" aku terima nikahnya Aisyah Zafirah Binti Amirullah dengan mas kahwin sebanyak RM 1000 , tunai ".
dengan sekali lafaz , Adrian Dan Aisyah sah menjadi suami isteri .
"Alhamdulillah Ilyas , akhirnya berbesan jugak Kita berdua ni ye " ujar Tan Sri Amirullah dengan gembira."
Alhamdulillah termakbul doa Kita " ujar Haji Ilyas.
" Kaklong, berangan dah sampai mana tu ? " Tanya amani .
" Hah ? Dah habis dah akad nikah ?" Tanya Aisyah .
" Orang Tanya dia dia Tanya Kita pulak aiyoo, dah kaklong cuma abang Rian nak batalkan wuduk je ni , hah tu dia dah Jalan nak pergi sini " jawab Amani.
Adrian tiba di hadapan Aisyah. " Abang , Tak payahlah malu malu pegang je tangan kaklong " ujar Amani
" Eh mana boleh macam tu kang nanti Tak pasal pasal abang yang kena tampar dengan kaklong " balas Adrian.
" HAHAHA abang macam Tau Tau je kaklong ni Suka tampar orang tiba Tiba je " ujar Amani lagi .
" Aishh Adik ni Tak baik tau bukak aib kaklong , dah Aisyah pergilah salam suami kamu " celah Puan sri Ayna.
" HEHEHE sorry along , excited ni dapat abang ipar baru " bisik Amani lalu menyiku Aisyah untuk bersalaman dengan Adrian .
Tanpa berkata apa - apa , Aisyah menyalam Adrian lalu Adrian mencium dahinya.
" Sweetnyaaa, bolehlah Umi dapat cucu cepat " usik Puan Sri Ayna.
" Cucu ? Umi Tak sedar ke diaorang ni kena kahwin paksa ? Kalau Umi nak dapat cucu tu boleh tapi bukan hasil daripada perkahwinan ni " ngomel Aisyah di dalam hati .
" Doakan " jawab Adrian ringkas lalu memandang Aisyah yang sedang menahan malu apabila ibu mertuanya berkata demikian.
" Adrian" jerit Aisyah.
" Ye , kenapa ?" Tanya Adrian." Selamba kau je mintak Umi doakan supaya kita ni cepat dapat anak " jawab aisyah.
"kalau dah takdir Kita dapat anak, Kita dapat jugak nanti " ujar Adrian selamba.
" Ish aku taknaklah anak dengan kau ! " Jerit Aisyah.
" Padahal kau sebenarnya nak kan ? " Tanya Adrian.
" Aku nak tapi bukan dengan kau " jawab aisyah.
" Suka hati kau lah tapi kalau Allah dah bagi dekat Kita kau jangan pandai pandai nak gugurkan dia dekat kandungan " ujar Adrian.
" Eh Suka hati aku lah , ni perut aku bukan perut kau . Aku dah cakap aku memang Taknak anak dengan kau " Aisyah memberontak.
" Kita tunggu Dan lihat " ujar Adrian lalu melangkah pergi .
" Ei mamat ni kang aku campak kerusi kena muka Dia padan muka " rungut Aisyah.
" Hei apa ni pengantin baru marah marah ni ? " Tanya Puan sri Ayna.
" Ni semua salah Umi , kalau Umi Tak cakap pasal anak semua ni takkan terjadi " jawab aisyah dengan nada yang merajuk.
" Lah takkan pasal tu pun nak terasa ? Baguslah kalau rezeki cepat sampai cepatlah ada anak tu " ujar Puan sri Ayna.
" Ya Allah Mak mertua dengan menantu Sama je perangai , selamba dia Tak boleh tahan " rungut Aisyah.
" Dan kau pulak asyik nak marah je , dahlah nanti cepat tua aku Tak boleh nak tolong " ujar Adrian.
" Adrian Hanan!!!!!!"Jerit Aisyah.
Adrian tergelak melihat Aisyah yang menjerit namanya itu .
Tanpa mereka sedari , Aidil sedang memerhatikan mereka Dan air matanya bertakung.
" Selamat tinggal Aisyah , you deserved him." Ujarnya di dalam hati .
" Eh cenggengnya kau ! Asal nangis ni ? Sedih sebab tengok kekasih sendiri Nikah dengan orang lain ke ?" Tanya Nayla yang tiba Tiba datang menghampirinya.
