" kau jangan bocorkan rahsia dekat orang eh yang Kita ni dah kahwin " ujar Aisyah dengan tegas .
" Kau malu sebab Tak kahwin dengan aidil ?" Tanya Adrian .
" Yelah sepatutnya kau dengan Nayla aku dengan aidil " jawab aisyah.
" Boleh Tak kau jangan cakap langsung pasal Nayla tu ? Aku Tak Suka " ujar Adrian.
" Tak boleh terima hakikat yang dia ada orang lain ke ? Kalau tak boleh kenapa kau Tak terima je dia balik ? Kenapa reject dia ? " Tanya Aisyah .
" Pakwe dia yang sekarang ni dah lama Suka dia , bertahun tahun dia tunggu sejak darjah 5 jadinya aku melepaskan Nayla dekat orang yang betul betul nak dekat dia " jawab Adrian.
" Kesian betul kau jadi sadboy " Ujar Aisyah .
" Sindir aku lah tu , aku dah lama tawar hati dekat dia " ujar Adrian.
" Gunakanlah muka kau yang handsome tu untuk cari pengganti aku dengan cinta hati kau tu " ujar Aisyah.
" Muka Kita ni dah tua nanti tetap berkerut jugak , sudahlah aku taknak salah gunakan muka aku . " Ujar Adrian .
" Kau patutnya berbangga kau ada muka handsome , kalau nak harapkan harta aku rasa takda sorang pun nak dekat kau " ujar Aisyah. .
Adrian tersenyum sinis sebelum membalas kata kata Aisyah itu .
" Kau Tak kenal aku lagi sebenarnya" ujar Adrian.
" Apa yang aku Tak kenal ? Kau anak orang sederhana , yang Tak setanding dengan keluarga aku " balas Aisyah .
" Sebenarnya aku jauh daripada setanding dengan kau " ujar Adrian
" Oh kau nak cakap kau ni anak orang kaya ? HAHAHAHA sudahlah kau Tak payahlah nak berangan sampai ke Bulan " ujar Aisyah.
" Mana ada aku berangan sampai ke Bulan , satu hari nanti kau akan tahu " ujar Adrian. .
" Aku dah berjanji dengan diri aku yang aku takkan bersama dengan kau Selama lamanya , ingat ye kau ada masa 3 Bulan je nak buat aku jatuh cinta dengan kau " ujar Aisyah dengan tegas.
" Kalau kau mengandung dalam masa 3 Bulan tu macam mana ? " Tanya Adrian .
" Kau jangan semakkan kepala otak aku boleh Tak ? Aku nak ada anak dengan kau ? Sudahlah jangan nak mimpi yang terlalu Indah sangat tu " jawab aisyah sambil memerli .
" Kun fayakun " ujar Adrian lalu menarik selimut Dan menggiringkan badannya .
Aisyah mendengus apabila melihatkan perbuatan spontan Adrian itu lalu melelapkan matanya.
Di dalam otaknya Masih lagi terngiang ngiang kata kata Adrian itu Dan Tanpa disedari dirinya dipandang oleh Adrian .
" Dahlah tu kau mana kisah pasal aku , kau Tak payah nak penatkan kepala otak fikirkan pasal kata kata aku tu " ujar Adrian.
" Apahal kau ni ? Bila masa pulak aku fikirkan pasal kata kata penipuan penuh dusta kau tu ? Eh tak bermanfaat langsung untuk aku fikir Hal tu dahlah serabutkan kepala otak aku ! Daripada fikir pasal kau baik aku fikir pasal buah hati kesayangan aku " balas Aisyah.
" Benda dah betul taknak mengaku pulak , dahlah tu cepatlah tidur buah hati kesayangan kau tu Tak pergi mana pun lah , esok boleh fikir lagi pasal dia " pujuk Adrian lembut .
" Kau ni dah kenapa ? Jealous ke takde kekasih hati macam aku ni ? " Tanya Aisyah sambil menyindir Adrian .
" Bila masa pulak aku jealous ? Aku Tanya ni sebab dah lambat dah ni ! Jam dah pukul 1 pagi kau Tau Tak ? Tidurlah , Tak penat ke ? Nanti kau sakit orang yang kat sebelah ni juga yang kena bertanggungjawab " jawab Adrian.
" Kau Tak payah nak bertanggungjawab, biar ayang aku je yang bertanggungjawab kalau aku sakit " ujar Aisyah.
" Eeeee malam malam pun nak minta gaduh eh dengan aku ? Come on lah dalam masa beberapa Bulan ni aku yang bertanggungjawab atas kau sebab aku suami kau " ngomel Adrian sambil menutup lampu . .
" Tak payah ! Kau tu suami atas kertas aku je " ujar Aisyah.
" Diam boleh Tak ? Tidur lah kang lepasni aku suruh kau guna tandas luar yang gelap tu malam malam lepastu kau pergi sendiri baru Tau " rayu Adrian .
" Yelah yelah aku tidur " ujar Aisyah lemah lalu menarik selimut. Adrian tersenyum melihat perilaku Aisyah .
" Goodnight, jangan mimpi aku " ujar Adrian.
" Tak ada masa untuk aku mimpikan kau lah . Daripada mimpi pasal kau , baik aku mimpi pasal Aidil " balas Aisyah.
YOU ARE READING
My Dear Soulmate
Romanceberkahwin atas sebab peraturan keluarga Dan bukan disebabkan cinta bukanlah impian semua orang , termasuklah Adrian Hannan Dan aisyah zafirah . Namun perkahwinan ini sedikit sebanyak dapat mengubah diri Aisyah . " Do you love me ? " - Aisyah ...