*Suga pov*
" Bunny ! "
Bomi keluar dari ruangan dapur sebaik sahaja taehyung memanggilnya. Mata dia sedikit merah malah wajahnya kelihatan agak pucat. Berbeza dia dengan yang sebelum ni , sekarang dia nampak macam lesu.
Kejadian tengah hari tadi kembali bermain di fikiran aku. Air matanya yang menitis membuatkan fikiran aku kusut sepanjang hari ni. Apa yang kitorang cakap tadi memang cukup untuk hancur hati dia. Huh.
" princess , kenapa tak cakap nak datang tadi ? " soal namjoon.
Bomi hanya diam. Walaupun dia berlagak tenang , tapi aku tahu dia tengah berperang dengan fikirannya sendiri. Buktinya , dia mengepal tangannya seolah olah sedang mengawal marahnya. Dia berdehem.
" korang cakap tak balik malan ni ? Kenapa balik ni ? Kerja dah habis ke ? "
Aku menyilang tangan sambil memandangnya. Boleh tahan si bomi ni.
" sweetheart.."
" cutie , pasal tadi.."
" dah makan ? "
Aku mengeluh. Aku tahu bomi tengah mengelak untuk bercakap pasal pasal tadi. Ah please la bomi jangan macam ni.
" Kalau belum , saya dah hidang. Makan la "
Senyuman dia. Palsu sangat.
" STOP TUKAR TAJUK , KITORANG OKAY. TAK PAYAH RISAU. NOW KITA KENA BINCANG ! " marahku. Aku penat tengok dia pura pura macam tu.
Aku tahu dia marah. Dia sedih. Tapi dia sorokkan benda. Aku benci bila dia sorok perasaan dia macam tu. Dia pandang aku.
" Tak payah risau ? kenapa ? sebab saya hanya pelacur korang ke ? sebab tu tak payah risau ? "
ZUP!!
SHIT MIN SUGA !!!!
Seokjin pandang aku beri isyarat ' watch your MOUTH '.
" pretty bukan macam.."
" okay , saya tak kan risau dah pasal korang. Tapi ni saya hanya buat tugas saya sebagai maid dalam rumah ni " aku meraup muka.
Kau kenapa suga !
" sunshine.. please la "
Aku mendongak sebaik sahaja dengar dia gelak. Gelak pun tak ikhlas dah.
" okay fine. Jom bincang " putusnya. Entah kenapa aku tak sedap hati bila dia hanya setuju macam tu je. Ni bukan bomi yang aku kenal.
" okay duduk sini "
Bomi menarik tangannya dari pegangan jungook sebelum mengeluarkan sesuatu dari poketnya. Surat.
Kejap. Jangan cakap tu surat..
" apa ni ? "
" saya nak berhenti kerja "
Ya tuhan. Aku dah agak dah.
" NO ! "
" Ni bukan masa yang sesuai untuk buat keputusan bunny. Saya faham awak marah sekarang ni. Tapi jangan buat keputusan time marah macam ni " taehyung sedaya upaya memujuknya. Namun bomi hanya tersenyum dengan sinis.
Serious aku tak suka dia senyum macam tu.
" sini bukan tempat saya " yang lain dah mengeluh.
" No ! "
TIba tiba riak muka bomi berubah , mata yang mula merah macam nak nangis pun ada.
Sebab seokjin tengking dia ke ?
" no sweetheart " seokjin menurunkan sedikit nadanya mungkin perasan dengan riak muka bomi yang dah berubah macam nak nangis.
" we need you "
' i need you baby ' bisik hatiku.
Aku pandang bomi yang sedaya upaya cuba untuk mengelak dari memandang mata kitorang.
Eh. Kejap.
Tiba tiba muncul satu idea bernas di fikiran aku. Aku senyum senget. Wajah comel itu dipandang dengan penuh makna.
" berhenti la kerja " dia pandang aku. Macam terkejut.
" hyung ! "
Woo rilekk.
" okay terima kasih " jawabnya dengan ego. Aku sedaya upaya cuba untuk tahan senyum.
" tapi ingat , contract awak dengan kitorang belum habis lagi kim bomi " sambungku lagi. Sengaja aku tekankan nama dia. Nak tunjuk aku serious tak main main.
Sorry eh sayang.
" kalau awak berhenti sekarang , saya tak teragak agak nak saman awak " tu dia aku guna kuasa veto sebagai bos. Yang lain dah pandang aku semacam.
Bomi meraup rambutnya ke belakang macam tak puas hati je. Hehe.
" seriously suga ? " haha
" yes " kening aku angkat sebelah , cabar dia.
Dia diam.
" So how ? Nak berhenti ? silakan. saya tak akan halang awak. Tapi sila sediakan duit la lepas ni , boleh ?" Dia jeling aku.
Sorry tau sayang. Ni je cara untuk tahan awak tak pergi dari hidup kitorang.
Aku senyum kepadanya. Sahaja nak naikkan darahnya.
" okay fine ! sampai habis contract je " yes !
" okay "
Dia mengatur langkah ke biliknya. Lebih tepat dia menghentak kakinya macam memberontak haha. Tengok cara jalan pun dah tahu tak puas hati dengan aku.
" nice suga " seokjin sengih.
" tu je cara hyung " ujarku lalu melabuhkan punggung di sofa.
Penat nak deal dengan kim bomi sorang tu. Degil dia lain macam. Ada je nak menjawab.
" tapi contract dah nak habis kan ? tak sampai setahun dah kan ? " soal hoseok. Namjoon mengangguk.
Huh.
" maknanya kita kena setelkan masalah ni dengan lebih cepat la " kata jimin pula.
Hm.
" kita start esok "
" okay "
Demi bomi , apa pun aku sanggup buat. Asalkan dia tak jauh dari aku.
*suga end pov*
YOU ARE READING
The maid || BTS 🔞
Fanfiction' maid ke princess ni ? Cantik semacam je ' ' eleh ayat playboy betul. Blah la kau ' Well guys ! imagine sahaja ! Remind okay, novel ni 18+ ke atas. Jangan cakap saya tak bagitahu. Btw ! No silent reader okay ! And please vote !