" Mana ada , aku nangis sebab mata masuk habuk lah "jawab Aidil.
" Ye je kau ni , nampak gila tipu " ujar Nayla .
" Ada apa sebenarnya kau ni ? " Tanya Aidil.
" Takde apa" jawab Nayla .
" Cakap jelah terus terang yang sebenarnya Kau Masih tunggu Rian lagi kan ? Dahlah tu lupakan jelah dia " ujar Aidil.
" Kau cakap macam senang eh ! Aku yang kena bukan kau !" Marah Nayla .
" Memang patut pun dia taknak terima kau balik , masa korang bercinta dulu dah berapa kali kau curang dengan dia ? Dah berapa kali kau berkepit dengan si zarif tu ? Banyak kali Tau ! " Ujar Aidil yang tidak puas hati .
" Kau tolong pujuk dia untuk aku " ujar Nayla .
" Dahlah tu nay , kalau kau dengan dia ada jodoh adalah " ujar Aidil.
" But I still want him ! " Tegas Nayla.
" Nayla Sajeeda ! Enough ! Aku rasa kalau kau macam gini memang Takde harapanlah Rian nak Dekat kau balik "tengking Aidil.
" Oi kau kenapa kau nak tengking tengking aku ? "Marah Nayla.
" Aku geram lah dengan kau ! Kau dah curang banyak kali dengan Rian tiba Tiba kau terhegeh hegeh balik nak dekat dia, kau dah kenapa ? Lupa makan ubat ke ? " Tanya Aidil .
" Memang , ubat aku Rian sorang je " jawab Nayla.
" Astagfirullahalazim, kau ni dah gila sangat ni , dahlah tu kau kan ada zarif " ujar Aidil.
" Aku dah cakap banyak kali kan aku tetap nak Adrian " tegas Nayla lagi .
" Dahlah kau , pergi balik. Menyemak je kau dekat sini " halau Aidil.
" Taknak aku , aku nak stay dekat sisi Adrian " ujar Nayla .
" Sayang ! " Jerit Zarif.
" Dahlah tu , setia jelah dengan kekasih kesayangan kau tu dah Tak payah nak dengan Rian . Kalau aku Tau kau menggatal nak dengan Rian balik memang aku cincang kau " ujar Aidil dengan nada yang tegas .
" Omg , takutnya saya ! Kita tunggu Dan lihat " balas Nayla .
" Hai , kau buat apa dekat sini Dil ? " Tanya Zarif.
" Saja nak bagi ceramah biar kekasih kau ni sedar diri " jawab Aidil .
" Apa yang kekasih aku buat dekat kau ? " Tanya Zarif .
" Kau Tak nampak ke dia datang majlis bekas kekasih dia yang dia tinggalkan ? Rugi betul kau Tak dapat nak tengok persembahan menarik yang Nayla dah buat tadi " jawab Aidil dengan nada yang sinis.
" Apa Yang dia dah buat ? Kau jangan fitnah dia !" Tanya Zarif .
" Oh dia Tak buat apa apa yang serious pun cumanya dia macam terhegeh hegeh Dan Tidak boleh menerima hakikat yang Rian tu dah kahwin , that's all " jawab Aidil.
" Eh kau jangan nak cakap bukan bukan eh , kau memang saja kan nak suruh aku dengan Nayla bergaduh " ujar zarif dengan nada yang Tidak berpuas hati .
" Suka hati kau lah nak percaya ke taknak percaya yang penting aku cakap jujur and what's the point kalau aku tipu kau ? Dapat dosa adalah " jawab Aidil spontan.
" Aku warning kau eh , kalau aku nampak kau punya cinta hati menggatal nak dekat Rian balik memang aku takkan duduk diam , yes memang Rian tu kahwin dengan kekasih aku Tapi aku Tak adalah segila kekasih kesayangan kau ni zarif Aidan . And for you Nayla , please terima hakikat yang kau dengan Adrian memang Tak ditakdirkan bersama " ujar Aidil lalu menjerling ke arah Nayla sebelum dia melangkah pergi .
YOU ARE READING
My Dear Soulmate
Romanceberkahwin atas sebab peraturan keluarga Dan bukan disebabkan cinta bukanlah impian semua orang , termasuklah Adrian Hannan Dan aisyah zafirah . Namun perkahwinan ini sedikit sebanyak dapat mengubah diri Aisyah . " Do you love me ? " - Aisyah ...