BAB 37

25 1 0
                                    

" panda.. boleh Tak kita pergi jumpa Dandra dengan Farish for the last time ? Dengarnya diaorang dah nak kahwin " Aisyah berkata sambil menikmati Tomyam Putih yang terhidang di atas meja .

" Makan dulu koala .. Tak baik Tau bercakap masa makan " Adrian membebel pendek .

Aisyah diam lalu membiarkan nasi yang berada di mulutnya dihabiskan terlebih dahulu sebelum menyambung ayatnya .

"So panda .. boleh ke Kita pergi for the last time ? " Aisyah mengulangi soalan yang sama .

" Proceed it " balas Adrian.

" Tak takut ke Farish rembat saya daripada awak ? " Pancing Aisyah .

" Kalau dia berani nak kena Muay Thai dengan saya , buatlah " Adrian membalas.

"Takutlah tu koala dia ni kena Caras" perli Aisyah.

" Eh mestilah.. Aisyah Zafirah bonda kepada 4 AA yang tengah sakan berenang dekat dalam perut tu .. Dan satu satunya isteri saya . Mana boleh orang lain caras awak daripada saya " balas Adrian.

" Haish apa ni janganlah cakap macam itu , malulah saya " kata Aisyah sambil menikmati semula kenikmatan tomyam.

" Koala.. Tak bosan panggil saya awak ? " Soal Adrian.

"Rare Tau panggilan Tu.. malas betul nak guna panggilan  you dengan I " rengek Aisyah.

" Ke nak suruh saya panggil awak , baby ? " Tanya Aisyah yang masih lagi tekun menikmati tomyammya .

" How about abang ? " Jawab Adrian tetapi di dalam bentuk soalan.

" Gege jelah senang . Itulah orang nak panggil lao gong Tak bagi " bebel Aisyah.

"apa ni, Janganlah marah koalaku " pujuk Adrian.

" Maitain jelah dengan awak saya please .. Kita ni Sebaya Tau walaupun awak yang lahir dulu . Awkward tahu nak panggil abang " rungut Aisyah.

"Tak apalah yang penting jangan nama nama haiwan Haram sudahlah " kata Adrian .

" Awak Tak rasa panggilan saya ni ketinggalan zaman ? I mean like both of us call each other awak saya instead of panda koala Dan anak- anak Kita nanti panggil saya bonda meanwhile awak tu papa . " soal Aisyah.

" Ni mesti sebab zaman sekarang panggil mummy daddy kan ? Sebenarnya panggilan bonda tu Tak menandakan Kita ni ketinggalan zaman pun . " Jawab Adrian.

" Kenapa terfikir pasal ni? Takut Dandra Hina panggilan bonda ke ? " Soal Adrian yang seakan akan tahu apa yang berada di fikiran Aisyah.

" Tak takut cuma risau.. risau Dan trauma dengan apa yang dia pernah buat dulu . Perasaan takut nak berdepan dengan dia pun ada juga sebenarnya " dengan jujur , Aisyah berkata sedemikian.

" Jangan fikir bukan - bukan please.. selagi hayat dikandung badan , papa and the kiddos will protect you , bonda " ujar Adrian.

Aisyah tersenyum kelat .

Entah mengapa dia merasakan ada sesuatu bakal terjadi namun dia hanya pendamkan sahaja di dalam hati Dan berdoa supaya tiada apa yang berlaku.
________________________________________

" Adik ada Telefon awak Tak , minah ? " Soal Haji ilyas sebaik sahaja melabuhkan pungunggnya di sofa sebelah Hajah Aminah.

" Abang ni .. orang tu tengah seronok berbulan madu sekali dengan babymoon .. janganlah kacau " balas Hajah Aminah.

"Adik dah kahwin , angah bila lagi " sindir Haji ilyas apabila melihatkan Affan sedang khusyuk membelek Telefon pintarnya .

" Walid ... I'm still young Tau , baru nak membangungkan ekonomi hidup " balas Affan .

" Habistu adik kamu tu Tak muda ke ? " Perli Haji ilyas lagi .

" Tak.. dia Tak muda sebab dah nak jadi papa " dengan selamba Affan menjawab Dan memang minta makian .

" Kamu ni pandai- pandai
Aja cakap adik kamu tua padahal kamu tu lagi tua daripada dia , tahu " bebel Hajah Aminah.

" HEHEHE kalau pasal kahwin tu 3 tahun lagi kot , tunggu cukupkan 25 " ujar Affan .

" Kalau kamu Tak ada calon , Mak dengan Walid nak kenankan kamu dengan Ainan .

" Hampir tersedak Affan dibuatnya tatkala mendengar kata-kata Hajah Aminah.

"Ainan, kakak Rian? Anak cikleek? Tak payahlah Mak . Nanti Mak Tak merasa nak berbesan dengan orang lain selain mertua kaklong"balas Affan.

"Kamu ni malu- malu kucing sekarang ni dah kenapa ? Bukan ke kamu memang nak dengan Ainan? Macamlah Mak tak tahu kamu Beria syok dekat dia " sindir Hajah Aminah .

" Mana ada angah syok dekat dia , Mak jangan main tuduh aja.. Angah Tak pernah bagitahu mak pasal ni " Affan membela dirinya walaupun memang benar dia memiliki perasaan kepada Ainan sambil menyembunyikan senyumannya .

" jangan nak menipu mak , angah" tegas Haji Ilyas .

'' aduh walid ni .. janganlah garang sangat , takut angah dibuatnya . yes, angah mengaku angah memang sukakan ainan dan memang tak ada orang lain mampu merampas takhta dia dalam hati angah " Affan membuat pengakuan.
________________________________________

" By..are you sure you want to release our daughter after she get marry inside the jail ? " Soal Datin Sri Cristy.

" Yes, I'm sure about it because she already regretted with the things that she done ." Balas Dato' Sri Zaqwan.

" After they get release from the jail , i want to bring both of them to apologize to Aisyah , in front of her '' sambung Dato sri Zaqwan .

'' kejap .. by  baru sebut nama siapa tadi ? Aisyah ? who is she ? it is your new misstress ?" soal Datin sri cristy .

Sebelum membalas pertanyaan isterinya itu , Dato sri Zaqwan ketawa terlebih dahulu .

'' she wasn't my misstress , darling tetapi dia adalah mangsa kepada perbuatan anak kita . She's suffered from PTSD for a long  time but luckily she finally got married and escaped from PTSD'' ringkas sahaja jawapan Dato sri Zaqwan itu .

'' The question is why does she's traumatized from what our daughter done to her ? i still can't brain until now '' dengan riak wajahnya yang blur itu , Datin sri Cristy bertanya kepada suaminya .

'' There's something that i want to share with you , darling .

Our future son in law used to be her boyfriend tetapi Dandra yang menghasut Farish untuk tinggalkan dia menggunakan duit rasuah yang dia bagi . Sejak daripada kejadian itu , perangai Aisyah berubah dan dia bertekad sepenuhnya untuk mencari lelaki yang lebih kaya daripada keluarga dia . " balas Dato sri Zaqwan .

"biy rasa dia dah maafkan kelakuan dua orang ni ?'' tanya Datin sri Cristy.

" itu hak dia.. kalau dia taknak maafkan pun, by tak terkejut"' jawab Dato' sri Zaqwan dengan spontan.

My Dear SoulmateWhere stories live. Discover now