14 || learn 5

293 13 0
                                    

Tubuhnya sedang membelakangi aku itu ditenung dengan lama. Aku hanya setia menunggunya di meja makan. Segala tindak lakunya diperhati.

Eee memasak pun still nampak handsome.

Hari ni taehyung jadi chef dalam rumah ni. Sanggup dia ambil cuti semata mata nak memasak. Aku pun tak tahu kenapa dia semangat sangat nak masak hari ni. Biasanya dia nak masuk dapur pun susah. Kalau masuk pun minum air takpun basuh tangan.

Eh. Melebih aku ni. Haha.

" lama lagi ke ni taehyung ? " soalku sambil menongkat dagu. Dah boring dah sebenarnya. Lama sangat.

" dah siap ! "

Terus dia meletak pinggan yang berisi dengan spegetti di hadapan aku. La patut la lama. Dia hias makanan ni bukan main lagi.

" ni je ke ? " soalku.

Dia angguk.

" habis yang lain punya mana ? " soalku lagi.

Dia sengih sambil mengaru kepalanya.

" la. Saya buat untuk bunny je. Bukan untuk orang lain " jawabnya selamba.

Ya tuhan.

" habis yang lain nak makan apa ? " soalku lagi. Dah la dia guna dapur ni hampir sehari. Aku nak masak pun tak boleh. Ingatkan dia la yang masak untuk semua. Rupanya untuk aku je. Pening aku dengan taehyung ni.

" diorang makan dekat luar " jawabnya berserta dengan sengihan dibibirnya.

Haish sabar je la dengan mamat ni.

" alaaa. Cepat la try. Penat tahu tak masak ni untuk bunny " katanya dengan gedik. Bibirnya dicebik sedikit.

" ye laa "

Tanpa berlengah aku terus mencapai garfu lalu mengambil seurat spegetti itu sebelum menyuanya ke mulutku.

Aku menguyah dengan perlahan lahan sambil memandang taehyung yang sudah seperti cacing kepanasan menanti keputusan daripada aku.

Pergh ! Bapak sedap weh !

Aku pandang dia. Biar betul dia yang masak ? Macam tak percaya je.

" macam mana bunny ? Okay tak ? " soalnya dengan teruja.

Aku diam sebentar.

" mana belajar masak ni ? " soalku.

" saya tengok youtube " jawabnya.

" kenapa ? Tak sedap ke ? " soalnya dengan nada sedikit kecewa. Aku tahan senyum.

" emm.." sahaja nak usik dia.

Dia tunduk. Eeellee. Comel !

" sedap gila ! " kataku dengan teruja. Nasib tak menjerit je. Dia pandang aku semula dengan senyuman bangga dibibirnya.

" serious la bunny ? " soalnya. Aku angguk.

" eee. Berdebar tahu tak. Ingat kan dah tak menjadi dah plan ni " katanya dengan mukanya sedikit masam.

Aku gelak.

" plan ? Plan apa ? " soalku. Dia sengeh.

Tiba tiba jari dia menyentuh hujung bibirku sebelum jari yang sama itu dijilatnya. Aku terpana dengan tindakan dia.

" comot " ujarnya.

Aku kembali menyambung makan untuk mengelak dari mata kami bertembung. Sebab aku rasa taehyung dah mula bertukar mood sexy.

" bunny " panggilnya.

Aku pandang dia yang mula menghampiri aku sebelum menundukkan sedikit badannya bagi selaras dengan ketinggian aku yang sedang duduk di atas kerusi.

" ke..kenapa? " soalku bila anak matanya turun ke arah bibirku.

Dia gigit bawahnya.

Glup !

Sah ! Sexy mood on !

" bunny makan comot la " katanya. Jari aku mula naik untuk menyapu kesan comot yang diberitahu taehyung namun dia menghalang perbuatan aku itu.

Chup !

Terbutang mata aku bila dia tiba tiba cium aku.

" dah hilang dah " katanya.

" taehyung ! " jeritku.

Dia gelak.

" why ? Bukan susah pun nak buat macam tu " katanya.

" macam apa ?! " soalku geram.

" macam ni "

Chup !

Terus aku berdiri. Dia turut berdiri menghadap aku. Bibirnya dihiasi dengan senyuman nakal. Ee sabar je la.

" dah la malas layan " kataku yang berura ura ingin meninggalkannya namun cepat cepat dia menarik tubuhku ke dalam dakapannya.

Aku pandang dia.

Dapat aku rasanya tangannya sedang mengusap bahagian punggung aku. Gatal !

" taehyung.. tangan tu " dia sengih.

" ops sorry ! " berserta dengan cekamannya pada punggung aku.

" taehyung !!! "

The maid || BTS 🔞Where stories live. Discover now