay " pujukku sambil mengulas rambutnya. Dia angguk.

Aku tersenyum kecil melihat bomi. Macam baby. Mudah dipujuk. Cute !

" that's my girl "

Tiba tiba dia bergerak menghampiri sofa sebelum menoleh ke arah taehyung. Di tangannya ada bantal kecil.

" arghh ! " taehyung terjerit kecil sebaik sahaja bomi membaling bantal itu dengan kuat ke arahnya.

" bunny ! "

Terus bomi berlari anak masuk ke dalam biliknya. Takut dikejar taehyung.

" sure ke tu Bomi ? " jimin gelak.

" sure dah haha "

" bukan selalu boleh tengok dia comel macam tu kan hyung " kata jungkook.

" ada ke orang macam dia tu ? " kata suga.

" orang yang macam mana ? " soalku. Pelik.

" orang yang mudah mabuk. Rasanya tak sampai seteguk pun dia minum tu " sambung suga lagi.

Namjoon ketawa.

" haaa. comel la pretty ni ! " jungkook senyum.

" haah memang comel laa , juice dengan wine pun tak boleh beza " bebel taehyung.

" dah kau tu pun satu. Asal tak cakap tu wine. Sengal " suga jelingnya. Taehyung hanya sengih.

Mata aku beralih ke arah tingkat atas di mana bilik
Bomi berada. Kim bomi. Apa ya kelebihan dia sampai kitorang dah gilakan dia sekarang ni.

*seokjin pov end*

The maid || BTS 🔞Where stories live. Discover now