19 || stranger

243 9 0
                                    

Malam itu, kami semua menikmati malam yang indah di kawasan pantai. Aku terlebih dahulu mengambil tempat di meja kecil yang berhampiran dengan tempat berehat.

" seokjin, aku dah bagitahu haritu. Kau yang tak percaya " bebel namjoon. Apa yang dibebelnya aku pun tak tahu. Mereka mula melabuhkan punggung di hadapan aku.

" nak makan apa ? " soal suga padaku.

Aku geleng.

" dah kenyang " jawabku.

" ya nak pesan apa encik ? " soal pelayan kepada kami.

Entah kenapa, suara pelayan lelaki ni menarik minat aku untuk mendongak memandang dia. Kepalaku didongak sedikit untuk melihat lelaki itu.

Zup !

Tubuh aku berdiri serta merta saat melihat insan di hadapan aku itu. Mulut terus terbisu untuk bersuara. Air mata mula mahu menintis.

" kenapa ni princess ? " Soalan namjoon aku abaikan.

" kim jung gi ? "

Jelas tubuh lelaki itu mula mengeras saat melihat aku. Riak wajahnya mula berubah. Matanya merah seakan akan menahan rasa.

" adik " panggilku lagi.

Yang lain turut terkejut dengan apa yang baru sahaja keluar dari mulut aku sebelum turut berdiri.

Junggi diam memandang aku.

" adik. Noona ni. Tak kan kamu tak cam " aku mula menghampirinya yang masih kaku.

" adik.." tangannya aku capai.

" sorry. Awak salah orang ni " jawabnya sebelum menarik tangannya dari aku.

Salah orang ? No ! Aku cam adik aku !

" salah orang ? Adik ingat noona ni gila ke sampai tak cam adik sendiri ? " soalku dengan nada sedikit meninggi.

Aku nampak rahangnya bergerak gerak sebelum matanya tertoleh ke arah mereka bertujuh lalu menunduk.

" sorry. Tapi awak memang dah salah orang ni. Saya bukan adik awak yang awak maksudkan tu " katanya dengan mendatar.

Air mata aku mula gugur. Tak sangka adik aku akan bersikap begitu.

" how could.."

" maaf kalau agak keterlaluan. Tapi boleh tak awak bawa dia pergi dari sini. Sebab dia menganggu kerja saya " beritahu junggi pada yang lain.

Aku terdiam. Sampai hati dia.

" bomi. Jom.."

" no ! Kim junggi ! " ayat suga aku potong. Tangan junggi diraih sekali lagi. Tapi kali ni tak sempat aku sentuh tangannya. Pandangan aku mula kabur. Badan aku mula tak seimbang. Sebelum semuanya menjadi gelap.

" bomi ! "

The maid || BTS 🔞Where stories live. Discover now