Bunyi riuh di ruangan tamu membuatkan kaki aku bergerak menuju ke ruangan itu. Kelihatan hoseok, namjoon dan taehyung sedang sibuk mengangakat beberapa perabot yang baru sampai. Katik king, sebuah almari dan juga meja solek yang berwarna putih baru dibelinya.
" eh hai , bunny ! " sapa taehyung. Hoseok mula mendekati aku.
" baru beli ke ? " soalku. Hoseok mengangguk.
" cantik tak ? " soal Hoseok.
" cantik "
" it yours "
Aku pandang hoseok dengan pandangan tidak percaya. Apa yang aku punya ? Tak kan perabot ni dia beli untuk aku pula. Tak kan la.
Mereka bertiga ketawa kecil melihat reaksi aku.
" it for you princess." Namjoon bersuara.
" untuk saya ? Tapi kenapa ? "
" kitorang tengok bilik awak semua perabot dalam buruk. Tu yang kami gantikan yang baru ni " jawab taehyung.
Eh ?
" eh susah susah je la. Yang lama tu cantik lagi la " apanya yang buruk ? Aku tengok okay je. Cantik je.
" eish. Takdenya yang susah. Sunshine tu dah jadi tanggungjawab kitorang. Tak salah la kitorang beli perabot ni " hoseok mengosok lembut rambut aku.
" after this, bilik princess tu, princess decorate je macam mana pun. Ikut selera princess " kata namjoon.
Aku pandang dia. Biar kebenaran ?
" betul ke ni ? "
Diorang angguk.
" yes. Tapi kalau perlukan apa apa. Bagitahu kitorang. Nanti kitorang belikan. Boleh ? " pesan taehyung.
Tapi.
" dah jom angkat benda ni " arah namjoon.
" nak letak mana ni bunny ? "
Aku masih lagi tercegat tanpa menjawab pertanyaan taehyung itu. Sebab rasa macam aku ni mengada ngada pula dengan diorang. Siap belikan set bilik tidur baru untuk aku. Padahal yang lama tu elok je lagi. Kenapa diorang baik sangat dengan aku ?
" sunshine..."
" ha ? Oh sini sini "
Terus aku masuk ke dalam bilik aku untuk beri ruang pada mereka untuk angkat perabot itu pindah masuk bilik aku.
Sebaik sahaja mereka sudah meletakkan perabot tersebut pada tempat yang diberitahuku, diorang tesenyum.
" cantik " pujiku.
" thankyou guys " kataku dengan ikhlas.
" everything for you princess "
" oh sebelum lupa, jin hyung pesan tak payah masak hari ni. Dia beli makanan untuk kita semua " beritahu taehyung.
" diorang kerja ke ? " soalku.
" yup "
" habis korang ni ? Tak kerja ke ? "
Mereka sengih.
" cuti "
Aku angguk tanda faham.
" kalau macam tu. Pergi la mandi dulu. Saya nak masak sesuatu. Untuk alas perut. Lagi pun jin oppa balik lambat lagi ni " kata aku.
" okay bos ! "
YOU ARE READING
The maid || BTS 🔞
Fanfiction' maid ke princess ni ? Cantik semacam je ' ' eleh ayat playboy betul. Blah la kau ' Well guys ! imagine sahaja ! Remind okay, novel ni 18+ ke atas. Jangan cakap saya tak bagitahu. Btw ! No silent reader okay ! And please vote !